Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/9 hd bobber [DONE]
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 38

Discussie: hd bobber [DONE]

  1. #1

    Standaard hd bobber [DONE]

    Dag medebouwers

    wil wel eens probreren een HD sportster 883 ombouwen tot een bobber.



    de inhoud van de doos





    de stukken waar de chroom moet van verdwijnen:




    het aangepaste frame:



    een paar van de weinige stukken die niet gewijzigd zullen worden



    grt
    dikkie dik

  2. #2

    Standaard

    Ben benieuwd.

    Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

  3. #3

    Standaard

    ben een leek in motoren

    wa is een bobber?

    grtz

    huge

  4. #4

    Standaard

    @ Eirk
    ik ben ook benieuwd waar ik ga eindigen met deze bouw.

    @ huge

    Een bobber:

    Een bobber is een omgebouwde motorfiets waar men het voorste spatbord verwijderd en het achterspatbord verkleint.
    Deze manier van ombouwen vond zijn oorsprong rond “1950” in de USA en wordt tot op heden
    wereldwijd nog toegepast .
    Een bobber wordt vaak geassocieerd met een chopper met dit verschil, bij een bobber
    behoud men het frame daar waar men bij een chopper het frame wijzigt.
    De voorvork wordt soms ook veranderd dit om dan een breder of smaller voorwiel te
    kunnen monteren.
    Kortom een bobber is een minimalistische motorfiets.
    enkel wat men nodig heeft om te rijden is aanwezig.
    Dit is in het kort de omschrijving van een bobber.





    en dan nu verder met de bouw

    de ontchroomde stukken nog eens wat bijwerken zodat alle chroom
    eraf is.
    hier zie je ze juist na hun eerste bad in bleekwater.



    aanpassen van achterspatbord






    na het afwerken van het spatbord het zadel moeten verkleinen en daarna alles eens gepast op
    het frame.



    het witte latje is ter vervanging van de vering die ik niet ga gebruiken.
    moet het zadel nog verder aanpassen zodat deze afgeveerd wordt vanop het frame.



    tot zo ver
    grt dikkie dik

  5. #5

    Standaard

    Interessante uitleg die definitie....
    Grtz,

    Dominiek

  6. #6
    Ron
    Gast

    Standaard

    Bobbers mijn favorieten fietsen en dan als basis een Spotster dat zie je ook niet veel in schaalmodellen wel meestal de de dikke Vtwins

    Hier een voorbeeldje van mijn Bobber, de basis was de H-D WLA van Italeri.
    Mods,
    Apahanger
    Primaire drive
    Sucide clutch
    Opnieuw gespaakte wielen



    Ron

  7. #7

    Standaard

    ron,

    met wat en hoe heb jij je wielen herspaakt.
    die HD die je gebruikt hebt was dat de militaire of civiele uitvoering.

    grt
    dikkie dik

  8. #8

    Standaard

    mooie uitleg

    nu weet tenminste hoe de vork in de steel zit

    grtz

    huge

  9. #9
    Ron
    Gast

    Standaard

    Dik dit is de militaire versie dus de WLA de civiele versie is de WL en die is helaas nergens meer te koop sinds jaren

    De spaken zijn vervangen door 0,5 mm koperstaaf (geen draad) en hoe het gedaan is?
    Beetje moeilijk uitleggen zonder voorbeelden maar ik doe een poging.
    Je heb twee wielheflten gelukkig dus dat werkt wat makkelijker.

    Je begin met 4 spaken of 6, je boor eerst gaten in de naaf van de spaken die verwijderd gaan worden en in de velg vijl je een klein gluefje zodat net de spaak erin past.
    Dan verwijder je de spaken, wel opletten hoe de spaken lopen want er loopt een spaak over een anderen spaak.
    Koperdraad ongeveer op maat maken en dan aan een kant een 45 graden bocht buigen die in het gat van van de naaf val.
    spaak in het naaf gat steken en het anderen gedeelte in de velg drukken.
    Vast zetten met CA lijm (secondenlijm)
    Als de vier of zes spaken heeft gehad dan ga je op dezelfde manier verder maar wel recht tegenover de spaken die al gedaan zijn.
    Op deze manier blijf je wiel recht en gaat hij niet schuin trekken
    Daarna pak je 4 spaken aan die in het midden zitten van de spaken die al gedaan zijn.

    Het is een aardig werkje om te doen maar het resultaat mag er wel wezen.

    Ron

  10. #10

    Standaard

    Dag Ron

    Heb deze vorige week op de kop kunnen tikken
    een WLA solo seat.



    voor een prijsje waar ik bijna van achterover viel.

    grt
    dikkie dik

  11. #11
    Ron
    Gast

    Standaard

    Lucky Devil

    Alleen snap ik nooit waarom ze hem WLA noemen omdat de A voor Army staat

    Ron

  12. #12

    Standaard

    What does WLA stand for?......

    Throughout its history, Harley-Davidson has been using a combination of letters to designate the different models it manufactures. The Model WLA is no exception.

    The 'W' shows that the motorcycle is equipped with a 45 cubic inch, side valve engine, introduced in 1937 and first used on the Model W bikes.
    The letter 'L' stands for High Compression. It is however not indicative of compression on current models.
    And finally 'A' indicates a model developed for Army use.

    En veel meer over WLA op:

    http://www.theliberator.be/liberator1.htm
    GROETJES
    PA FIFI

    "Zo lang de FIFI met zijn auto's en bootjes aan het spelen is, steek hij geen kattekwaad uit"

  13. #13

    Standaard

    Hé Dikkie Dik,

    mooi kitje heb je daar gevonden.
    Daar verwachten we ook een topic van natuurlijk.

    Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

  14. #14
    Ron
    Gast

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PA FIFI Bekijk bericht
    What does WLA stand for?......

    Throughout its history, Harley-Davidson has been using a combination of letters to designate the different models it manufactures. The Model WLA is no exception.

    The 'W' shows that the motorcycle is equipped with a 45 cubic inch, side valve engine, introduced in 1937 and first used on the Model W bikes.
    The letter 'L' stands for High Compression. It is however not indicative of compression on current models.
    And finally 'A' indicates a model developed for Army use.

    En veel meer over WLA op:

    http://www.theliberator.be/liberator1.htm
    Dus is het gewoon een WL

    Ron

  15. #15

    Standaard

    [mod]
    Dikkie Dik,
    wil je zo vriendelijk zijn je foto's te herschalen naar maximum 100 kb (huisregels)?
    [/mod]
    Grtz,

    Dominiek

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •