Hoofdsponsor

Century Radikal G20 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja John, ik toon het stapje voor stapje omda'k weet dat het RC-heligebeuren voor de meesten die het hier volgen geen alledaagse kost is.
Ik hoop dat de vele prentjes deze puur technische zaak een beetje aangenaam om volgen maken.
Het materiaal verwarmen zou idd. een optie zijn, maar ik vervorm mijn buisjes koud... (zie dat good old Joe zich verbrand... :ohmy:)

Heligroeten,

Nick
 
Samenstellen van "het skelet".

Nee, nee, het volgende prentje toont geen onderdelen van een in aanbouw zijnde battledroit, transformer of andere robottoestanden, maar van de skeletdelen waarrond de rest van de Radical zal worden opgebouwd.

frame022onderdelenskele.jpg



Het gemonteerde skelet.

frame023opgebouwdskelet.jpg
 
Nick.......deze onderdelen of het skelet...wat voor een legering is dat...alluminium..of is het zwaarder...:wub::wub::wub:
 
Het skelet is een aluminiumlegering Swa, het frame zelf wordt in carbon opgebouwd.
De Radical bestaat in twee versies. De gewone versie is volledig in alumininium, de HD-versie (die ik bouw) is carbon.

Heligroeten,

Nick
 
Het skelet is een aluminiumlegering Swa, het frame zelf wordt in carbon opgebouwd.
De Radical bestaat in twee versies. De gewone versie is volledig in alumininium, de HD-versie (die ik bouw) is carbon.

Heligroeten,

Nick

Nick...is er dan een verschil in vliegen met die twee versies..want ik denk dat carbon dan toch lichter is in gewicht of wordt die dan verzwaart tot hij het zelfde is als de andere versies.......ammaai wat een vraag.........:O:O
 
Hey Blue Bird,

Ik heb de G20 eens van naderbij bekeken op de website van Century, evenals de builing instructions ... en ik moet zeggen: ik ben onder de indruk !!!
Ziet er allemaal zeer robuust uit. Natuurlijk zal jij daar een beter zicht op krijgen tijdens de bouw en het vliegen :D
Ik wacht met spanning op de maiden !
En ik wil hem zeker eens live zien vliegen, hé. Ik reserveer nu al een meeting in mijn agenda !

Wie weet, misschien trek je mij over de meet en ruil ik mijn nitroheli wel in voor zo'n gasser :$

Greetz,

DDV
 
Heel mooi project Nick ^^

Die methode om buisjes te plooien kende ik nog niet. Voor de rest ziet het er allemaal heel knap uit, ben heel benieuwd naar de beschildering van de kap.

Gaan we een demo van dit toestel op onze ledendag krijgen ?

Groeten

"Wet Sellery"
 
@ Ardennenoffensief,

carbon maakt de heli gewoon lichter en hoe lichter hoe vinniger. Per slot van rekening is de Radical een machine die geschikt zou moeten zijn voor F3C. Voor de rest zie ik aan het gebruik van carbon in helikopters geen bijkomende voordelen...


@ DVV,

de Radical bouwt zalig. Als hij even zalig zal vliegen dan ruil je zo je nitro-pruts voor een gasser...


@ Pascal,

bij leven en welzijn en een crashloos seizoen (de ledendag ligt op het einde van het vliegseizoen) breng ik deze machine zeker mee naar de ledendag... enne lees gauw verder om te weten te komen wat voor RC-moois ik nog allemaal schik mee te brengen...

Heligroeten,

Nick
 
De delen voor het achterste deel van het frame

frame024onderdelenachte.jpg


frame026nathanwilpiloot.jpg


frame028verzoekingewill.jpg


... spoedig het vervolg van de opties die bepalend zullen zijn voor Nathans verdere carriere...
 
Voor de rest zie ik aan het gebruik van carbon in helikopters geen bijkomende voordelen...

Is carbon niet sterker dan alu? Kan het dan niet beter een stootje (lichte crash) verwerken?
 
Carbon en aluminium hebben natuurlijk totaal verschillende eigenschappen. Zoals ik al schreef heeft het gebruik van carbon in heli's maar één voordeel... de gewichtsbesparing.
Lol (sorry), een lichte helicrash... nog nooit gezien. Een heli die crashed (hard of zacht, een echte of RC), die slaat om en rolt zichzelf meestal gelijk sardinen in een blik op. Het enige wat dan overschiet zijn... splinters, uit welk materiaal hij ook is opgebouwd.
Enne, uit ondervinding weet ik ondertussen ook, als je statisch met je heli ergens tegen stoot is er schade... 't zijn fragiele dingen hé. Onlangs zette ik mijn in opbouw zijnde mini-cobra een beetje hard neer... gevolg: de skids in twee... pfffffffff

Persoonlijk ben ik in de helibouw niet zo een carbonfreak. Aluminium plooit,... carbon niet, het kraakt. Plus, het bewerkt zo moeilijk en is mega ongezond.
Indien er in Europa een alu-versie voor handen was geweest, dan had ik zeker niet voor carbon gekozen...

Maar nu vlug verder met het vervolg van de story, want er is nog veel te vertellen...
 
Opbouw van het frame - deel 01 slot -

En terwijl de heren in alle rust aan het babbelen waren en nu wild aan het feesten zijn, is er hier gelukkig nog den Blue Bird die naarstig verder bouwde...

De achterste frameopbouw.

frame039achtersteframeo.jpg
 
Hoi Nick,

jij en je crew hebben deze nacht heel wat in elkaar gezet zeg !!-fck--fck-
T' was gezellig boel daar ????;);)
Een vraagje welk komt er in die lagers te zitten?:unsure::unsure:
 
@ John,

het kot was hier te klein vannacht. En zoals je ziet is er doorgefeest tot in de kleine uurtjes.
Momenteel liggen de mannen hun roes uit te slapen... ik ga sibiet aan den opkuis beginnen...

Betreft je vraagje. In die lagers komt de hoofdas.

Heligroeten,

Nick
 
Ik vind het terug een meesterwerk wat hier uit zal komen en een pracht van een verslag om volgen terug, ik blijf dan ook vaste in stilte meekijkende bouwer hoor.
 
Thx voor de complimenten en de belangstelling Dirk.

Eventjes off-toppic... :ohmy:

Het vervoer van onze machines zal komend seizoen geen problemen meer opleveren.
Ik kreeg net enkele prentjes binnen van een teamgenoot die nog zotter is dan ik... :P

trailerfrancis01640x480.jpg


trailerfrancis02640x480.jpg


trailerfrancis03640x480.jpg


Heligroeten,

Nick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan