Hey,
Allez, we zijn weer vertrokken met een nieuw modelleken. Deze maal gaan we terug in de tijd, namelijk 1978. Miljaar, da's lang geleden hoor. Toen werd er een modelleke op de markt gebracht onder de handelsnaam Matchbox, met bovenvermelde titel.
Ja jongens, da's pure nostalgie hier. In mijne kindertijd heb ik daar enkele dozen van versleten als het ware. Je zult dit wel kennen, eerst vlug ineen steken en daarna er mee spelen.
Nu, deze tijd ligt uiteraard ver achter ons/mij, het spelen is gedaan (allez, met de modelbouwmodellekes dan toch), maar het bouwen gaat nog steeds verder en met veel plezier zelfs.
Ik heb dit doosken opengetrokken omdat ik er veel zin in had, da's de eerste vereiste, en een vlugge bouw wou doen. Ja jong, had dat gedacht. Ondertussen ben ik al redelijk opgeschoten en ben terug aan het detailleren geslagen, het moet één of andere ziekte zijn, maar ik kan niet zonder.....
De bedoeling was om het geheel te bouwen zoals in de doos, maar daar ben ik al vanaf gestapt. De dioramavoet/plaat in de doos zal in deze niet meer gebruikt worden, maar volledig herbouwd worden. Ik wil wel dezelfde 'situatie' van de basisplaat aanhouden maar ga het dio zelf verfijnen in de Swa-stijl. Met andere woorden, de stenen van de dio-voet zijn mijn veel te grof uitgevoerd en de achtergrond vind ik maar flauwkes.
Ik hoop dat ik hier enkele foto's kan plaatsen,
Voila se.![]()
Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op: