Hoofdsponsor

1/35 FLAK43 met remorkske [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Remorque ziet er prima uit Tomas, goed in orde gebracht al die verschuivingen tijdens het gieten.
 
Hey, :)

Waouw, die wielen zien er ongeloofelijk uit, heel schoon.:O8);)
Wat uw vraag betreft, ik zou het zeker zo laten, gezien het feit dat er geen gewicht opstaat, lijkt dit voldoende.;)
 
Swaken heeft gelijk, die wielen zien er schitterend uit, en zeker niet schuren voor 'gewicht', want dat is er niet eigenlijk.
 
Het blijft een uitdagend kitje dit, de gietnaden blijven bovenkomen op de meest leuke plaatsen. Zoals op de stukken schroefdraad van het onderstel bijvoorbeeld, heel plezant om netjes te krijgen :dry: Het onderstel zit nu in elkaar en daarmee zijn de grote plasticwerken achter de rug.

Flak021.jpg

Ik heb ondertussen een begin gemaakt aan de pantserplaat die praktisch volledig uit PE bestaat met een bouw/plooibeschrijving waar je kop noch staart aan krijgt. Wat zoveel wil zeggen als Tomas is al eens opnieuw mogen beginnen :laugh:
 
Ondanks dat de gedachte aan het vroegtijdig heengang van Kurt al een ganse dag door mijn hoofd speelt heb ik besloten om voort te doen aan mijn knalding.

De vooruitgang na twee avonden prutsen, plooien en plakken

Flak027.jpg

Er zitten een paar serieus kleine prutskes bij zoals de scharniertjes voor het kijkgat, die bestaan uit drie miniscule onderdeeltjes. Onnodig te zeggen dat ik er daar al de helft van kwijt ben :8
 
Goed bezig man.
Om eens op die wielen terug te komen. Indien er gewicht op zou zitten zouden ze een beetje bol staan op de grond dus schuur je ze beter niet af, want ge zou iets maken wat eigenlijk niet kan.
Allez ik zeg het maar voordat ge weer een persoonlijke aanval lanceert op je model :huh::laugh::laugh:
 
Ziet er helemaal niet verkeerd uit Tomas dat PE werk wat je al heb gebogen.

Om even op de banden terug te komen, voor een bolling in de banden zou je deze heel voorzichtig in een koekenpan met heet water op de bodem van de pan kunnen drukken.

Ron
 
Je PE werk ziet er goed uit mooi geplooid en geplakt.
Over de banden als je er toch geen gewicht gaat opzetten zou ik ze zo laten.
Ze zijn te mooi gedetaileerd om er aan te schuren
 
merci mannen, wat jullie hier zien is wel poging nummer twee hoor :$ :D

De banden blijven zo, alleen nog soupappen zouden erop moeten ;)
 
prachtig schild dat je daar hebt, alleen een vraagje.
Ik kan het niet goed zien op de foto , maar kan dat zijn dat er nog lijmrestjes opzitten op enkele hoeken nl. de vertikale hoeknaad naast de loopgleuf en de horizontale hoehnaad die loopt van de voorkant (rechterkant)van het schild naar het luik waar de schutter achter zit. Indien dat zo is, zou je ze er best afhalen want als je de verf erop spuit zullen ze erdoor komen. Tis gewoon om te helpen dat ik dat meld.
Dit kanon heb ik ook nog gemaakt ,maar hij staat gemonteerd op een SWS. Het schild is ook in PE, veel plooiwerk aan maar een zeer mooi resultaat.
Zit er bij de PE ook zo'n net bij dat je moet plooien zodat je een mand krijgt om de hulzen op te vangen
 
Klopt van die lijmresten, goed gezien ;) Ga ik, als alles op zijn plaats zit, nog even aanpakken.

En er zit inderdaad een netwerk bij voor de hulzen, alleen bestaat dit uit een plastic frame met enkel het net in PE.

Hopelijk kan ik morgen nog eens verder met dit ding, weer veel te druk met de tuin vandaag.
 
Hopelijk kan ik morgen nog eens verder met dit ding, weer veel te druk met de tuin vandaag.

Ik ben toch een geluksvogel é , Mijn vrouw werkt graag in de tuin en ik nie ! :P:laugh::laugh:
 
Prima, dat gaat wat worden als die assemblage rond is ! Over dat pe, soms is dat een plaag om te doen, de vouwinstructies sucken dat het geen naam heeft, terwijl je toch een accuraat ding wil maken want anders had je die koperen zooi toch niet gekocht ? Hoogst irritant soms...

Over het verlijmen van erg kleine onderdeeltjes : om ze niet kwijt te geraken, stop ze in zo'n doorzichtig potje waar men pareltjes in bewaart, met een doorzichtig schroefdopje. Met een tandenstoker kan je deze goed manipuleren en op hun plek krijgen zonder al te veel ergernis. Soms schiet zo'n onderdeeltje van tussen je pincet en dan is dat : weg !
 
Die kleinste PE stukjes verplaats ik door het stukje aan mijn pincet te doen kleven met een beetje .......... speeksel :O Hey hola hold your horses ! denk nu niet dat ik hier zit te rochelen op mijn PE :nowink:.
Nee gewoon eens je pincet of tandenstoker tegen je tong steken dat er een beetje mondvocht (klinkt properder é) aan hangt en als je dat pincet of stokertje dan tegen die etch steekt blijft het er gewoon aanhangen. Dat geldt ook voor geslagen rivetjes en is een ideaale manier om die zo op hun plaats te krijgen.
Het doel heiligt de middelen !!
 
Nog niet voort kunnen doen wegens geen lijm meer. :dry: Even wachten tot mijn bestelling binnenkomt en dan kunnen we weer verder.

Wat frullen met kleine PE deeltjes betreft, ik gebruik een tandenstoker waar ik wat tamiyatape op de punt heb gedraaid.

Owja, aangezien deze dingen, volgens wat ik gelezen heb, pas vanaf 1944 gebruikt werden had ik graag wat kleurvoorstellen gehad van de kenners :unsure:
 
Die kleinste PE stukjes verplaats ik door het stukje aan mijn pincet te doen kleven met een beetje .......... speeksel :O Hey hola hold your horses ! denk nu niet dat ik hier zit te rochelen op mijn PE :nowink:.
Nee gewoon eens je pincet of tandenstoker tegen je tong steken dat er een beetje mondvocht (klinkt properder é) aan hangt en als je dat pincet of stokertje dan tegen die etch steekt blijft het er gewoon aanhangen. Dat geldt ook voor geslagen rivetjes en is een ideaale manier om die zo op hun plaats te krijgen.
Het doel heiligt de middelen !!

Natuurlijk, waarom niet, als schoenen en zetels, gemaakt uit olifantendrek beschouwd worden als kunst, waarom zou een beetje "mondvocht" dan niet kunnen :D
 
:tongue: aan je pincet :tongue: :laugh:

Maar inderdaad dat kan geen gek idee.

Voor mijn rivets gebruik ik meestal een penseel (borstel voor mijn Belgische vrienden ;)) bevochtigt met speeksel en die plak ik dan vast met............ vernis dat werkt prima en komt ook nooit meer los als er een verflaag overheen komt en mijn word niet hard van de CA lijm ;)

Ron
 
Mooi werk tomas,

ook de eerste keer dat ik een bouwverslag lees van een kit van great wall hobby's!! Zien er wel erg mooie doosjes uit!

Groetjes
koen
 
Die kleinste PE stukjes verplaats ik door het stukje aan mijn pincet te doen kleven met een beetje .......... speeksel :O

Als ge voordien pinten hebt gedronken kleeft dat dan ook nog :D:P:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan