Hoofdsponsor

1/72 Sukhoi "Frogfoot" SU-25 (Revell) [!]

Hey Davy,

het kleurenschema dat je hebt gekozen is schitterend. Zo te merken ben je goe bezig, en da schuren... ja, je moet er leren van houden hé...
Ga door, ga door, want hij wordt mooi...

Heligroeten,

Nick
 
Welke putty gebruik je eigenlijk...kwestie at ik aandelen kan kopen :): Het verbruik swingt de pan uit :): :): Grapje...

ziet er al zeer goed uit. Kleurenschema kun je best eerst het lichtgroen leggen en dan afplakken voor het grijs en daarna afplakken voor het bruin...
 
@blue jah, ik vind de kleuren ook knap.
Schuren hé
thx ik doe m'n best :)

@jade revell putty voor de moment want m'n tamiya was verdroogd (10 jaar oud ofzo lolz).
Dat gebruik van putty was echt wel nodig :s trouwens de schaal is 1/72, foto's zijn vergroot :-)
Met licht groen bedoel je dat afgebleekt geel (oker en geel) ?
thx voor de tip :-)
 
Gebruiken jullie soms paper buddy om te maskeren ? bv om de camo te spuiten/schilderen ?
lijkt me handig voor de camo die ik hetzelfde wil namaken op de SU.
 
Bedoel je zoiets als Pritt Poster Buddies?
Ik heb dat wel eens geprobeerd en dat werkte prima. Je kan het bovendien meermaals gebruiken...
Wel effe zorgen dat het niet té goed plakt door het even te kneden en eens over de tafel te rollen of zo.
 
@blue jah, ik vind de kleuren ook knap.

Met licht groen bedoel je dat afgebleekt geel (oker en geel) ?
thx voor de tip :-)

Yup, dat is de kleur...bizar, van waar ik kijk lijkt het naar het groene te gaan :)

Poster buddies werkt goed, maar ook 'gewone' plasticine kun je gebruiken (als ze goed kleeft, dus vrij nieuw)
 
Had ik dit weekend wat verder gewerkt.
De wieltjes en de wielkap een groen kleurtje gegeven, dit met een vergrootglas, de wielmechaniek nog een 2de grijs laagje, de 2 rakketten een 4de laag wit (zucht) nu met glanzend wit.

Dag erna heb ik tank grijs genomen en verdund met white spirit. 1/8 ongeveer zoiets.
Heb ik een borstel genomen en dan er over laten lopen, dit was blijkbaar te veel en neit goed genoeg verdund want het grijs werd nogal donker, alsof er iemand een geplast had op die bay doors. vooral op 1 ervan.
Erna heb ik het nog meer verdund en gaf een mooi washje met benadrukking op de lijnen in de baydoors.
Natuurlijk zijn een paar delen te donker geworden, kan ik dit terug bijschilderen met het lichtgrijs (wat de hoofdlaag was).

Ik heb dit ook voor de wielen gedaan wat wel mooi uitkwam, ook om die kleur donkerder is.
 
Nu de wielen, wiel mechanisme en de wapendragers gewashed.

Wielen en mechanisme met natural wash en een wash met tank grey.
De wapensdragers met tank grey wash.
Ik heb ze niet vernist btw.

Nu valt me ineens binnen dat ik de decals vergeten ben op de wapendragers dus zal ik die erop moeten zetten erna terug een beetje wash aanbrengen :s
 
Hey, :)

Hoort er schoon uit, Davy, foto's graag zodat we dit kunstwerkje kunnen bewonderen. ;)
 
Ja die komen nog, ik neem nu wat meer tijd om te builden, dus het gaat sneller gaan nu :-)
 
Hey Davy, :)

Ik begrijp dit, je kunt maar één ding met nen keer doen, en inderdaad, indien je minder foto's neemt, maak je meer vorderingen met het model en kun je achteraf meer tonen ook. :wub:
 
Jah ik build al weinig :) deze week eigenlijk nog nisk aan gedaan, als ik elke dag eraan zou werken was het op een week afgeweest :-)
 
hier nog wat fotootjes

spijtig van dat stukje erin maar dit krijg je op die schaal niet weg zonder het te beschadigen voor de rest goed gelukt vind ik.


------------------------------------------------------------

Een beetje mislukt dus dit ga ik nog wat bijwerken, was de eerste keer dat ik dit probeerde, te weinig verdund dus


------------------------------------------------------------

De wielen, goed gelukt vind ik, hebben 2x een kleine wash gekregen ook zoals je ziet.
Ik heb hiervoor een vergrootglas gebruikt want deze foto is zeker 10x vergroot.


------------------------------------------------------------

Het wielmechanisme, ziet er zeer goed uit want dit is echt klein (zie de aansteker), natural wash aangebracht van mig.


------------------------------------------------------------

Ik krijg die dus niet mooi wit he :s moet ik er misschien eens met acryl wit over gaan ?


------------------------------------------------------------

De wapendragers, allemaal een wash gekregen van tank grey om een vuil uiterlijk te krijgen, hier was ik dus vergeten de decals eerst te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Wat het wit op je bewapening betreft: het ziet er naar uit dat je verf niet goed hecht en dat je probeert te compenseren door ze er dikker op te smeren.
Heb je de onderdelen eerst ontvet en geprimed? Dat kan al een heel verschil maken.
 
ontvetten is niet nodig bij deze sets, geprimed heb ik voor die rakketten niet gedaan misschien daarom :s
ik heb trouwens ook geen dikke lagen gebruikt maar wel goed verdund, misschien is de qualiteit van m'n wit verslechterd omdat het oude potjes zijn.
Let ook op dat die foto 10x vergroot is en het zo lijkt dat het dikke lagen zijn :-)

Reactie op de andere foto's ?
 
Amai is het zo slecht dat ik al geen reacties meer krijg :)


Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met die mig washes.
Je moet alleen zien dat het niet te hard overkomt.
 
Hey Davy, :)

Yep, de mig washes zijn goed, en ik vind je landingsgestel ook goed gelukt.8)
De bewapening is inderdaad wat minder, je kunt het hebben van te oude verf. Ik zou alles eraf doen en opnieuw beginnen met acryl, je resultaat zal beter zijn.:wub:
Kleine vraag, gebruik je de mig washes rechtstreeks uit de pot, of voeg je nog verdunning aan toe, persoonlijk verdun ik deze nog, omdat ze anders te dik is (zie uw luiken voor het landingsgestel).
 
luiken zijn met eigen wash gedaan, niet met mig :s eerste keer dat ik een wash deed, was mislukt want was veel te dik.
is mijn eerste model dat ik effectief met moeite afwerk en tijd voor neem.
de wash op landinggestel en deels op de wielen is ook mig wash.
wielen heb ik ook mijn eigen tank grey wash gebruikt.

de mig wash was uit de pot idd, vond het nog goed en niet te dik.
misschien dat de andere wel wat te dik overkomen.

Ik zal idd eens proberen met acryl voor die raketten.
 
Hoi Ratticus, tja nu er nog maar amper iets gepost wordt bij militaire voertuigen kan ik eindelijk eens bij andere interesses gaan piepen.

Zelf heb ik geen problemen met het verven van plastic nadat ik het eerst heb gewassen in een sopje met vaatafwaszeep (geen blokjes, maar iets van Dreft of zo...). Daarna met de airbrush heel lichte (dunne) laagjes leggen met telkens tussentijdse droging. Het eerste laagje zal zich niet zomaar hechten, maar wel zorgen voor een tanding van je oppervlak, waardoor de volgende laag al wat beter hecht. Vanaf laag 3 ben je vertrokken en zo hoef je geen dikke lagen te leggen.

Voordeel : geen detailverlies.

De wielen, die zou je misschien nog even kunnen drybrushen thv. de velgen ? Je zal dan meer diepte krijgen.

Ik hou hem in de gaten Ratticus !
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan