Hoofdsponsor

1/35 Tiger René Rusland [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reneduret

Well-known member
Registered
Lid geworden
1 okt 2009
Berichten
1.391
Ben bezig met een Tiger 1/35. Komt op diorama met wat figuren die mogelijk gedeeltelijk ga samenstellen.

DSCF0313.jpg

DSCF0309.jpg

DSCF0323.jpg

Heb de haarlaktechniek eens geprobeerd...

DSCF0335.jpg

DSCF0334.jpg

DSCF0333.jpg

DSCF0332.jpg

DSCF0329.jpg

DSCF0328.jpg

DSCF0327.jpg

hij is met semigloss afgelakt zodag ik kan gaan washen.

groeten,

René
 
ziet er wel al mooi uit :-)
Ik hou van die beschadigingen die je hebt aangebracht op de koepel enzo.
 
Aah, dat bedoelen ze met battledamage....

Mooi hoor. Sommigen zullen zeggen overdreven, ik vind dit best kunnen. Misschien nog een kleine kleurnuance in de grondkleur aanbrengen, zodat je nog meer diepte krijgt en op sommige delen zelfs door de grondlaag gaan tot je op het blote ijzer kijkt.
 
ja.

was ik ook van plan.

heb bewust licht geel opgezet zodat de kleur van het geel na het wassen is zoals ik het voorstelde.

moet nog een en ander aan gebeuren, maar dit is wel mijn uitgangspunt.
 
Yahoe !! die heeft al serieus tegen zijn tanden gekregen. En prachtige verfbewerkingsresultaten. tis chique
 
Dank, Famo.

eerlijk gezegd had ik het bouwen al een beetje aan de kant gezet en me op figuren toegelegd.
Miste de uitdaging maar besef nu dat ik gewoon het voertuig niet kon benaderen zoals ik wilde.
Nu is er geenéen voertuig nog in veilige handjes bij me...

een voertuig moet zijn als een figuur, persoonlijkheid, doorleefd, beschadigd misschien...

Ben hier vrij hevig met de dremel tekeer gegaan en dat zal je pas zien bij de washes.
Met een puntige vlam heb ik andere plastic delen gemanipuleerd.

Heb wel het idee dat je deze techniek vaker moet doen voordat je hem enigszins controleert.
De dikte van de haarlaklagen kan meespelen, de dikte van de laatste verflaag, hoe goed je hem hebt voorbehandeld en hebt laten drogen...
ga je de plekjes plaatselijk stuk voor stuk bewerken of dompel je de tank in een badje...? allemaal overwegenswaardig.

maar het is erg leuk voor oude schuurdeurtjes, mogelijk ook boomschorsen, helmen.
Heb zelf deze posts eerst goed doorgenomen:
http://www.migproductionsforums.com...sid=3f131fabf72d5eacbf3acc54f81d61d0&start=15

thanks,

René
 
Ik weet hoe die methode werkt ,maar vraag mij af als je die haarlak erop zet, mag je dan watergebaseerde verf erop spuiten ? bv valleyo of tamiya ? of vergis ik mij in de samenstelling van die verven ? dat weet ik niet . Want als je op die verven gaat met water los je ze toch op !
 
Wanneer je meteen zou borstelen lijkt me dat ook, dat het oplost met acryl.
Wanneer je een dagje wachten zou is het de vraag hoe gemakkelijk de haarlak oplost.

Zelf deed ik het met revell enamels en het ging prima.
Heb hem ondergedompeld in de vaatbak en borstelde gemakkelijk de toplaag eraf.

heb er wel goed zorg voor gedragen dat de basislaag goed afgelakt was zodat ik met borstelen niet meteen op het plastic zat.
Sommige plekjes sloegen zelfs wat zwarter uit, de basislaag is zwart.
 
Ik weet hoe die methode werkt ,maar vraag mij af als je die haarlak erop zet, mag je dan watergebaseerde verf erop spuiten ? bv valleyo of tamiya ? of vergis ik mij in de samenstelling van die verven ? dat weet ik niet . Want als je op die verven gaat met water los je ze toch op !

Ja Famo je mag acrylverf gebruiken want het principe is eigenlijk volgens hetgeen ik eens gelezen heb in art of modeling nr5
dat je door het borstelen met water op de plaatsen waar je de verf weg wilt de haarlak oplost en zo ook de toplaag verdwijnt.
Als je resultaat naar wens is moet je het wel sealen met vernis en zo kan je de procedure blijven herhalen.
Heb het zelf nog niet toegepast enkel gelezen.
 
Bedankt heren voor de uitleg
 
Hallo Rene, persoonlijk denk ik dat Duitse verf niet zo zwaar afgeleefd kan zijn, maar het oogt in elk geval wel leuk om naar te kijken. De techniek om dit soort effecten mee te bekomen heb je wel goed in de vingers, een goeie zaak.
 
ja Guy,

weet het ....'t is meer een woestijnbodemvondst nu.
Ben op een gegeven moment goed uitgeschoten met de borstel, was ook mijn eerste keer.

Volgende keer kleine stukjes.
Denk wel, waar het staal verbogen was dit effect logisch is.
 
Amaai, toch schoon é .
 
Zeer mooie Tiger ^^

Persoonlijk vind ik de verwering wat te ver, maar het hangt er natuurlijk van af in welke setting (dio) dit model komt te staan. Misschien is het leuk om van dit model de beroemde Tiger 131 te maken, en dan als dio net bij het begin van de restauratie-werken ? Na de eerste behandeling om de verf te verwijderen of zoiets ? :

http://www.tiger-tank.com/

Groeten

"Wet Sellery"
 
Dank Famo.

lijkt me een droom om weer eens een flak 88 zo aan te pakken...

wieltjes geverfd

DSCF0366.jpg

DSCF0354.jpg
 
Dank je Pascal,

ik weet nog niet precies hoe en wat.
Weet wel dat de grond in elk geval niet gelijk is.
 
die diepte in je chipping komt dat door die haarlak methode ? Tis net echt verweerd en ingefret metaal.
Weet je wat je nog zou moeten bijwerken, dat zijn die zware buizen (of leidingen zoals je wil) die op het achterdek liggen naar de luchtfilters afchippen want ik denk dat er daar toch ook wel verf vanaf bladerde. of ben ik te vroeg ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan