Hoofdsponsor

Anders / onbekend TOS Cylon Raider 30th anniversary [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
misschien goed ovor een nieuw seizoen van BG :-)
Ik heb alvast dit weekend seizoen 4 gekocht :)
 
Geert, weer een mooi stukje dat je hier laat zien.
Prachtige weahtering.

Erik.
 
Prachtig. Vooral de details van de verlichting en dan de verftechnieken. Indrukwekkend.

Hoe heb je het weatheren precies gedaan?

Christophe

Haarlakmethode verder uitgewerkt, je moet maar eens hier kijken : http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=1902

Ratticus, ik ga je geen spoilers geven, maar seizoen 4 is BANGELIJK !! :):

Erik, bedankt, komt normaal gezien mee naar Helchteren binnen 14dagen, is hopelijk dan volledig afgewerkt.
 
Bedankt jadefalconguard. Mooie pdf die perfect uitlegd hoe je moet weatheren. Ga ik zeker toepassen bij mijn volgende model.
 
Ondertussen hebben we de strepen die op de vleugels liggen ook gedaan. Omdat ik de decals niet vertrouwde en het neit zo bijster zou geweest zijn, heb ik deze gespoten.

Ik heb wel even moeten zoeken achter de Raider, want hij had zich verstopt met zijn vermoming : als Reclame

pakje.jpg


Zo zag het er uit nadat de verpakking was weggehaald

done.jpg


En dan zijn we van start gegaan met het weatheren van de zwarte banden. In eerste fase chippen

vleugel_21.jpg


vleugel_11.jpg


Volgende stap zal zijn om wat kleurvlekken te maken.

Ondertussen het ondergrondje aan het afwerken

front2.jpg


Dat was 'm voor nu, tot de volgende
 
Hee de koffie is in de aanbieding zie ik :laugh:

Ik volg deze uiteraard al een tijdje en moet eerlijk zeggen dat ik het een geslaagd model vind geworden ondanks zijn leeftijd.

Het enigste vind ik de preshading iets te aanwezig naar mijn persooonlijke smaak maar het misstaat het model niet in ieder geval.

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Ron
 
Ik zat idd ook al naar die preschading te kijken, die is wat hard. Maar ik heb ook nog een ander puntje.
Het kleur verloop in het algemeen, dus de tonen van de kleuren zijn wat weinig. Ik snap dat her niet zo heel veel kleur bij gebruikt word, maar dan vind ik toch dat er iets meer met verschillende grijstinten gewerkt kan worden, dat brengt voor mij persoonlijk wat meer leven in het model. Maar ja. Dat is natuurlijk wel persoonlijk... ;)

Verder ik blijf je op de voet volgen.
 
Ik denk idd dat de preshading een kwestie van smaak is. Ik vind het gewoon schitterend zo.
Ik doe het je in elk geval nog niet na.
 
Bedankt voor de feedback jongens .... en ja, een groot deel is persoonlijke smaak. anderzijds is het een verdomd moeilijk model om deftig op de foto te krijgen. Waarom, vrij simpel, het grijs is met pastels ed vrij zwaar aangepakt waardoor er een zeer subtiele verkleuring is die ik niet op foto krijg, de preshading darentegen komt idd heel hard over op foto, terwijl het 'live' eigenlijk wel meevalt... rare jongens die Cylons :):

Ik heb nog eens een poging ondernomen bij indirect daglicht (bewolkt dus :8 )

fronttop.jpg


top1.jpg


hopelijk komt 'm nu beter over :)
 
Ik vind het er echt geweldig goed uit zien!
Ik kijk er naar uit om 'm in het echt te kunnen aanschouwen...
 
sorry zene maar als BG fan vinnek dit echt wel machtig graaf megabangelijk knap gedaan :)

Mogen de goden van Kobol je goed gezind blijven ;-)
 
Je hebt er een mooi model van gemaakt ik raak er maar niet op uitgekeken. Prachtig.

Mvg, Folkert
 
Bedankt jongens....ik hoop dat diegene die d'er vandaag hebben gezien kunnen getuigen at de foto's haar geen eer aan doen :):
 
^ ^ dat mein spieks de truf ^ ^ :):
 
't Is nu nie voor 't één of 't ander of omdat ik de Geert live ken, maar dit bouwwerk mocht vandaag op de beurs in Helchteren toch bij één van de betere te bewonderen beauties worden gecatalogeerd.
Het lakwerk is gewoon perfect uitgevoerd en de préshading is de max. Net niet te heftig, net niet te weinig. De weathering is subtiel, maar overtuigend.
De kleurschakeringen komen op een foto echt niet tot hun recht, in het echt des te meer.
Geert, ge moet dringend solliciteren om professionele ruimteschipbouwer en -aflakker te worden.
In zijn genre vind ik dit gewoon een perfect model en ik vrees dat het nog lang zal duren vooraleer we nog ne keer zoiets te bewonderen krijgen, tenzij de Geert er rap nog eentje maakt...

Heligroeten,

Nick
 
Ik zei derstraks : En nu de battlestar op dezelfde schaal (ik schat zo'n 20 meter ? :))

Tis idd knap, kzijn alleen vergeten vragen de lichteffecten te laten zien :)
 
Ik heb dit prachtstuk ook "live" mogen aanschouwen en ook ik vind dat de foto's te weinig de subtiele kleurnuances weergeven.
Dit model was echt een eyecatcher aan onze tafel. Dikke proficiat!
Ik was net aan het denken dat je dit model zou moeten kunnen presenteren met gedempt licht zodat de ledverlichting beter tot zijn recht kan komen...
 
het zal mischien aan mij liggen maar ik vond het wat licht en op de foto s iets donkerder en ook mooier.
maar een pracht model dat zeker mag getoont en gezien worden . kleur smaken verschillen nu éénmaal .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan