Hoofdsponsor

1/72 Sukhoi "Frogfoot" SU-25 (Revell) [!]

Ratticus, wit is idd een PITA om te verven. Het lijkt me met de borstel gedaan ... klopt ? Om een goed resultaat te krijgen is dat zeer moeilijk. Wat al eens wil helpen is eerst een aagje lichtgrijs en dan pas wit.
 
GUnit: Ik heb het niet gedaan met een airbrush, ik schilder graag met een borstel, zeker voor zo'n kleine dingen.
Ik vond de wielen al goed, ze zijn kleiner dan de nagel van m'n pink, dus die velgen das schilderen met een vergrootglas en de kleinste borstel maar ik kan proberen.
Met elke kleur zou jij die drybrushen ?

Jade: Inderdaad met een borstel :), hoe kan ik best die enamel eraf krijgen ? Met white spirit of ovenkuismiddel zo ?
 
Laatst bewerkt:
Ratticus, ik gebruik altijd ovenreiniger werkt heel makkelijk. Daarna grondig afspoelen en voorzichtig verven met lichtgrijs. Ik werk persoonlijk liefst met Tamiya light gray. Laten uitdrogen en dan wit erover.

mvg

G
 
Hoelang zou je die 2 raketten in ovenreiniger leggen wetende dat die maar een klein pink groot zijn.

Ik werk vooral met olieverf, ik heb tamiya verf maar nog nooit gebruikt, eens proberen dus ^^

Ik heb gisteren de achterkant van de wielen geschilderd en een aanpassing gedaan aan beschermschild van het voorste wiel.
Spijtig merk ik dat het voorste wielmechanisme niet overeenkomt met de realiteit, maar we maken er het beste van.
 
GUnit: Hoe zou je die wielen drybrushen ? Welke kleuren ?
 
Ziet er goed uit Ratticus !! die wielen heb je even verwarmt en toen beetje platter gedrukt ... ? zeer goed ...

Ga zo door ....
 
Hey Davy, :)

Voor ovenreiniger mag je je stukken voor 24 uren wegleggen in een afgesloten plastiekzak. Nadien was je met een oude zachte tandenborstel de overschotten weg, meestal doe ik dit met licht stromend water, zodat de zuivere plastiek achter blijft.

Voor je drybruch van de wielen mag je je basiskleur gebruiken die je oplicht met zand, wit, enz, zodat je een lichtere variant van je basiskleur bekomt. Gebruik een kleine platte borstel, daar de details van die "kleine" wielen, klein zijn. :$;)
Voila, ik hoop dat je er iets aan hebt. :wub:
 
vanavond allemaal eens proberen.
btw kan dit ook in een diepvrieszakje ? Ik weet niet tot in hoeverre de overeiniger invreet

@bubble: had ik geprobeerd maar wou niet lukken, zo klein verbrandt het gewoon.
De eerste had ik een beetje platgvijld, daarna kwam ik op het idee dit te doen door m'n mes heet te maken en aan te drukken wat je ziet op het andere wiel, het gevijlde heb ik erna ook een beetje op deze manier bijgewerkt.
Het voorste wiel idd ook op deze manier.
 
Laatst bewerkt:
Het zijn kleine onderdelen dus die kunnen wel in een diepvrieszakje.
Wel een beetje uitkijken voor je handen want die ovenreiniger is niet echt vriendelijk ;)

Voor je wielen bestaat er een oud trucje, zet een pan met een beetje water op het vuur en als het water goed heet is dan je wiel op de bodem van de pan drukken, wel het onderdeel met een pincet vasthouden :P

Ron
 
Hoelang zou je die 2 raketten in ovenreiniger leggen wetende dat die maar een klein pink groot zijn.

Ik werk vooral met olieverf, ik heb tamiya verf maar nog nooit gebruikt, eens proberen dus ^^

Zegt al heel veel :) Olieverf is een beetje doorlatend...je ziet altijd en onderkleur dan. In het geval je de eindkleur met olie wil doen (wat ik je niet dadelijk zou aanraden) is je grondlaag zeer lichtgrijs. maken.
 
Wel gisteren niks kunnen doen maar wel de bewapening in een zakje met ovenreiniger gesmeten.
Deze morgend eens gekeken en komt goed denk ik.
 
Als ik je topic's zo bekijk , komt er ook wat meer kijken dan even wat plakwerk als je daar iets mooi wild van maken. Zeer intresant al die tips en truks, en dan airbrus heb ik zelf geen ervaring mee. Laatste vliegtuig al zo een 50 j geleden " lancaster " de eerste plastiek bouwdozen en kleuren met penseel :8
 
Ja ik probeer het zo goed mogelijk te doen maar als eerste echte project moet ik ook nog bijleren en proberen, andere doen dit al tientallen jaren en doen het automatisch.

Dus jah misschien is deze topic wel leuk vol tricks voor beginners en mensen die andere dingen bouwen zoals jij boten maakt René :$
 
de raketten: Nu was de email verf eraf en heb ik geprobeerd met acryl met de borstel.

Dit is de eerste keer dat ik met acryl verf maar is het normaal dat de verf er terug afgaat en aan je borstel kleeft terwijl je over de raket gaat, maw. mislukt ?
 
Huh, neen, kun je een foto tonen van je problemen?
 
wel het kwam er af en zaten bolletjes op enzo, ik heb geen primer gebruikt (heb geen acryl primer liggen).
Alsof het te snel droogde ofzo ?

fotos gaat niet want ik zit op m'n werk momenteel
 
Welk merk verf heb je dan gebruikt?
Dit is altijd nuttige informatie als je een probleem heb met verf ;)

Maar als je met Acrylverf werk moet je dit in dunne lagen aanbrengen en verdund met water.
Ook moet je er niet te lang in blijven schilderen, ik bedoel dus dat je niet meerderen keren je kwast/borstel door de pas aangebrachte verf moet halen want dan trek je de verf weer los.

Even over de primer, loop eens naar een auto speciaal zaak en koop daar een bus primer van Duplicolor of Motip en je kan vele modellen voorruit , en of de primer nou voor plastiek is of niet dat maak niet zoveel uit ^^


Oja je heb gelijk wat de snelle droging van Acryl betreft.

Ron
 
Wel het was tamiya en het was mega warm en ik ging enkele keren erover (gewoonte met olieverf).
Ok dat was het dus allemaal :-)

ja ik ga primer van action keten gebruiken dan denk ik
 
Dat dacht ik al dat het Tamiya verf was toen ik je verhaal zo las 8)

Hmm Action primer.... altijd een gok of het goed uitpakt, beter iets meer uitgeven voor een beter product waar je nooit geen problemen mee heb.

Ron
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan