Hoofdsponsor

1/48 La Renommée 1744 schaal 1/48 [!]

Erg mooi Ward.

Compliment voor dit mooie boegbeeld. ( en natuurlijk de rest van het schip!)
Als je niet had laten zien had dat het van fimo-klei gemaakt is zou het zo uit hout gesneden kunnen zijn met het blad goud eroverheen.:ohmy:

Fred
 
Ward, dat ziet er goed uit hoor.

Maar even voor mijn mening over het boegbeeld. En je weet ward, eerlijk vertel ik toch mijn kritiek.

De detail ziet er niet echt goed uit. Lijkt een beetje grof en uitgelopen.... Ik weet zeker dat je met ander materiaal beter kunt werken. Zeker gezien je gereedschap om dit te kunnen zien.. :)

Probeer eens putty. Ik maak daar vaak ook kleine dingen mee.

Ga straks een fretje proberen. Dat is dan wel een dier maar toch..

Een voordeel is dat je dit ook kunt schuren en snijden enz. Nadat het hard is geworden. Gereedschap schoonmaken met water. En dus ook boetseren met water. Als het hard is, word het echt hard dus...

Denk hier eens over na....
 
Mooi gedaan Ward. Zo mooi krijg je het niet met goudkleurige verf.
 
Ik zou het wellicht niet kunnen... chapeau ("petje af" voor de noorderburen), al heb m'n handen liever op de 1/1 versie van zo'n figuurtje ;)

Maar, hoe zit het met die nieuwste methode die door Victory Models gebezigd wordt ? Namelijk 3D versieringen maken uit verschillende lagen PE, heb je daar al ervaringen mee ?
 
Ja, Rik
Er ontbreken verschillende foto stappen, ik weet het.......maar in het intens bezig zijn....en niet aan denken.
Het beeldje kan zeker wat beter, niet zozeer in zijn opschuurwerk, want die heb ik gedaan met een bortsel voor de klei werd gebakken. Er zijn veel plooien en krullelen in verwerkt, haar, kledij, vleugels....
Maar het staat iets buiten zijn symetrie tenopzichte van de boeg-as en kiel-as, dat kan ik onmogelijk herstellen.
Blaggoud heeft de eigenschap op foto bij slecht licht en zeker bij flits totale verkeerde beelden te geven.
Het goud heeft een reflectie die verrassend verkeerd op de foto komt.
Enfin, hermaken staat in mijn woordenboek.....maar 'k zal wachten op commentaar op de ledendag.
En trouwens, 't is ook mijn eerste beeldboetseerwerkje, weet je

Je praat van putty, Rik!
Kan je daarover iets meer vertellen, blijkt heel interresant zijn. Ben nieuwschierig

groetjes
Ward
 
Ward, ik heb al een stukje op mijn site staan. Daar bij de Bromfiets amstel. Daar maak ik onderdelen van het frame van.
Binnenkort ga ik starten met een eerste fretje.. Zo´n beestje...

Ik houd je hiervan op de hoogte... Omdat ik zeker jullie supervisie nodig zal hebben. :)
 
Binnenkort ga ik starten met een eerste fretje.. Zo´n beestje...

Ik houd je hiervan op de hoogte... Omdat ik zeker jullie supervisie nodig zal hebben. :)

Persoonlijk zou ik toch echt wel liever zo'n meiske maken hoor... heeft "aangenamere" vormen dan een Fretje ;)
 
Tof Ward, als dat je eerste beeldje is kunnen we alleen maar beter van je verwachten. Is dat niet fragiel ? vraag dat omdat er nog zo veel ander werk aan je schip is te doen.
 
ik vind het er tog niet grog uitzien hoor. de lijnen in het geziht zijn heel zigbaar en ook de rest ziet er behoorlijk goed uit.

ik weet nu hoe mooilijk het is en 5 cm is de zelvde lengte als de leeuw op mijn pinas . we zullen het zeker eens bekijken op de forum dag ward maar het ziet er al niet slecht uit .
 
Bedankt voor het goede onthaal van jullie, dat heeft voldoening en kracht om verder positief te gaan. Het kan altijd beter....maar met leren en oefenen is de basis.
Nu geprobeerd in details te fotograferen, het bladgoud glinsterd zodat de schaduwen zwarter accentueren.
Eigenlijk vind ik ze persoonlijk, afschuwelijke foto's, maar daaraan zie ik nu kleine foutjes, verbeteringen die nog moeten aangebracht worden.

Enfin, nog en kleine 14 dagen voor de groeps evaluatie. En ik sta er helemaal voor open.
Werkelijkheid en macrofoto's :nowink:

DSC03126.jpg


DSC03127.jpg


René, het zal nog niet definitief gemonteerd worden op de boeg, dat zal het allerlaatste werk zijn. Deze of een andere beeldje?????
groetjes
Ward
 
Hallo Ward, kun je op de ledendag dan ook een toelichting geven op het bladgoud. Ik kan me niet voorstellen hoe je zo'n velletje op het beeld krijgt.
 
Geen probleem Wim,
Maar het zal moeten windstil zijn.......of 'k zal de zaal moeten rond krossen voor de vellen terug te krijgen :laugh::laugh:
groetjes
Ward
 
Nu de achtersteven.
Waarom, omdat nu het model nog kan gedraaid worden om te werken.
Eerst de achterluiken, waar de langen houten, stengen, bakspieren kunnen geborgen worden. Ook deze luiken dienen voor de verluchting van het koedek.

DSC03135.jpg



DSC03138.jpg

het roer en zijn beslag, ringen om het borgtouw en ketting aan vast te maken. Er zijn inderdaad 3 borglijnen voor het roer!
Die zullen op het model later worden geplaatst.
De touwborg in een uitgeboord gat van het roer zal wel worden aangebracht.
Verder de roerscharnieren

DSC03140.jpg



DSC03141.jpg


plaatsen van het roer
DSC03142.jpg


1ste Borging van het roer
DSC03145.jpg


Aan het roergat zit een doek omgewikkeld die de roerkoning en de roerschacht beschermd tegen het opspattend water

DSC03151.jpg



DSC03152.jpg

tot zover
Groetjes
Ward

P.S.: De vensters zijn niet deze die erin moeten komen.;)
 
P.S.: De vensters zijn niet deze die erin moeten komen.;)

Pfff, ik ben blij met je laatste opmerking :).
Vanaf de tweede foto dacht ik al dat er iets niet klopte, althans scheefstaande raampjes en Ward, dat gaat niet samen :).

Voor de rest ziet het er heel goed uit met een duidelijke toelichting.
Zeer leerzaam.
 
mooi ward tog vind ik de luikjes wel hoog zitten voor verluchting op het koedek want ze komen uit op den overloop ( konstantkamer ) zitten daar dan ook nog luiken die naar beneden gaan voor de lucht naar beneden te gelijden op het koedek ?


het gaat wel goed vooruit 8)
 
Amazone, ik denk dat dit de enige luikjes voor verluchting gaan worden.

Verder kan ik maar 1 ding schrijven. Mooi hoor. En eindelijk iemand die ook nog eens aan het doek voor de afscherming let.... Doet mij deugd.
 
Mooi werk Ward, ook de schaal van de roer beslagen ;)
 
Bedankt voor het goede onthaal van jullie, dat heeft voldoening en kracht om verder positief te gaan. Het kan altijd beter....maar met leren en oefenen is de basis.
Nu geprobeerd in details te fotograferen, het bladgoud glinsterd zodat de schaduwen zwarter accentueren.
Eigenlijk vind ik ze persoonlijk, afschuwelijke foto's, maar daaraan zie ik nu kleine foutjes, verbeteringen die nog moeten aangebracht worden.

Enfin, nog en kleine 14 dagen voor de groeps evaluatie. En ik sta er helemaal voor open.
Werkelijkheid en macrofoto's :nowink:

DSC03126.jpg


DSC03127.jpg


René, het zal nog niet definitief gemonteerd worden op de boeg, dat zal het allerlaatste werk zijn. Deze of een andere beeldje?????
groetjes
Ward

Ward ...maatje ik heb de grote eer gehad om dit gisteren te mogen aanschouwen...ik kan maar één ding zeggen "PRACHTIG"...
wat een resultaat....en deze gewoon gebruiken.....
 
Mijn 4de serie ramen.
Het is de werkmethode die van tel is om een mooi toonbare afwerking.
Ramen heb ik gemakkelijker kunnen maken op de tekening zelf.
Mica- strook voor de vensters en loodlijn immitatie, en.. het punt zetten voor de uitlijning van de raamlijsten.
Die lijnen komen allemaal op een punt samen ergens hoog boven het schip.




DSC03155.jpg



DSC03156.jpg



DSC03157.jpg


Voorlopig plaasten van de ramen en het hakkeboord ruw afwerken.

DSC03161.jpg


Verhulde naamplaatje ( nog niet aggewerkt)met fotolijm eventjes gepresenteerd.
ondertussen samen met de hakkeboord de zijwanden van het schip opbouwen.
die voorlopige opstelling is bedoeld als visuele kontrole
DSC03164.jpg

groetjes
Ward
 
Wel even een vraagje... Wat voor verf heb je gebruikt? Lijkt wel op de oude bitak...

Rik, het is geen verf maar op waterbasis kleursel."Tientesire"
Eerst met een spons of penseel, daarna als het bijna droog is oppoetsen met en wolle doek om die patine te krijgen.

Groetjes
ward
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan