Hoofdsponsor

recyclage plug ( DONE )

Status
Niet open voor verdere reacties.
PS,>w
Was het bij jullie ook niet te heet:ohmy:, was vandaag aan de sas (burg) bezig.St.Job.
Ik heb flink afgezien daar!!!!!!:nowink::nowink::nowink:
 
Thuis viel de temp. best mee zitten half onder de bomen, maar ben deze morgend rond 10.30 over brug gereden op weg naar begrafenis met kostum en das in de auto pfffffffff :( , dus zal ik je wel gezien hebben. Zal inderdaad niet meevallen zwaar werk in de zon.
 
idd warm in onze kempen :-)

Ik ken niks van botenbouw maar ik heb de indruk dat je veel werk hebt met dit en het mooi vlot :-)
 
Hulpmal om kielbun uit te lijnen, versterking rond kielbun en mastvoet 5 mm triplex, mastspant en dekwegers

HPIM0985.jpg
 
Deze manier om een romp te maken heb ik nog nooit gezien, ziet er heel mooi uit.

Hoeveel masten krijgt dit schip ? En hoe gaat het er ongeveer gaan uitzien ?

Groeten

Wet Sellery
 
Mast en kielbun gelijmd.
Dryfit schotten dekbalken kuip.

HPIM0989.jpg
 
wow das groot, lijkt me veel werk ook, we volgen :-)
 
Dat werkt daar flink door ineens..... Maar allemaal zeer professioneel. Meer kan ik er niet over zeggen. Blijf je met grote interesse volgen. :)
 
Dank je Rik, weegt ondertussen 1875 gr, lijkt wel een baby die groeid :)
 
René, dat ziet er al mooi uit, die baby van jouw...............:P. Laat hem niet te zwaar groeien hé.:D

Mvg, Folkert.
 
Volgd een strikt dieet :), alles zo licht mogelijk nog een dek van 2 lagen fineer 0.6 mm en een beetje verf rompschaal is wel bijna 1 m²
 
Rc inbouw gestart

Servo en roerkoning

HPIM1015.jpg

Gelijk maar een stuurwiel uit geplastifieerd tuindraad gesoldeerd

Plastiek verwijderd na plooien op mal
Ring overlappend 15 mm en afgeschuind
Tekening op plaatje mdf
Ring gesoldeerd
Spaken 1 voor 1 met afstandblokjes op gefixeerd en gesoldeerd

HPIM1014.jpg
 
Zeilwinch / achterstagwinch , helling sensor en schoot/achterstag controle in de romp gekleef met tech7.
3 schroeven losdraaien en het geheel kan uitgenomen worden bij defect of aanpassen.


HPIM1016.jpg
 
Heb je die electronica zelf gemaakt René? Het ziet er wel heel verzorgd uit.
Alleen lijkt het op de foto zo dat het maar op een klein oppervlak van de romp is gelijmd.
een schrik dat het loskomt? Er komen toch veel krachten op denk ik.
 
@ Michel Electronica met de micro controller van parallax zelf gemaakt, komt ui vorige romp. De houten blokjes onder de winch staan met een dot tech7 op de 4 hoeken vast als deze droog zijn maar ik 3 schroeven los en kan de winch verwijderd worden, dan kan ik met de kitspuit het volledige opp van de houten blokjes verlijmen.
 
Wauw,René
Speciaal en heeeeel bijzondere techniek.
Als zeiler kunnen wij dromen van zo'n yacht .....hé.
Electronika,!!! gelukkig heb ik daar geen problemen mee in de 1700 :D
groetjes
Ward
 
@ Ward Electronica beroep misvorming, mijn 1/1 schip ook met 3 lagen fineer maar dan 3 mm ocoumee 7 X 2.5 m weegt zonder lood ballast en uitrusting 440 kg
 
@ Michel Electronica met de micro controller van parallax zelf gemaakt, komt ui vorige romp. De houten blokjes onder de winch staan met een dot tech7 op de 4 hoeken vast als deze droog zijn maar ik 3 schroeven los en kan de winch verwijderd worden, dan kan ik met de kitspuit het volledige opp van de houten blokjes verlijmen.

Ok René, dan zal het zeker stevig genoeg worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan