Hoofdsponsor

1/72 Sukhoi "Frogfoot" SU-25 (Revell) [!]

Davy, zelf gebruik ik penselen en kwastjes enkel voor figurines, kleine details en retouches. Grotere oppervlakken egaal gedekt krijgen met een penseel is ook nooit echt mijn ding geweest.
'k Had dezelfde problemen die jij nu ervaart. Bijgevolg kan ik je maar één advies geven... ontdek het echte leven en begin te airbrushen. 't Vergt eventjes wat oefening, maar de voldoening van de rezultaten die je zal behalen zal niet te doen zijn.
Die raketjes bijvoorbeeld mooi en zuiver wit gedekt krijgen dmv een airbrush is a piece of a cake. Nu ben je aan het sukkelen en volgens mij zal je ze nooit goed krijgen door te borstelen...

Heligroeten,

Nick

PS Het echte modelbouwplezier is bij mij begonnen toen ik het airbrushen ontdekt heb.
 
Ron, die rocketpods zijn ook geprimed met een action spuitbus (zwart dan wel) en ik vond het goed gelukt.
Het is inderdaad afwachten of die grijze ook goed is.

Blue: ja het vliegtuig zelf was ik van zin met de airbrush maar die missiles zijn kleiner dan een pink, vandaar.
 
Anyhow hier zie je (10x vergroot) hoe die eruit ziet, niet schrikken ! :)


Ondertussen de baydoors bijgeschilderd en wash gegeven en samen met het wielmechanisme vernist met matte vernis.
rare is dat m'n fototoestel echt donker trok, zelfs met het licht aan, met flits was het te licht natuurlijk.



De wielen heb ik aan de velgkant met ijzer beetje bijgeschilderd/drybrushed. Daarna ga ik er wss nog een beetje met sand erover.
Ik heb de achterkant op dezelfde wijze geschilderd, gewashed en gedrybrushed.



De beschermkap was 1 stuk en wou het er zoals de echte laten uitzien, enkel met een goedkope dremelclone en superieure handvastheid (lol) heb ik er nog iets van kunnen maken.
Aan de zijkanten heb ik dan elk 2 gaten geboord, echt die vorm erin krijgen gaat niet echt op die schaal.
Zoals je kan zien op de foto :



 
Laatst bewerkt:
Anyhow hier zie je (10x vergroot) hoe die eruit ziet, niet schrikken ! :)

Dit is volgens mij omdat je de verf niet voldoende hebt verdund en in 1 laag wil schilderen (te dik).
Je kunt perfect acryl schilderen, als je voldoende verdunt en voldoende fijne laagjes neerkwast. kijk maar eens naar mijn gladiator zijn schild (tiens, dat manneke moet ik ook dringend eens verder aanpakken).
 
Ja ik ga hem primen en dan meerdere lagen doen met acryl.
Ik denk ook dat hij te snel droogde toen.

En wat vind je van de rest ?
 
Davy, is idd te wijten zoals ExSerCo aanhaalt, te dik aangebracht. Tamiya heeft de neiging om heel snel te dogen en dan krijg je iets zoals jij nu hebt. Makkelijkste manier is eventjes verdunnen met Isopropylalcohol (zie je lokale buurtapotherker :) ) en je bent vertrokken. Verdunning hangt af van hoe dik je verf is. Rustig meerdere laagjes leggen, maar wel minimaal 15 tot 20min wachten met de Tamiya voor je de volgende legt.

De rest ziet er zeer goed uit :)
 
Kan wel zijn daarom, ik wou het eerst luchtjes doen maar leek te dun en daarna dikker, maar het was 36° en daarbij nog eens mijn spot erbij, droogde terwijl ik aan het verven was.

Vanavond of morgen aan verder werken.
Vanavond ga ik ze alvast terug in de overeiniger steken en wordt eerst geprimed met een grijze action primer spuitbus.
Ik ga ineens de bommetjes en de 2 tanks ook mee primen.

De wielen ga ik nog beetje bijwerken met bladgroen (geen zand) zodat de buitenkant van de velgring enkel ijzer laat zien en niet de voledige ring.
Waarom geen zand ? Een vliegtuig gaat zelden zand aan de wielen hebben mits dat er tijdens de landing en opstijgen er toch afgaat, zeker aan die snelheid.
Klinkt onlogisch ook dat er zand aan de velg zou hangen..
Daarna worden die vernist met matt.

De rocketpods ga ik nog een beetje bijwerken, glanzend vernissen, decallen en terug vernissen.
 
Na jarenlange inactiviteit in de productiehal wordt deze van het stof gehaald :-)
Dus mensen die dit aan het volgen waren en ondertussen niet gestopt zijn kunnen terug met volle teugen genieten (rofl).
- Het eerste dat ik dus ga doen is de lijmvinger verwijderen van de canopy
- De rockets in ovenreiniger leggen. (zie eerder)
- De putty aan de vleugels nog wat bijschuren.
- Decals aanbrengen aan de bewapening.
- Afplakken :-)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan