Hoofdsponsor

Anders / onbekend Yamaha Vmax ( Ultra realistic paper crafts) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk zo'n projectje tussendoor :P Fred.
Het is gewoon een volwaardig project waar je langer mee bezig bent dan je denkt.
Heel interessant om te volgen.
 
Want anders ben je je kleuren over minder dan 5 jaar al voor meer dan de helft verloren. Wel eerst nog een extra velletje afdrukken om op te proberen, kwestie van zeker te weten dat je inkt niet uitvloeit hé.

Of afdrukken op een kleuren-lazer...
 
Mooi hoor, ik zie dat je er erg veel tijd en energie in stopt. Daarom zou ik voorstellen dat je je werkstukje "schildert" met G7(8?) dat kleurloze ding dat het papier beenhard en de inkt beschermt tegen UV-licht. Want anders ben je je kleuren over minder dan 5 jaar al voor meer dan de helft verloren. Wel eerst nog een extra velletje afdrukken om op te proberen, kwestie van zeker te weten dat je inkt niet uitvloeit hé.

Dany, daar schijnt het papier nogal bol van te gaan staan, maar ik wil het toch eens gaan uitproberen:8.

wim500

Leuk zo'n projectje tussendoor Fred.
Het is gewoon een volwaardig project waar je langer mee bezig bent dan je denkt.
Heel interessant om te volgen.

Ja Wim, buiten de verhuizing van mijn zoon en de komende inrichting van mijn hobby kamer is ook mijn vrouw al weer 4 weken ziek thuis. Daarom even geen tijd voor de scheepsbouw. Ik dacht dit "even" aan de keukentafel in elkaar te fröbelen maar er zit véél meer tijd in dan ik verwacht had.:wacko:
Het is echter wel hartstikke leuk om te doen.:D:D:D

Fred
 
Gewoon wat foto's van de vorderingen:
IMG_2243.jpg

IMG_2248.jpg

Er komen steeds meer onderdelen die het complete motorblok moeten gaan worden.

IMG_2246.jpg

Voor iedereen die ook hieraan wil beginnen: ik heb een foutje ontdekt.:@:@
Bij engine 9 op de bouwplaat zit nummer A126, maar deze komt niet voor in de bouwbeschrijving....:@:@
Wel let op:
A 172 bij Engine 9 op de BB moet zijn A 126
A 172 komt bij engine 16 in de BB nogmaals voor maar is daar zwart i.p.v. rood/paars.(was wel even zoeken hoor :P )

Fred
 
Dit zou echt niks voor mij zijn, wat zeker niet wil zeggen dat het niet knap is :)
Ik mis papier/kartonskills en zoveel geduld :)
 
Even ter verduidelijking omdat plaatjes meer zeggen dan woorden:tongue::tongue:

uitleg1.jpg

uitleg_2.jpg

Dit ter verduidelijking voor degene die er nog aan willen beginnen:D

Fred
 
tis gelijk nen echte fret volgens mij ben je een cursus aan het volgen bij yamaha om een moterzaak te beginnen. en dit moet wel het laatste proefwerkje zijn om te slagen
 
Zo na het werk,moest tot 22:30 uur werken, nog even zitten plakken.
Door de moeilijkheid is het wat later in de nacht geworden :@:@

Zo ziet het er uit:
IMG_2249.jpg

Maar de binnenzijde is even iets anders, wat een gepriegel zeg :wacko::wacko::wacko:
IMG_2250.jpg

En nog even een blik op mijn werkplekje :D :D kijk goed want over een paar weken is deze veel groter :D :D
IMG_2252.jpg

Details daarover volgen nog :)::):

Fred
 
Mooi verslag, mooi om volgen, ik heb Exserco daar ook nog mee bezig gezien, is fijn werk, blijf ik volgen.
 
Ach ja, we modderen maar voort :D

IMG_2253.jpg

IMG_2256.jpg

En zo komen er steeds meer onderdelen die het motorblok moeten gaan vormen..... :O:O
IMG_2259.jpg

Fred
 
Ik blijf met bewondering volgen.
Eigenlijk is het toch fantastisch wat je met een beetje papier kunt bekomen zo, vind je niet?
 
Ik blijf met bewondering volgen.
Eigenlijk is het toch fantastisch wat je met een beetje papier kunt bekomen zo, vind je niet?

Als houtbouwer is papier toch ook gemaakt van hout...... :D:D:D
Het is echt leuk om mee te werken Dominiek

Fred
 
tis gelijk nen echte fret volgens mij ben je een cursus aan het volgen bij yamaha om een moterzaak te beginnen. en dit moet wel het laatste proefwerkje zijn om te slagen

Pff Amazone de tijd die er in gaat zitten......:@:@ ik hoop dat ik slaag:tongue:
Maar als Yamaha een echte aflever zeg ik géén nee hoor......8)8)8)8)8)8)
In het echt is deze motor ECHT mooi, vet, cool :O:O

Fred
 
Ik hoop dat je de laatste versie (05/04/2010) van hun PDF files hebt binnengehaald, want volgens de website was er iets mis met de vorige.

Ik heb ook al een papieren F1 wagen proberen te bouwen, maar mijn geduld liet mij in de steek...Suk6
 
Ik hoop dat je de laatste versie (05/04/2010) van hun PDF files hebt binnengehaald, want volgens de website was er iets mis met de vorige.

Ik heb ook al een papieren F1 wagen proberen te bouwen, maar mijn geduld liet mij in de steek...Suk6

Bedankt Koekie!:laugh::laugh:

Ik heb ze gelijk gedownload. Er staat inderdaad precies beschreven wat er niet goed is.
Ik zal ze dus opnieuw moeten uitprinten.:@:@

Maar nogmaals bedankt!!

Fred
 
Ik heb vandaag eens gekeken naar de "verbeterde" versie, maar ik zie geen verschil.
Ik zal, als ik zover ben, dit goed in de gaten houden omdat ik misschien iets over het hoofd zie.;););)

Fred
 
Ik hoop dat je de laatste versie (05/04/2010) van hun PDF files hebt binnengehaald, want volgens de website was er iets mis met de vorige.

Ik heb ook al een papieren F1 wagen proberen te bouwen, maar mijn geduld liet mij in de steek...Suk6

Ik ben gek van F1 auto's....:$:$ heb jij misschien nog de tekeningen of link voor mij?:sleep::sleep:

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan