Hoofdsponsor

Anders / onbekend Yamaha Vmax ( Ultra realistic paper crafts) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

the--mouse

Administrator / V.I.P
Administrator
Lid geworden
15 mrt 2010
Berichten
5.655
Omdat de brouw van de Smit Rotterdam even op een laag pitje moet, een andere uitdaging gezocht en gevonden.

Via internet kwam ik achter een wel heel bijzondere kit van de Yamaha Vmax. ( Zelf rijd ik een Yamaha XJ900 Diversion)
Het gaat hier, zoals het onderwerp al aangeeft, om een versie van Ultra realistic paper craft.
Deze stond op de Japanse site van Yahama. :D
En dat lijkt mij nu een leuke kit om te gaan maken.

Het gaat om deze site van Yahama

IMG_2204.jpg

Alles staat op de site zoals:

De "bouwplaten"
IMG_2206.jpg
De bouwbeschrijving.
IMG_2208.jpg
En hoe het moet worden.
IMG_2207.jpg

Dus de bouwmaterialen aangeschaft:
IMG_2203.jpg

En de printer een een middag lekker laten werken ;)
IMG_2209.jpg

En dan hebben we dus 47 bouwplaten met totaal 768 onderdelen :shock:
IMG_2211.jpg

En 56 pagina's bouwbeschrijving.
IMG_2212.jpg

Het formaat van de motor wordt ongeveer 38 - 40 cm lang. ( Er staan geen maten bij de beschrijving)

Ik zag deze ook al hier op het forum staan maar alle foto's zijn weg:angry::angry:
Ik ga er gewoon aan beginnen en mocht het helemaal op een fiasco uitlopen beland hij gewoon als een propje bij het oud papier :laugh::laugh::laugh:

Fred
 
Laatst bewerkt:
Hallo Fred, zo te zien ben je klaar om te beginnen :)

Ik zou echter aanraden om geen lijmstift te gebruiken, maar eventueel houtlijm, daar doe je een beetje van in een dekseltje en je kan het met een penseel aanbrengen. Verder zal je nog kleurpotloden nodig hebben ook om aan de randen van je onderdelen het wit weg te werken (waar je snijdt heb je uiteraard geen inkt meer hé).
 
Goeie tip Dany
Vond inderdaad de lijmstift niet zo prettig werken en was zoekende naar een alternatief.
Ga deze proberen.;)

Fred
 
Niet dat ik elk onderdeeltje op het forum ga zetten hoor ;);)
Maar ik heb toch wat foto's van het begin van het motorblok.

IMG_2213.jpg
IMG_2214.jpg
IMG_2215.jpg

Ik dacht dit papieren "ding" even in elkaar te knutselen maar dat valt tegen. :8:8:8
Er gaat véééééél meer tijd inzitten dan ik dacht. :huh::huh::huh::huh:
Maar..... ik ga er toch mijn best voor doen om er iets moois van te maken. :laugh::laugh:

@ Dany met de houtlijm gaat inderdaad een stuk beter Applaus

Fred
 
Fred.......ziet er al heel knap uit.......welke dikte heeft je papier/karton..waar mee je hier aan het bouwen bent.........??
 
Na wat vingeroefeningen het volgende gedaan:

De eerste 2 cilinders uitgesneden:
IMG_2216.jpg

Gevouwen en geplakt:
IMG_2217.jpg

De snij/vouw randen netjes gemaakt ( bedankt voor de tip Dany:D):
IMG_2218.jpg

En in elkaar geplakt:
IMG_2219.jpg

Op naar de volgende 2 cilinders die hetzelfde zijn maar dan in spiegelbeeld :O:O

Fred
 
Proper bezig. Meer kan ik niet zeggen.

Maar er kruipt toch veel meer tijd in dan je zou denken hé?
 
Ja, inderdaad, ziet er al heel mooi uit hoor. Dat er zoveel tijd in kruipt dan wat je zou verwachten, ligt gewoon aan het feit dat dit echt wel volwaardige modelbouw is, ik heb al afgewerkte (wedstrijd)modellen gezien, die niet te onderscheiden zijn van hoogwaardige, dure plastic of zelfs houten (in het geval van schepen) kits.
 
Een kleine up-date van dit monnikenwerk :wacko::wacko:

Dit worden dan de andere 2 cilinders:
IMG_2223.jpg

Ze zijn beide nu klaar:
IMG_2225.jpg

En mijn werkplekje waar al het monnikenwerk wordt verricht :shock:
IMG_2226.jpg

Nog 43 pagina's te gaan...... :D :D

Fred
 
Na 3 avonden snijden zijn alle 187 onderdelen voor het motorblok uitgesneden........ :huh::huh::huh:

IMG_2234.jpg

IMG_2235.jpg

Alleen de intake ( 27 onderdelen) moet nog uitgesneden worden. 8)

Maar eerst ga ik de motorblok onderdelen rillen, vouwen, afwerken, plakken en in elkaar zetten. :D :D
Er zijn nu 10 bouwplaten uitgesneden dus nog 37 te gaan........ :O:O:O


Fred
 
Fred.......nog 37 platen te gaan....:wacko::wacko::wacko: in ieder geval prachtig maatje,hier moet je een hele grote portie geduld voor hebben.......het is een vorm van origami...:nowink::nowink::nowink:...... in ieder geval blijf ik nog 37 platen dit leuk en intressant projekt op de voet volgen.........:D:D:D
 
eerlijk gezegd als ik dit zie moet gij iemand zijn met engelen geduld, deze ga ik zeker volgen. Ik heb ooit eens een uil uit papier gemaakt op het zelfde principe maar daar waren belange zo veel onderdelen niet aan, het was heel leuk om te doen en het resultaat was ook mooi maar dit gaat er gewoon fantastisch uit zien als het klaar is. Ik blijf vol spanning volgen.
 
ik volg dit ook al ff en vind het er fantastis goed uit zien en echt wel veel onderdelen.

veel respect van een stille genieter ;-)
 
eerlijk gezegd als ik dit zie moet gij iemand zijn met engelen geduld, deze ga ik zeker volgen.

Nou Big Jim, eigenlijk ben ik iemand met "weinig" geduld.:wub::wub:
Maar als ik aan een modelletje werk komt er wel een enorme rust over mij.
Ik kan zo dus lekker tot rust komen na een drukke dag op het werk.8)8)

Fred
 
"kleine" up-date, zó klein zijn sommige onderdeeltjes :huh::huh:

IMG_2236.jpg

Of zelfs nog kleiner :wacko::wacko::wacko:

IMG_2237.jpg

Maar het resultaat van een middagje plakken op de millimeter....
IMG_2239.jpg

Fred
 
Fred,

Deze gaat er steeds beter uit zien.
Ik denk dat ik voor een volgende projectje, nog eens een papieren modelleke ga pakken en proberen.
 
Dat is echt een geprutst zeg.
Maar er komt zicht op, op deze manier.
Is wel een pracht motorblok.

Erik.
 
Mooi hoor, ik zie dat je er erg veel tijd en energie in stopt. Daarom zou ik voorstellen dat je je werkstukje "schildert" met G7(8?) dat kleurloze ding dat het papier beenhard en de inkt beschermt tegen UV-licht. Want anders ben je je kleuren over minder dan 5 jaar al voor meer dan de helft verloren. Wel eerst nog een extra velletje afdrukken om op te proberen, kwestie van zeker te weten dat je inkt niet uitvloeit hé.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan