Hoofdsponsor

Anders / onbekend Yamaha Vmax ( Ultra realistic paper crafts) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
het is knap wat je laat zien fred wat een engelen geduld heb jij zeg
 
Ik heb deze destijds ook gemaakt. Wel niet zo mooi als jij laat zien.
Wat ik wel gedaan heb is de buizen van het frame verstevigd met metaaldraad en lasdraad van 1 mm. De kleine buisje die je daar ook voor gebruikt geven den een mooie stevigheid. Misschien heb je hier ook wat aan. ;)
 
Ik heb deze destijds ook gemaakt. Wel niet zo mooi als jij laat zien.
Wat ik wel gedaan heb is de buizen van het frame verstevigd met metaaldraad en lasdraad van 1 mm. De kleine buisje die je daar ook voor gebruikt geven den een mooie stevigheid. Misschien heb je hier ook wat aan. ;)

Bedankt voor deze tip Rik.;)

Heb jij de eerste versie of deze versie gemaakt.
De eerste versie, zoals Dominiek mee bezig is geweest, was niet zo uitgebreid volgens mij.8)
( Wil niet zeggen gemakkelijker hoor:unsure::unsure:)

Fred
 
Laatst bewerkt:
de man kan er tog nog altijt met lachen .

het is zeker nog een hele uitdaging fred om hem helemaal klaar te krijgen maar wel een prcht stuk als hij klaar is.

je zou eens moeten zien of je hem in de kielklem van een boot kunt zetten werkt mischien net iets gemakkelijker en dan heb je 2 handen vrij om te lijmen. of anders vraag je gewoon aan je pa of hij iets maakt die wil dat zeker doen en is ook weral blij dat hij zijn zoon heeft kunnen helpen ;)
 
de man kan er tog nog altijt met lachen .

het is zeker nog een hele uitdaging fred om hem helemaal klaar te krijgen maar wel een prcht stuk als hij klaar is.

je zou eens moeten zien of je hem in de kielklem van een boot kunt zetten werkt mischien net iets gemakkelijker en dan heb je 2 handen vrij om te lijmen. of anders vraag je gewoon aan je pa of hij iets maakt die wil dat zeker doen en is ook weral blij dat hij zijn zoon heeft kunnen helpen ;)

Ik vind het wel jammer dat hij zijn vouw/ ril lijnen niet inkleurt zoals ik wel doe.:tongue::tongue:


@ amazone Dirk een kielklem kan ik niet plaatsen omdat de opbouw bestaat uit "doosjes" die aan elkaar geplakt zijn.
Met een kielklem zou ik die "doosjes" platdrukken. En mijn vader... tja laat die maar poppenhuizen e.d. maken, papier is te fragiel voor hem;)

Momenteel erg weinig tijd om aan de Vmax te werken wegens werk, tuin, hobbykamer, klussen in het huis van mijn zoon en, en , en, en.......:angry::angry: IK HEB HET VEEL TE DRUK.:laugh::laugh::laugh:

Maar elke dag doe ik iets, al is het maar 1 onderdeeltje uitsnijden:D:D:D

Fred
 
Zoals hiervoor al gemeld heb ik het erg druk momenteel maar...
tussen door snijden, snijden en nog eens snijden....:O:O:O

Fred at work 8) 8)
IMG_2327.jpg

Fred
 
Oppassen voor de vingertjes hé :D

Mooie werkruimte heb je daar, ik moet alles aan de eettafel doen.

PS: nog een tip ; voor het uitsnijden van de kleinste onderdeeltjes, is zelfs een nr11 scalpel nog net iets te lomp, maar in de betere hobbywinkel (lees : winkel waar de dames gaan voor hun hobbyspulletjes) hebben ze "zwenkmesjes" (ik weet evenwel niet of dit de echte naam is), dit zijn superkleine zwenkbare mesjes (zwenkel zoals de wielen van een winkelwagentje), het is zo goed als onmogelijk om deze mesjes een rechte lijn te snijden, maar voor het superkleine werk zijn ze perfekt.
 
Laatst bewerkt:
Zo'n mesje heb ik idd ook. die heeft ook een zeer scherpe punt met een vreemde hoek, dat mesje heeft idd een zwenkend vermogen met dan ook nog een hoek er in waardoor je gemakkelijk rondjes kunt snijden. maar als je er even mee werkt dan kun je zels doordat je het mesje achter je aantrekt en naar beneden trekt de lijn beter volgen om zo een mooiere rechte lijn te krijgen, je moet het wel een keer gedaan hebben maar het werk. Ik wil anders wel eens een plaatje schieten ;)
 
Even de andere vraag beantwoorden. Ik heb de eerste versie gedaan, net zoals die van Dominiek. Die was idd wel makkelijker dan deze, de constructie was minder complex. Daarom heb je ook meerdere onderdelen. Wel heb ik de vouwen geschilderd destijds, hiervoor heb ik ecoline gebruikt, dit in verschillende lagen zodat de kleur goed zou worden.
 
Oppassen voor de vingertjes hé :D

Mooie werkruimte heb je daar, ik moet alles aan de eettafel doen.

PS: nog een tip ; voor het uitsnijden van de kleinste onderdeeltjes, is zelfs een nr11 scalpel nog net iets te lomp, maar in de betere hobbywinkel (lees : winkel waar de dames gaan voor hun hobbyspulletjes) hebben ze "zwenkmesjes" (ik weet evenwel niet of dit de echte naam is), dit zijn superkleine zwenkbare mesjes (zwenkel zoals de wielen van een winkelwagentje), het is zo goed als onmogelijk om deze mesjes een rechte lijn te snijden, maar voor het superkleine werk zijn ze perfekt.

Nou Dany, deze werkruimte ga ik weer verlaten....:laugh::laugh:
Ik ben momenteel bezig mijn eigen hobbykamer in te richten.
Moet je hier maar eens kijken:D:D

Maar ik ben ook aan de keukentafel begonnen hoor.-nono-

Fred
 
Oppassen voor de vingertjes hé :D

Mooie werkruimte heb je daar, ik moet alles aan de eettafel doen.

PS: nog een tip ; voor het uitsnijden van de kleinste onderdeeltjes, is zelfs een nr11 scalpel nog net iets te lomp, maar in de betere hobbywinkel (lees : winkel waar de dames gaan voor hun hobbyspulletjes) hebben ze "zwenkmesjes" (ik weet evenwel niet of dit de echte naam is), dit zijn superkleine zwenkbare mesjes (zwenkel zoals de wielen van een winkelwagentje), het is zo goed als onmogelijk om deze mesjes een rechte lijn te snijden, maar voor het superkleine werk zijn ze perfekt.

Ik ben dit weekend eens op zoek geweest naar het mesje waar je het over heb maar kan het niet vinden.....:@:@
Maar.... maak je niet druk over mijn messen collectie hoor....:sleep:

IMG_2353.jpg

Fred
 
How.........fred.....wat een arsenaal...:O:O.........jij bent wel echt gewapend...tegen alle problemen.............:D:D:D
 
Alle 116 onderdelen voor het frame zijn uitgesneden 8) :
IMG_2355.jpg

IMG_2356.jpg

Nu weer gaan rillen, vouwen en plakken :D

Fred
 
Heb je nog voldoende reserve-mesjes? Want in dat papier, daar slijten die dingen snel van hé?
Het is een indrukwekkend model, als je zo al die onderdelen ziet liggen.
 
Dit is idd zeer indrukwekkend, wel veel meer dan die oude. :)

Ik zal morgen eens een plaatje posten van het model mesje waar wij het over hebben. Dit is in van die hobbywinkels voor theezakjes vouwen enzo te koop. :)
 
Jawel, weer een "kleine" up-date:

Klein hé :O:O
IMG_2363.jpg

Maar serieus, ik heb de "slechte" en de "verbeterde" versie naast elkaar gelegd, maar ik zie geen verschil.
Niet in de kleur, maat o.i.d. :huh::huh:
IMG_2359.jpg

Dus ben gewoon begonnen het frame in elkaar te plakken.
IMG_2360.jpg

en de eerste onderdelen zijn al klaar 8)
IMG_2382.jpg

Fred
 
Zo knutseld aan deze MEGA puzzel op mijn nieuwe plekje ( die nog niet klaar is ;) )
IMG_2394.jpg

Kwam ik weer een foutje tegen.
Voor degene die volgen let op.
Bij Frame 5 heb je nummer C39, die moet je gebruiken bij Frame 7 i.p.v. van C43

Frame_1.jpg

En visa versa natuurlijk ;)

Frame_2.jpg

Fred
 
mooielijk om volgen fred maar is c-41 de rem en c-34 de vitessen ? mischien ff bij zetten waar je juist mee bezig bent is wat makkelijker om volgen thx
 
Mooi gevonden en fijn dat je het even vermeld. :)

Even een klein vraagje. Welk papier gebruik je? Eiglans 110 grams? Of nog zwaarder?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan