Hoofdsponsor

1/32 Mitsubishi ZERO-SEN (Revell)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucske

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
19 dec 2009
Berichten
978
Nu dus eens een Japannerke,

Veel is er nog niet te melden, enkel de pit is klaar en de vleugels zijn gelijmd.
Toch enkele pics.





De pit op de vleugels gemonteerd.


Ik heb ook eens een dry fit gedaan met de fuselage en van de pit zie je bijna niets meer.
Maar dat is voor later.

O ja, ik heb ook nog een motor die bijna klaar is.


Grtz.

Luc8)
 
Mooi toestel.
Heb er hier ook nog één liggen op de zelfde schaal.
Maar dan wel van tamiya.
Ga ik in het oog houden ben benieuwd naar het vervolg natuurlijk.

Mark
 
Heb ik jaaaaaren geleden nog eens in haar watervliegtuig-versie gebouwd van tamiya (was dan wel een iets kleinere schaal denk ik), een pracht van een toestel, één van de mooiste WWII toestellen als je het mij vraagt. En ik geloof geen barst van wat de yanks je willen laten geloven in de film over Howard Hughes, dat de japs het design zouden gestolen hebben.
Punt is wel dat de Tamiya 1/32 (begin jaren 2000) niet in de verste verte te vergelijken is met de Revell versie, alleen al de tammy engine-en-pit samenstelling hebben meer onderdelen dan de gehele Revell kit samen, om nog maar te zwijgen over het effektief intrekbaar landingsgestel (met behulp van een bijgeleverd sleuteltje).
Als je echter wel de Revell kit bouwt, weet dan wel dat Tamyia, speciaal voor hun Zero een kleurpotje op de markt gebracht hebben, aangezien ik de handleiding niet in m'n bezit heb, kan ik je de kleurkode niet geven, maar Markske, zal je wel kunnen zeggen welk tamiya potje je moet gebruiken voor de binnenkant van de romp, het is een soort funky-metalized blauw als ik me niet vergis) (zou overigens nog een mooi kleurtje zijn voor een tuned karretje).
Toch veel succes met je toestel, maak er wat van.
 
Druk, druk druk,

Niet zoveel tijd gehad om te bouwen maar nu eindelijk toch een update.
Het plakken is dus zo goed als gedaan en ik heb voor het verweren eens de zout-truc geprobeerd.
Het was de eerste keer en het is nog niet 100% maar ik ben niet helemaal ontevreden.
Pics.
Een beetje zwart en veel aluminium

Een beetje zout op de frieten.....euh, op het model

Een kleurtje er bovenop

Laat ons eens wat dichterbij kijken.

Na het drogen het zout weg borstelen en....

De neus en de prop na hun zout behandeling



Grtz.

Luc
 
Het effect van je zoutbehandeling is zeker nie mis... maar je préshading is weg... of bedriegen de foto's...

Heligroeten,

Nick
 
maar je préshading is weg... of bedriegen de foto's...

Dat heb je goed gezien,

In het echt is de preshading nog héél licht te zien.
Dat komt omdat ik bij de eerste spuitbeurt niet de juiste kleur had en daarom nog een extra laag heb moeten spuiten.

Grtz.

Luc
 
Klaar,

Ik heb een tandje bijgezet en hij is dus klaar.
De decals waren op zijn zachts gezegd erg weerbarstig maar dankzij set en sol is het toch vrij goed gelukt.
Na het aanbrengen van de decals viel het mij echter op dat ik de gele lijnen vooraan op de vleugels vergeten was. Na een beetje geknoei met plakband heb ik die alsnog kunnen spuiten.

Pics.


2hej03b.jpg

308ekxg.jpg
Zijn buikje.

206ieqv.jpg
Nog een paar in het zonnetje.

of37go.jpg

ehezyr.jpg




Grtz.

Luc
 
Applaus hoi luc ik vind het er fantastis goed uit zien hoor
 
Dat ziet er leuk uit, toch mis ik iets....

De roet sporen langs het vliegtuig, dus vanuit de uitlaten... .het toestel heeft toch al aardig wat mee gemaakt zo te zien aan de beschadigingen. Ik denk dat die roet dan ook nog wel wat donkerder mag.

Verder heb ik er geen verstand van. Mijn petje af iig. Wel een paar plaatjes naar de mod toe sturen voor de gallerij he.
 
Hola, net beestje.... heel mooi resultaat.

Zoutmethode lukt goed zie ik.
 
Super gedaan, heb nog wel enkele vraagjes, hoe heb je de onderkant aangepakt? De vegen enzo? En welke onderlaag heb je gebruikt? (het zilver en is dit nodig voor de "Zeke" (sky grey) Zero?)
 
Ziet er prachtig uit, en realistisch ook. De verf op die vliegtuigen was niet echt van de meest fantastische kwaliteit en bladerde af bij de minste botsing met vuil etc tijdens het vliegen. Heel mooi model!
 
Super gedaan, heb nog wel enkele vraagjes, hoe heb je de onderkant aangepakt? De vegen enzo? En welke onderlaag heb je gebruikt? (het zilver en is dit nodig voor de "Zeke" (sky grey) Zero?)

De onderkant is bewerkt met een donkere wash en de vegen zijn aangebracht met burnt Oil uit een verwerings setje van Tamiya.

De onderlaag is gewoon zilver kleur.
Of dit nodig is voor de Zeke, dat moet je eens bekijken (Veel verwering,de zout methode, enz..) Het hangt een beetje af van wat je met het model wilt gaan doen.

Grtz.

Luc8)
 
Is die aluminium ondergrond nodig? Ik heb gewoon de grijze primer van Action gebruikt...
 
Die aluminium ondergrond is nodig omdat je dan het metaal van het vliegtuig kan weergeven op de plaats waar de verf is afgesleten.

Een foto'ke van mijn model waar je ook duidelijk de verweerde plaatsen met blootliggend aluminium kan waarnemen:

2_DSCN7781.jpg


Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar heb je geen spuitbus van zeker? :D En als ik de enamel van Revell gebruik die alu, moet'k die dan verdunnen bij het schilderen?
 
En als ik de enamel van Revell gebruik die alu, moet'k die dan verdunnen bij het schilderen?

Dat zou het beste zijn,
Dan blijven de details zichtbaar.

Je moet je geen zorgen maken als je hier en daar een streepje in je schilderwerk hebt
want het is eigenlijk 'maar' een onderlaag waarvan 98% bedekt wordt door de eindlaag.

Grtz.

Luc8)
 
Oké :D Laatste vraagje, is de zout techniek mogelijk zonder Airbrush? Want vind enkel tuts waar ze allemaal airbrush gebruiken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan