Hoofdsponsor

1/32 Mitsubishi ZERO-SEN (Revell)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik even nadenk, dan zou ik zeggen van niet, want als je gaat wrijven met het penseel, wrijf je ofwel het zout er terug af, of anders verplaatst het zich en trek je strepen in je verf. Strakke verflagen zijn mijn inziens met zout en penseel niet mogelijk.
Pas op, ik heb dit wel nooit zelf geprobeerd hé.
 
Laatst bewerkt:
Als ik even nadenk, dan zou ik zeggen van niet, want als je gaat wrijven met het penseel, wrijf ofwel het zout er terug af, of anders verplaatst het zich en trek je strepen in je verf. Strakke verflagen zijn mijn inziens met zout en penseel niet mogelijk.
Pas, ik heb dit wel nooit zelf geprobeerd hé.
Volledig correct, Dominiek'ske. ;)
 
als je met de hand schildert kan je de sponstechniek gebruiken. een klein stukje spons, beetje verf, en stempelen net zoals je zou drybrushen (met bijna droge verf), niet te hard duwen, en een beetje per keer en zo opbouwen
 
als je met de hand schildert kan je de sponstechniek gebruiken. een klein stukje spons, beetje verf, en stempelen net zoals je zou drybrushen (met bijna droge verf), niet te hard duwen, en een beetje per keer en zo opbouwen

Inderdaad, de sponstechniek is heel goed om dergelijke verwering na te bootsen. Wel eerst es testen op een apart stukje plastic of zo, want het vergt wel wat "fingerspitzengefuhl".. Je hebt al snel teveel verf op je sponsje zitten en voor je het weet heb je een vlek de grootte van België op je model!
 
Heb nu een busje model Air green zinc chromate verf gekocht, moet ik deze nog verdunnen? Omdat de verkoper zei dat deze al vrij dun is op zich...
 
Hey KillerRu, model air is bedoeld om rechtstreeks in je airbrush te gieten :)
 
testen op een teststukje, zo bespaar je verrassingen. Als je werkt met Vallejo, verdunnen met gedemineraliseerd water. heb die tip gekregen van Gino Poppe. Soms kan je anders rare effecten krijgen door kalk. heb dit zelf nog niet tegengekomen, maar beter eens gezegd dan verzwegen
 
Klopt Silenoz, zelf verdun ik met het gecondenseerde water uit mijn droogkast.. die heeft zo'n reservoir, zo heb ik ongelimiteerd zuiver water voor mijn schilderwerken ^^
Als ik Vallejo spuit doe ik er normaal ook een tikkeltje instanet bij (de doorzichtige variant), dit helpt de oppervlaktespanning te breken en het verdampt iets vlugger. Pure instanet is ook ideaal om je airbrush/penseeltjes te kuisen achterna. Die model air moet je natuurlijk niet extra verdunnen he, die is al ideaal op zich.
 
Hey Burglar
Ik begin pas met AB en vind hier al een goede tip qua verven.Vallejo blijkt echt kwaliteit te zijn me dunkt
 
Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik nooit Air koop, maar de gewone vallejo verfjes verdun met gedeminiraliseerd water en daar een klein beetje ruitenreiniger (instanet) bij doe. Dit spuit wel goed, enkel spuit je best niet op een gladde onderlaag en bij koudere kamertemperaturen. Het water moet gemakkelijk kunnen verdampen dus voorzichtig laagjes spuiten is aangewezen. Ik spuit meestal een laagje matt vernis voor ik vallejo spuit, ik heb al ondervonden dat de verf beter hecht op een matte ondergrond.

Een tip die ik nog kan meegeven, houd een klein doekje bij de hand (keukenpapier) met een beetje pure ruitenreiniger, na een tijdje gaat de nozzle (top) van je airbrush verstopt raken door opgehoopte verf. Dit is het enige nadeel vind ik aan acryl, maar valt best mee te leven vind ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan