Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Century Radikal G20 [DONE] - Pagina 3
Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 97

Discussie: Century Radikal G20 [DONE]

Standaard

Carbon en aluminium hebben natuurlijk totaal verschillende eigenschappen. Zoals ik al schreef heeft het gebruik van carbon in heli's maar één voordeel... de gewichtsbesparing.
    Lol (sorry), een lichte helicrash... nog nooit gezien. Een heli die crashed (hard of zacht, een echte of RC), die slaat om en rolt zichzelf meestal gelijk sardinen in een blik op. Het enige wat dan overschiet zijn... splinters, uit welk materiaal hij ook is opgebouwd.
    Enne, uit ondervinding weet ik ondertussen ook, als je statisch met je heli ergens tegen stoot is er schade... 't zijn fragiele dingen hé. Onlangs zette ik mijn in opbouw zijnde mini-cobra een beetje hard neer... gevolg: de skids in twee... pfffffffff

Persoonlijk ben ik in de helibouw niet zo een carbonfreak. Aluminium plooit,... carbon niet, het kraakt. Plus, het bewerkt zo moeilijk en is mega ongezond.
    Indien er in Europa een alu-versie voor handen was geweest, dan had ik zeker niet voor carbon gekozen...

Maar nu vlug verder met het vervolg van de story, want er is nog veel te vertellen...

Standaard Opbouw van het frame - deel 01 vervolg -

Standaard Opbouw van het frame - deel 01 slot -

En terwijl de heren in alle rust aan het babbelen waren en nu wild aan het feesten zijn, is er hier gelukkig nog den Blue Bird die naarstig verder bouwde...

De achterste frameopbouw.

Standaard

Hoi Nick,

jij en je crew hebben deze nacht heel wat in elkaar gezet zeg !!
    T' was gezellig boel daar ????
    Een vraagje welk komt er in die lagers te zitten?
    grtjes John
    -------------

varend schip: löschkreuzer weser
    tri stars sailingboot :p

schip in aan bouw: zee/visarend :eek:

Standaard

@ John,

het kot was hier te klein vannacht. En zoals je ziet is er doorgefeest tot in de kleine uurtjes.
    Momenteel liggen de mannen hun roes uit te slapen... ik ga sibiet aan den opkuis beginnen...

Betreft je vraagje. In die lagers komt de hoofdas.

Heligroeten,

Nick

Standaard

Ik vind het terug een meesterwerk wat hier uit zal komen en een pracht van een verslag om volgen terug, ik blijf dan ook vaste in stilte meekijkende bouwer hoor.
    Dirk "Alias" Pantani Op de werk bank: " Spitfire" -- "HMS Bounty" -- "Scrach ROV"

Standaard

Thx voor de complimenten en de belangstelling Dirk.

Eventjes off-toppic...

Het vervoer van onze machines zal komend seizoen geen problemen meer opleveren.
    Ik kreeg net enkele prentjes binnen van een teamgenoot die nog zotter is dan ik...

Heligroeten,

Nick

swa I
    Gast

Standaard

ammaai Nick...........prachtig...........nu zijn jullie wel uit de problemen..knap man...

Standaard Opbouw van de koppeling

Tussen de motoras en de hoofdas wordt er een koppeling gemonteerd.
    Dit maakt het mogelijk dat de motor kan draaien terwijl de hoofd- en staartrotor stilstaan en dat de rotoren kunnen vrijlopen terwijl de motor af staat.

Onderdelen van de koppeling.

Helaas, helaas zit er een lager te kort in de verpakking!!!

De samengestelde koppeling met welliswaar een lager te kort...

Standaard De motoropbouw

Onderdelen van de motor, koppeling, carburator, koeling en elektronische ontsteking.

En lap, het is weer van dat... de koppelingsschoen mankeert ook...
    Tijd om een mail te sturen naar Century. 'k Ben benieuwd naar hun service omtrend "missing parts"?

De Duitste en Amerikaanse RC-helikits zijn algemeen kwalitatief beter dan de kits uit Azië, maar de Westerlingen slagen er blijkbaar niet in om een kit samen te stellen zonder "missing parts" (Vario durft ook aan deze ziekte lijden).
    Ook de handleiding van de Radikal is door nen amateur gemaakt die dikwijls steken laat vallen of bepaalde bouwfazes heel onduidelijk weergeeft...

En nu ik toch kritiek aan het geven ben...
    Bij de aankoop had ik gevraagd om alles te voorzien wat nodig is om de Radikal te kunnen opbouwen, maar ook hier heeft men een steek laten vallen en vergeten om de onderdelen voor de verbinding tussen het trekstartmechanisme en de motoras te voorzien...

Dit is allemaal geen ramp, maar wel vré ambetant.

Nu, in afwachting van de reactie op mijn klachtenmail is er nog genoeg te doen...

Standaard

ja nick ge zult de missing parts moeten schratsen vermoed ik . :-)

het is zeker geen goede reclame en vreed ampetant voor de bouwers die tog genoeg eurotjes neertellen voor deze kid. het is een schande vind ik.

maar nog veel bouwplezier en hopen dat de stukken rap gelevert kunnen worden

Standaard De motoropbouw (vervolg)

De missing parts en de ontbrekende onderdelen om te trekstarter te kunnen monteren zijn besteld.
    In afwachting van de levering wordt er verder geassembleerd...

De elektronische ontsteking, de carburator, de venturi, de ventilator en de windtunnel zijn samengesteld.
    De ontbrekende koppelingsschoen wordt later gemonteerd.

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten