Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Wargames andere Napoleon 28mm
Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 105

Discussie: Napoleon 28mm

Wimmeke
    Gast

Standaard Napoleon 28mm

Hallo,

Na een zeer lange winterslaap ben ik terug begonnen met wat modelbouw. Zoals altijd ben ik met iets nieuw begonnen i.p.v. verder te werken aan andere projecten.

Nu ben ik dus begonnen met een geallieerd leger voor Waterloo 1815. De figuren zijn 28mm en komen van de merken Victrix in plastiek(www.victrixlimited.com/) en Perry in plastiek en metaal(www.perry-miniatures.com/).

Voorbeeld van grote van 28mm figuren

Om te beginnen is het de bedoeling om 2 infanteriebrigades (1 Britse en 1 Belgische) te maken, cavalerie volgt later met misschien nog wat artillerie.

De eerste 2 regiment (1 van elke brigade) zijn al klaar: het 2de Linie regiment (Belgisch) van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden en het 92nd Gordon Highland Regiment.

2de Linie Regiment

92nd Highland Regiment

De volgende regimenten zijn nog gepland:
    - 5de Linie regiment (Belgisch) van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden (Victrix)
    - 7de Linie regiment (Belgisch) van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden (Victrix)
    - 35ste Jager regiment (Belgisch) van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden (Perry - metaal)
    - 69th South Lincoln regiment (Perry - plastiek)
    - 79th Cameron Highland regiment (Victrix)
    - 95th Rifle regiment (Perry - metaal)

Groeten
    Wimmeke

Standaard

28mm. ?
    En ik vind het al moeilijk in 1/35 om een figuur te schilderen.
    Je bent zeker nog heel wat van plan, laat maar komen.

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

swa I
    Gast

Standaard

Ik vind dit zéér prachtig.....zo een prachtige minniatuurtjes.......hoeveel heb je er nog te gaan..als je die schildert...mag je zeker niet den bibber hebben....knap...man...dit wil ik ook zeker volgen..........

Standaard

Wim,
    heb jij niet ergens een 1/35 of 1/16 model liggen?
    Anders moet je eens een foto maken van deze naast je 28 mm. Er zijn veel mensen die niet echt heel goed beseffen hoe klein die figuren wel zijn.

Mooi zijn ze wel.... en nu weer wat regeltjes studeren zeker voor een nieuw rondje oorlog?
    Grtz,

Dominiek

Wimmeke
    Gast

Standaard

Om nog even de "grote" van de figuren te laten zien hier nog enkele foto's.

2 figuren met een Lansier van Kléve-Berg op schaal 1/35

2 figuren met een Britse "Desert Rat" van 120 mm van het merk Verlinden en een Spataanse Hopliet schaal 1/16 van het merk MiniArt

Groeten
    Wimmeke

Standaard

Wel wel, zo hebben we direct een idee van de afmetingen.
    Merci.
    Grtz,

Dominiek

Wimmeke
    Gast

Standaard

Hallo,

Er zijn nog 2 regimenten klaar.

7de (Belgische) Linie van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden

79th Cameron Highland Regiment

Groeten
    Wimmeke

Standaard

Ik vind het wel tof dat er zoveel verschillende houdingen inzitten.

(ge moet gij niet veel werken zeker de laatste tijd?)
    Grtz,

Dominiek

Wimmeke
    Gast

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExSerCo Bekijk bericht
    (ge moet gij niet veel werken zeker de laatste tijd?)
    Het helpt als ge goede collega's hebt.

Wimmeke
    Gast

Standaard

Hallo,

Intussen zijn er weer wat regimenten klaar.

Bij de Belgische Brigade heb ik wel een kleine aanpassing moeten doen. Na het terug vinden van mijn "Waterloo Companion" (hoe misleg je een boek van meer dan 450 A4 pagina?) heb ik de nummering van mijn Linieregimenten moeten aanpassen. In het leger van het Verenigd Koninrijk der Nederlanden hadden de Belgische linieregimenten de nummers 1, 3, 4 en 7. Dus heb ik nummer 2 aangepast naar 1 en is het 5de het 4de geworden.

Hier de foto's van de afgewerkte regimenten.

Britse 69th South Lincoln Regiment

4de Belgische Linieregiment

35ste Belgische Jagers

Na moet enkel nog de Britse 95th Rifles geschilderd worden en dan zijn alle infanterieregimenten klaar.

Er is ook al een idee voor een zware cavaleriebrigade van 3 regimenten, maar daarover later meer.

Groeten
    Wimmeke

Standaard

dat is al een hele verzameling wimmeke en zie zien er prachtig geschildrd uit.

Wimmeke
    Gast

Standaard

Hallo,

Het laatse Infanterie Bataljon is klaar:

95th Rifles

95th Rifles in Tirailleurslinie. Speciale formatie voor lichte infanterie

Het eerste cavalerieregiment is ook al aangekomen. Het 2de Belgische Karabiniers. Ik zou graag nog 2 zware Britse cavalerieregimenten (Dragoons of Dragoon Guards) hebben om mijn cavaleriebrigade te vervolledigen, maar dat zal moeten wachten tot september of oktober.

Na al dit schilderwerk een kleine pauze inlassen en in augustus wat verder werken aan mijn kleine harem (Warhammer 40K Sisters of Battle)

Groeten
    Wimmeke

Standaard

Amai,
    Napoleon zou zijn troepen niet zo snel hebben kunnen rekruteren als dat gij ze kunt schilderen.
    Maar al dat priegelwerk .....
    Grtz,

Dominiek

Standaard

daarom dat napoleon zijn hand in zijn vest stak

handje deed pijn van te verven

het is wel een geduldig werk, hoedje af voor het resultaat

grtz
    huge

Standaard

ziet er heel goed uit wim en wat een verzameling heb je al mooi man

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste