Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Ffz.69 Krüpp Protz met Pak 37mm, 1/76 [DONE]
Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 115

Discussie: Ffz.69 Krüpp Protz met Pak 37mm, 1/76 [DONE]

Standaard Ffz.69 Krüpp Protz met Pak 37mm, 1/76 [DONE]

Hey,

Allez, we zijn weer vertrokken met een nieuw modelleken. Deze maal gaan we terug in de tijd, namelijk 1978. Miljaar, da's lang geleden hoor. Toen werd er een modelleke op de markt gebracht onder de handelsnaam Matchbox, met bovenvermelde titel.
    Ja jongens, da's pure nostalgie hier. In mijne kindertijd heb ik daar enkele dozen van versleten als het ware. Je zult dit wel kennen, eerst vlug ineen steken en daarna er mee spelen.

Nu, deze tijd ligt uiteraard ver achter ons/mij, het spelen is gedaan (allez, met de modelbouwmodellekes dan toch), maar het bouwen gaat nog steeds verder en met veel plezier zelfs.
    Ik heb dit doosken opengetrokken omdat ik er veel zin in had, da's de eerste vereiste, en een vlugge bouw wou doen. Ja jong, had dat gedacht. Ondertussen ben ik al redelijk opgeschoten en ben terug aan het detailleren geslagen, het moet één of andere ziekte zijn, maar ik kan niet zonder.....

De bedoeling was om het geheel te bouwen zoals in de doos, maar daar ben ik al vanaf gestapt. De dioramavoet/plaat in de doos zal in deze niet meer gebruikt worden, maar volledig herbouwd worden. Ik wil wel dezelfde 'situatie' van de basisplaat aanhouden maar ga het dio zelf verfijnen in de Swa-stijl. Met andere woorden, de stenen van de dio-voet zijn mijn veel te grof uitgevoerd en de achtergrond vind ik maar flauwkes.

Ik hoop dat ik hier enkele foto's kan plaatsen,

Voila se.
    Laatst gewijzigd door Swaken; 18-04-10 om 16:30

swa I
    Gast

Standaard

Swaken..........knap....man.....en zeker weten..........dit is pure Nostalgie.........en ben zeker........in uw handen..........gaat iets mooi worden...

Standaard

Swaken,
    Het is zoals je zegt: eerst zo vlug mogelijk in elkaar steken en dan mee spelen! Ik heb er ook een hoop van die 'geplakt'! Vooral in die twee kleuren styrene.
    Ik ben er zeker van dat zo'n doosje in jou handen weer iets 'speciaal' zal opleveren. Ik volg trouw dit topic
    Groetjes,
    Peter

nihil sine labore

Standaard

Dat is blijkbaar een oud doosje, maar een o zo kleine schaal om in te prutsen.
    Grtz,

Dominiek

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Swaken, veel succes gewenst met dit oudje, ik ben er zeker van dat dit weer topstuk gaat worden.

Standaard

Hey,

Bedankt voor jullie verrtouwen jongens, ik hoop dat ik er iets goeds kan van bakken, als ik er klaar voor ben post ik enkele (kwijl)foto's van de verfijning die ik heb aangebracht met restjes PE en scratchwerk.

Standaard

hoi swaken niet vergeten te eten tussen door want ik zag dat je schep staat

veel plezier met de bouw en kom af en toe wel eens piepen hoe de dingen vlotten

Standaard

heb er nog goeje herinneringen aan, aan Matchbox. Vooral die vliegtuigen, waren de raampjes ook niet verschillend van kleur?
    Vooral van airfix had ik toen mooie dingen 1/72 Tiger, 222 en kubelwagen.
    Was leuk spelen met het Afrikakorps.

Heb misschien nog wel een paar potjes die dicht zijn uit dat jaar voor je...

Standaard

Hey,

Hallo jongens, bedankt voor de lovende commentaren, maar we hebben ondertussen nog niet stil gezeten.

@Reneduret, als je teveel hebt, laat maar komen, ik maak daar wel iets uit. Op het diorama met de bren heb ik ook een stuk LCM van Modelengeneer gebruikt, zo zie je maar, het komt altijd van pas.
    Indien je van plan bent om iets weg te doen, stuur anders maar een pm'meken. Ik zie het wel. Allesinds bedankt.

Maar nu verder met de Protz'e.
    Ondertussen dit bakje wat opgewaardeerd met wat overschotten van PE, wat scratchwerk, allez gebracht tot de standaarden van vandaag, met andere woorden, hij is gedetailleerd.

Hier wat foto's voor de liefhebbers...

Bij de eerste foto heb ik een meelat gelegd, kwestie van een idee te hebben op welke schaal we weer aan het 'prutsen' zijn en zo hebben we een goeie referentie.
    Momenteel bezig aan het kanon, moet ook wat opgesmukt worden met wat scratchwerk, foto's volgen wel wanneer klaar.

Voila, tot de volgende.
    Laatst gewijzigd door Swaken; 18-04-10 om 16:33

Standaard

Volgens mij is dat zo'n foplat van 10 op 1.
    Nee, knap wat je hier laat zien Swaken.
    En dat in brailleschaal.
    Blijf volgen.

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

kem ook zo een doosje in elkaar gefranst,mountys caravan

Standaard

had ooit eens een partij afgedankte verfpotjes van een speelgoedwinkel via een milieustraat bekomen. Op de potjes stond ook '1980'.
    Heb ze proberen te bewerken maar het is hard en waardeloos.
    Voor jouw vintagekit was het wel ultiem geweest deze ook met even oude verf te schilderen.

ben benieuwd naar het vervolg en zal geen grappen meer maken.

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Ongelooflijk mooi scratchwerk, en dat op deze kleine schaal. Het lijkt of er niet veel meer over is van de originele kit ?

Standaard

Hey,

Bedankt voor de commentaren heren.

Het meeste van de kit is nog aanwezig hoor, enkel de details zijn wat meer uitgesproken en de opgegoten onderdelen zijn verwijderd en herplaatst met nieuwe onderdelen, scratch, spare-box-toestanden, enz...
    Enkel zaken die echt niet door de beugel konden zijn compleet hermaakt/bewerkt tot het niveau van vandaag. (allez, wat is eigenlijk het niveau van vandaag??)
    Ondertussen bezig met het kanon(tje) aan het bewerken.

@Reneduret, grapjes maken moet jongen, de wereld zonder zou er raar uit zien.
    Ik ga mijn model niet verven met 'oudere' verf, maar doe dit altijd met waterverf, kwestie van de gezondheid wat in het oog te houden.

Standaard

Hey,

Ondertussen niet stil gezeten, maar lustig verder gewerkt.
    Van het weekend naar de zee geweest met moeder de vrouw en de gasten, en wat lekkere bunketjes gaan trekken, dan nog in Nederland, gewoon wijs geweest.

Maar goed, we zijn hier om te babbelen over modelbouw, zoals gezegd, verder gedaan met bouwen en beschouw mijn 'kanon' als afgebouwd. Het spel is maar een kleine 4,5 cm groot, dus hier geldt zeker, less is more.
    Nu foto's,

Voila se, ondertussen gaan we wat verder werken aan de dio-ondergrond.

Foto's volgen....
    Laatst gewijzigd door Swaken; 18-04-10 om 16:28

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. schaal 1/35 - sd.kfz 7/2 met 37mm Flak en aanhanger [DONE]
    By PatrickR in forum Militair rollend materiaal
    Reacties: 69
    Laatste bericht: 01-12-09, 11:16
  2. Rijdend Militair - Krupp Protze 1/35 Tamiya
    By merlijn432 in forum Afgewerkte projecten zonder bouwverslag
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 03-08-08, 18:08