Hoofdsponsor

recyclage plug ( DONE )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wow, dat is een snel antwoord,
Bedankt voor de uitgebreide uitleg.
Heb nog eigenlijk geen goede ervaringen gehad met het werken met epoxy middelen in de modelbouw. Wel hebben wij vroeger onze 1 op 1 boot in de epoxy gezet of althans de kajuit die van hout was. En dat ging toch wel goed maar dat is een stuk groter.

Ik vraag dit vanwege een toekomstig project. :) Natuurlijk wel een modelbouwscheepje. Een Trireem. Maar dat zal voor na de verhuis zijn enzo.
 
het gaat goe vooruit rené 8) en ziet er ook heel netjes uit
 
Mooi René, ik doe het je niet na hoor!
Schuurpapier korrel 60 op fineerhout, schuur je daar niet enorm snel doorheen dan?
 
Als er bobbels op de plug zijn, door slecht schuren van deze dan merk je het nu :(. Maar als de plug mooi strokend geschuurd is ga je op de fineer alleen maar alle uitstekende delen terug strokend schuren, is ook groot oppervlak plank 60 X 10 cm en met weinig druk schuren. De epoxy lijm die uitgehard is ook vrij hard. Om niet te ver te schuren strepen in potlood op de fineer zetten als deze beginnen te verdwijnen is het tijd om te stoppen:)
 
Ik heb nog geen epoxy geschuurd enkel met houtlijm gelijmd fineer dus de epoxy maakt het hout veel harder begrijp ik.
Potloodlijnen zetten is inderdaad een goed idee ;)
 
Epoxy inpregneerd het hout en word keihard, na +/- een week hangt van de temp. af .Na een dag overtollige en gemorste lijmresten wegschrapen of schaven, niet schuren want schuurpapier slaad dan direct vol. Schuren kan na een week maar dan is er veel meer werk aan arghh
 
René,

Vroeger las ik je verslagje nog.
Nu helaas niet meer.
De reden? Ik baal er gewoon van om telkens nog een nieuw blad te moeten gaan openen door op de link te klikken die je hier neerzet. Kun je niet gewoon je bouwverslagje ook hier neerpennen? Copy en paste doen de truc. Je foto's kun je gewoon doorlinken naar je eigen site.
 
@ Dominiek, doe dit spesiaal om plaatst te sparen op het forum :huh: foto's op blog plaatsen en verslag met link hier. Ben zelf zuinige piet :) met mijn transfer vollume Belgacom buget 2 GB/ maand. Erger me zelf soms aan grote foto's die je ongewild opend :angry:

link van picassaweb doorlinken lukt niet ?
 
Laatst bewerkt:
Isola,
Heel slimpel,

de link van de foto. [/img.] Het puntje achter de laatste img moet weg. Ander kan ik de manier niet laten zien.
Als je windows hebt met internet exploror, dan moet de afbeeldings eigenschappen hebben, deze copier je en zet je dan op de plaats ¨de link van de foto¨

Je ziet dan een volledige regel staan. Deze regel word na het verzendende een foto.

Probeer maar eens.

Verder ziet het er toch zeer goed uit tot dusver.

En idd. Schrapen is de enige manier om dit goed ervan af te halen. De epoxy mag eerst goed uitharden en zal nog een tijdje na zweten. Dat maakt het schuurpapier snel vol.
 
:)laag%202.jpg

Dat is het resultaat gelukt bedankt Rik

P.S. Kende de methode wel maar kreeg telkens een rood kruisje , heb dan de link gecopyeerd van uit eigenschappen en dan lukte het wel
 
Laatst bewerkt:
you are welkom.

:-)

Even offtopic.
Ik heb hetzelfde blog als jou van google, wist je dat?
Staat alleen nog niet veel modelbouw in. :(
 
Laag 3 gelijmd, kieren tussen fineer strips met epoxy plamuur gevuld en geschuurd
HPIM0941.jpg
 
Multyplex maken 800 X 200 X 1,8 ( 3 X 0,6 ) mm
Stroken fineer met witte watervaste houtlijm ( traag drogend )
Wel snel werken +/- 10 min moet alles dicht liggen en tussen 2 lagen P.E. folie
Dan flink aandrukken tussen 2 dikke 18 mm platen MDF of multyplex
HPIM0948.jpg

HPIM0950.jpg

HPIM0951.jpg

HPIM0952.jpg
 
Plug gebruikt om mastspant te plooien 2 X , deze worden in de romp op elkaar gelijmd en van een messing strip voorzien . Deze messing strip vormd boven dek de bevestigings punten voor de wanten.
Zwaarkas gelijmd
HPIM0961.jpg
 
Hoi René,

iets is er me nu even niet helemaal duidelijk!!:(
Deze mastspant zoals je het noemt is dit de messinglat die ik op de foto zie, en word deze aan de buiten of binnen kant aangebracht??????????
Het is best intressant om te zien, maar als leek heb ik soms moeten met het volgen van je project !:O
Maar zeker door gaan hoor ik ben zeker nog niet te oud om te leren hoor.;);)
 
Hoi John,

2 strips okoume 3 X 12 mm, worden aan de binnenzijde van de romp gelijmd. Messing of inox strip (putting) word tussen deze 2 ingelaten om boven dek de wanten ( mast cabels ) te bevestigen


mastspant.jpg
 
mooi rené dat tekeningetje maakt het wel veel duidelijker .

nu ben ik ook weer helemaal mee .

ziet er heel goed uit
 
Hoi John,

2 strips okoume 3 X 12 mm, worden aan de binnenzijde van de romp gelijmd. Messing of inox strip (putting) word tussen deze 2 ingelaten om boven dek de wanten ( mast cabels ) te bevestigen


mastspant.jpg

Hoi René,


leuk dat je even een detail tekening even er bij geplaatst hebt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan