Hoofdsponsor

1/35 FLAK43 met remorkske [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
als ik de dag voordien " in het zop " gezeten hebt , is de goesting om te modelbouwen bij mij ver weg ! :8
 
Ja jongens, het wou weer lukken hoor :8 Tomas heeft de boel bijna klaar en gaat een beetje droogpassen. Maar dankzij veel werkiewerkie nogal moe en weinig gevoel in de vingers waardoor de hele boel tegen de grond knalt. Niets onherstelbaars gelukkig maar ik heb alles even aan de kant moeten leggen :laugh:

Progressfoto's van voor het bezoek van Murphy.

Lekker klein prullen aan een werkend scharniertje
Flak030.jpg

Flak032.jpg

Vogelkotje
Flak035.jpg

Schildje op een paar miniscule oogjes na klaar
Flak034.jpg
 
mooi mooi mooi, ge kunt ook al goed overweg met die PE
 
Oeps, dat is rot te horen en dan is alles even opzij leggen de beste remedie. Verder ziet het er heel netjes uit Tomas.
 
Fijn werk, kan er niet meer over zeggen nu.
 
Na een paar herstellingen vandaag de ab gevuld en een beetje geknoeid met verf. Ik ga nog veel moeten oefenen om een net resultaat neer te zetten.

Schoon van ver en ver van schoon zullen we maar zeggen :8 De glans is sols plus voor verdere verwering, 't zal nodig zijn om mijn ab geklungel te verstoppen :laugh:
Flak040.jpg
 
Hey Tomas, ziet er toch netjes uit wat ik ervan kan zien!?! Maar wat voor verf en kleur heb je gebruikt?
 
Ziet er niet verkeerd uit hoor !
 
Normaal zou ik nu bedankt zeggen maar ik heb expres geen macrofoto gemaakt :$ Laat ons zeggen dat de verf er hier een daar wat dik opligt met hier en daar een broebelke en een putteke :laugh:

Swa: kleurtje heb ik zelf gemengd met vallejo modelair dark yellow, sand brown en een drupje wit.
 
Tussen de vele sproeibeurten van mijn vers gazonneke door toch nog wat tijd gevonden om de eerste stappen in het verweringsproces te zetten.

Eerst een waske met bruine en zwarte olieverf en daarna een zéér dun laagje titanium white om verwering door het zonlicht na te bootsen.

Flak045.jpg

Flak042.jpg

Flak046.jpg

Comments en tips welkom, as always :)
 
Nog een beetje verder vies gemaakt

Flak048.jpg

Flak050.jpg

Flak052.jpg

Flak053.jpg
 
Yoooo Tomas dat ziet er niet slecht uit é.
Een tip. Neem de foto van het schild. je hebt die sleuf waar de loop op en neer kan bewegen. Juist naast die sleuf heb je kleine holle puntjes. Ge zoudt zeggen het zijn rivetten maar dat is half juist, want dat is een plaatsaanduiding waar je klinknagels moet plaatsen. Dus als je nog met PE werkt kan je daar (als je goesting hebt) daar klinknagels voor maken en plaatsen.
Om eerlijk te zijn ik heb hier ook modellen staan waar er PE opzit met zulke holle puntjes omdat ik ook nog niet door had daar klinknagels moesten komen totdat uiteindelijk mijn frank viel dat dat daar voor diende.
 
Thanx Famo :)

Die puntjes, alhoewel slecht te zien op de foto, zijn voorzien van vijsjes. Zou best kunnen dat daar klinknagels horen te zitten hoor, ik heb me er niet in verdiept.
 
Aaaaa Tomas dat wist ik niet dat er vijskoppen in voorzien waren, dan zal dat wel zo zijn.
Ik baseerde mij op de PE die ik gebruik, sorry
 
Dat ziet er schoon uit Tomas, alleen zie ik aan de loopmond een vlekje zwart.... ;)
 
Ik zit een beetje vast met dit dingske. Langs één kant vind ik het goed geweest, langs de andere kant ontbreekt er precies iets. Affijn, na een laatste kledderronde de onderdeeltjes bij elkaar geplakseld.

Flak061.jpg

Flak064.jpg

Flak065.jpg

Flak067.jpg

Flak069.jpg

Flak072.jpg

Voorlopig staat het zo op de plank, misschien dat ik het later nog in een dio ga verwerken ofzo :unsure:
 
Langs één kant vind ik het goed geweest, langs de andere kant ontbreekt er precies iets.

Tomas, ik vind hem er zeer netjes uitzien maar deel je mening ook een beetje. Alleen kan ik er ook niet precies de vinger opleggen, de roest is voldoende aanwezig. Misschien nog wat meer vervuilen?
 
Ik denk dat je met een stofwaas onderaan al een heel eind zou komen om het geheel te breken. Of wat opgespatte droge modder...
 
Merci voor het meedenken jongens, ik ga het nog even laten voorlopig, dan komt dat stoflaagje vanzelf wel :D Ik zit te denken om er een achtergebleven stuk van te maken, met wat groen erover enzo.... Een soort van barnfind lijkt me wel lollig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan