Hoofdsponsor

recyclage plug ( DONE )

Status
Niet open voor verdere reacties.
De microcontroller die alles controleerd, hier komt alles samen ontvanger 3 kanalen, stuur servo, windvaan, potmeter die de stand van de giek bijhoud . Midden op de plaat micro controller daar boven een eeprom , links boven 8 transisters 4 voor elke motor ,noemen ze een H - brug daarmee kun je electronisch de draairichting van de motor omkeren.
Links onder op de plaat spannings regeling en recht onder 8 micro schakelaars en 8 leds om tijdens het testen binair de waardes van een sensor te kunnen aflezen. Overige componenten ontstoor condensatoren en voorzet weerstanden .

MC is van http://www.parallax.com/ propeller, de eeprom doet dienst als prog geheugen voor als de de spanning word uitgeschakeld en .
Prog word gemaakt op de PC en geladen via USB eenmaal het prog geladen word de pc losgekoppeld en kan de MC autonoom werken
 
Aha.... Je gebruikt de H brug om de stappenmotor te omzeilen... :) Gesnopen.

Dank voor je uitleg. :)
 
Hoi René,

alles ziet er netjes uit.;)
Heb een standaard servo genomen voor de zeilwinch???
Alleen iets is me niet duidelijk???:unsure::unsure:
Rechts boven op de foto zie ik iets wat ik nog nooit gezien heb.
Wat voor dingetje is dit ???:|:|
 
MIJN link werkte niet heb hem verbeterd, staat meer uitleg bij

Geen servo voor de zeilwinch, motor met vertraging
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit René!
Ben even gestopt om de electronica te begrijpen :8.
 
De servo die je ziet is de stuur servo, is met een kevlar touwtje verbonden met het roerkwadrant.
De zielwinch is de trommel onder de electro op vorige foto
 
De servo die je ziet is de stuur servo, is met een kevlar touwtje verbonden met het roerkwadrant.
De zielwinch is de trommel onder de electro op vorige foto

Hahaaaa,

nu ben ik mee !!!:laugh::laugh:
Bedankt voor de extra info man !!!!!;);)
 
Kiel ingebouw en nieuw carbon roer

HPIM1032.jpg

Uitlijnen van kiel en roer zijn goed gelukt, mijn hutje moet ik nog rechtzetten :D

HPIM1034.jpg
 
Hoi rené,

alles ziet er strak uit, buiten je hutje natuurlijk!!!:P
Maar waarom heb je een carbon roer genomen, en ook zelf gemaakt???:unsure::unsure:
 
mooie vorderingen ook al ken ik weinig van boten
 
Hey mannen bedankt voor de complimenten :$
@ John, dat carbonroer is een test, eerst een kern van balsa rond een inox staaf 4 mm gelijmd en in vorm geschuurd en dan bekleed met 1 X weefsel 200 gr en met epoxy gelamineerd na licht schuren was deze mooi strak aan de onderzijde nog een klein beetje plamuur .
Was eigenlijk om te testen of dat oppervlak redelijk glad is .

Ondertussen alle RC verwijderd en dek gelijmd
2 X 0.6 mm fineer in een hoek van 90 ° op elkaar gelijmd met witte WV houtlijm.
Na droging 2 weken, met epoxy op de romp gelijmd

DEK%20LIJMEN.jpg
 
Hoi rené,

zo ziet het er goed uit heb je er ook enkel detail foto's van de bouw gemaakt.
Zou leuk zijn om je werk wijze in detail te kunnen volgen!!!
 
Mooie vorderingen René.
Wordt de boeg nog scherper gemaakt?
 
@ John van het roer geen detai foto's gemaart, gewoon een balsa kern met epoxy bestreken, dan op een stuk P.E. folie een stuk carbon weefsel doordrenkt , dit over de voorronding van de balsa kern gevouwen en naar achter alle lucht er uitgestreken door op de P.E. folie te drukken.

@ Michel op de boeg kom een halfronde rubber , heb dat gezien bij de model wedstrijdzeilers is daar verplicht om andere niet te beschadigen . Als je met een scherpe boeg iemand in de flank ramt gaat dat er door.
 
Dek en romp geplamuurd en primer gespoten, niet echt een succes dekt slecht

HPIM1045.jpg
 
Hoi René,

zou het kunnen dat de vochtigheid er iets mee te maken heeft ???
Ga je het opnieuw afschuren en opnieuw primeren?
Of paar lagen primer extra plaatsen?
 
Temp in berghok 17 °c ,zette vroeger altijd primer met de borstel nu met een spuitbus en vind dit echt troep al 2 1/2 bus van 400 cc gebruikt denk meer drijfgas en oplos middelen dan verf :angry: . Ga kijken wat de lak doet de romp is beter verzadigd maar die is met epoxy geinpregneerd , maar dek komt de houtstructuur nog altijd door de primer.
 
Temp in berghok 17 °c ,zette vroeger altijd primer met de borstel nu met een spuitbus en vind dit echt troep al 2 1/2 bus van 400 cc gebruikt denk meer drijfgas en oplos middelen dan verf :angry: . Ga kijken wat de lak doet de romp is beter verzadigd maar die is met epoxy geinpregneerd , maar dek komt de houtstructuur nog altijd door de primer.

ga je gewoon erop gokken, en er een laag extra plaatsen ??
Met spuitbus of borselen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan