Hoofdsponsor

1/35 SFH 18 met transportwagen. (Dragon) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ron, in weze is het niks speciaals qua update maar ik ben zo tevreden met dat ding...

Oh ja, ik heb na lang nadenken het besluit genomen om het stuk toch in vuurpositie te plaatsen. De redenen daarvoor zijn ondermeer dat de schoppen in transportpositie weliswaar erg mooi zijn, ze onttrekken wel andere leuke zaken aan het oog, daarnaast kan ik door de vuurpositie ook andere rekwisieten zoals kistjes, boxen, rieten granaathouders enz. plaatsen. De foto's in m'n SFH referentiemap werken erg inspirerend...

Ik weet wel zeker dat ik ooit toch eens een SFH 18 in transportmodus zal bouwen !
 
Je kleine update ziet er toch weer picobello uit. En inderdaad in vuurpositie is er veel meer detail te zien.

De optivizer word op een bepaalde leeftijd toch een onmisbaar iets, kan er van meespreken.
Zonder kan ik bijna de kleine details niet meer goed zien, alles begint te schemeren.
 
En ik maar denken dat ik bijna de enige was DJs. Toen ik 'm in huis had leek het of m'n hobby veiliggesteld was voor de toekomst.
 
Ook van de kleine dingen kan ik nog genieten GUnit en reageer de laatste tijd niet zoveel dus de opmerking was voor het gebeuren ;-)
 
ik wil even terug gaan naar de wielen van het onderstel Guy. Kan het niet zijn dat je deze gleuven vergeten te maken ben ? of moet dat nog gebeuren?
Volgens mij zaten die er standaard in , op dat soort wielen

attachment.php


Of zijn die wielen van jou van het "gepimpte" type :8^^
 
Laatst bewerkt:
Nee Famo, de wielen zijn er in minstens vier verschillende uitvoeringen. Heb dit afgelopen week zelf ook maar ontdekt op een of andere site.
 
Inderdaad Guy ik was ook een beetje verbaast dat er verschillende uitvoeringen zijn voor de wielen heb er twee gevonden op google,zou dit te maken hebben in welk jaar hij is geproduceerd...
 
wheels_1-3.jpg

Deze afbeelding trok afgelopen week mijn aandacht tijdens het surfen.

Ik weet niet hoe de verschillende types tot stand kwamen, maar dit heeft zeker te maken met periodes vroeg/laat...

Bedankt voor de tussenkomsten jongens.
 
Laatst bewerkt:
Vroeg/laat is zeker een mogelijkheid, maar misschien ook vanwege verschillende fabrikanten ?

We zijn nogal verwend met het Internet, vergeleken bij vroeger, toen je je een ganse bib moest aanschaffen wilde je wat referentiemateriaal hebben. Of ettelijke km rijden om musea af te zeulen...

Je foto's bewijzen nog maar eens dat je het onderste uit de kan haalt om je model historisch verantwoord te bouwen,Guy. I like it...

Groeten Rik
 
Hoi Rik, weet je, een model kan je ongedwongen en plezant recht uit de doos bouwen, of je gaat bijkomend wat onderzoek verrichten, met een min of meer accuraat exemplaar voor gevolg. Zelf ben ik niet de bouwer die tot op het absolute bot gaat inzake historische perfectie. Wel probeer ik op een aangename en bevredigende manier verbeteringen aan te brengen waar ik vind dat het nodig is, zonder te vervallen in waanzinnige details waar later geen mens nog om zal malen. Op zich ben ik al een verschrikkelijke muggenzifter voor mezelf,indien ik de onderlinge afstand van boutjes op een model zou gaan meten en corrigeren, was ik VIJF jaar aan zo'n project bezig, het is dus voor een stuk lijfsbehoud, want ik hou er gewoon van om op tijd en stond een overtuigend uitziend voertuig op sokkel in m'n vitrinekast toe te voegen.
In dat opzicht ben ik trouwens ook meer verslaafd aan verzamelen dan deelnemen aan wedstrijden. Maar om terug te komen op het nastreven van net iets meer accuratesse dan wat de gemiddelde kit te bieden heeft...het onderzoek via ondermeer het internet verschaft zoveel bijkomende info dat het echt een boeiende uitstap wordt in de geschiedenis van een voertuig of een wapen. Als je dan dingen ontdekt die beter kunnen is dat fijn, en die zaken via wat eenvoudige scratch omzetten in een beter model geeft dan weer een kick. Allez, eigenlijk overbodig wat ik hier zeg want dit gevoelen kennen we allemaal. Ik wil in de eerste plaats telkens proberen om een overtuigend model neer te zetten waarbij de historische accuratesse wat opgetrokken werd.

De linker arm is morgen waarschijnlijk klaar, dan volgen nog de rechter arm en de transportkar.

Groeten van GUnit.
 
Op een kistje na is de linker arm klaar, heb naast het pe dat ik gebruik nog enkele kleine dingetjes op punt gezet met Evergreen stripjes.^^

SDC10918.jpg

G.
 
G right on the spot... ow nee das iets anders hehe, maar toch knal erop man, modelbouw ziet er bij jou nooit modelbouw uit.
 
Dank je Tom, da's wel een heel mooi compliment !

Ik kan de tweede arm aanvatten !

Even kreeg ik het warm, toen ik het deksel van een pe box verknoeide. Gelukkig bracht een fles wijn de oplossing, het loodfolie verwijderd om een nieuw deksel te maken en vanavond bij het eten de fles met ons madame leeggetutterd, wat is modelbouw toch veelzijdig !!!

SDC10925.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi, Guy.

Mooie loop, standaard Dragon, of AM ?

Waar een fleske wijn al niet goed voor is. De folie om een deksel te herstellen, de kurk gebruik ik als voetje om kleine onderdelen te schilderen die ik op een stiftje spies. ;)

Heel mooi stuk ! Ik ben al een plaatsje aan het zoeken om mijn verlanglijstje...:D

Groeten Rik
 
Rik, de loop zit standaard bij de kit, het is een prachtexemplaar, vind ik zelf ook.
 
Ziet er weer goed uit é Guy, gelukkig heb je eerst het deksel gemaakt en dan de wijn uit gedronken
anders kon het deksel er wel eens heel anders uit gezien hebben. :laugh::laugh: :alcoholic:
 
Het ziet er allemaal wer prachtig uit.
Ben benieuwd eens alles samen gevoegd is.

Mark
 
Dank voor de response in deze vakantietijd mannen, de Masta of Disasta heeft de tweede trail arm geassembleerd, nu is het nog zaak om op foto's verder te speuren naar evt. leuke details.

SDC10933.jpg

Dit onderdeel bestaat uit twee helften waarvan de lijmzijden knullig aansloten, met een kier waar je een varken doorheen kon laten kruipen.

SDC10931.jpg

Dit vergde even wat denkwerk maar met maskeertape over het centrum van het onderdeel kon ik het ronde deel gemakkelijk uitvlakken, en de twee rechte kanten deed ik met behulp van zeer dun plastic card. Na het aanbrengen werd alles extra vastgezet met Cristal Clear lijm, het ingekapselde tape kan dus niet loskomen. De donkergrijze kleur komt van een dun verflaagje ter controle op imperfecties.

Tot de volgende, GUnit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan