Hoofdsponsor

1/35 say Hi from 'Nam 120 mm sculpting [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

BertUS

Guest
Tja, ik geef het toe, ook met het sculpten begin ik al een enorme verzameling van projecten aan te leggen, allemaal studiemateriaal zullen we maar zeggen :lol: :lol:

Eigenlijk moet ik streng zijn en eerst de dingen afmaken waarmee ik bezig was, maar ja, het kriebelt wel heel erg, zeker als je iets onder de knie wil krijgen. Nu kan ik al schilderen (moet wel toegeven dat het weer eens tijd wordt om wat vaker te gaan schilderen want ik heb mijn skills nog niet helemaal terug)

Terwijl Mel ligt te drogen ben ik begonnen met mijn eerste vol figuur in de 120 mm schaal, gewoon om eens te kijken of ik dat ook kan. Het is best moeilijk omdat ik blijkbaar heel erg via referentiefoto's moet werken omdat ik de beelden in mijn hoofd niet om kan zetten naar mijn vingers, maar goed, maakt niet uit. IK heb gekozen voor een Vietnam figuurtje zonder enige achtergrond van een unit of zo, dus organiek zal de uitrusting niet helemaal kunnen kloppen :lol: :lol: (ik werk met 2 re-actmentfoto's en een site met uitrustingsstukken. Ook een beetje met hulp van de zeer mooie figuren van Bravo6, maar die perfectie heb ik nog lang niet en zeker niet in die 1/35 schaal

Ik werk nu met Fimo hard, wat mooi werkt, de soft is ook prima om mee te werken maar die moet je dus sneller afbakken omdat je dit sneller vervormd als je bezig bent.

Ik heb een draadfiguurtje gemaakt, daar wat FImo omheen gewikkeld en afgebakken, je heb dan een grondvorm. Ik ben begonnen met de broek te maken omdat je dan naar boven kan werken en niet op de kop hoeft te werken. (moet toch eens een mooi werkhandvat maken bemerk ik nu)

Zoals bekend schaam ik mij er niet voor om ook mijn minder geslaagde projecten te tonen, puur ter lerinck ende vermaeck.

cliff.jpg
cliff1.jpg

Hier is dus de grondvorm zichtbaar, tja wit fotografeert beroerder dan ik dacht, nou ja jammer dan

De broek heeft inmiddels zijn plooien gekregen (het wordt een klein ventje met een te grote broek :lol: :lol: )

cliff2.jpg
liff3.jpg
 
Ja en dat krijg je dan als je op "bevestigd" drukt ipv "wijzig" ach wordt het niet zo lange post

maar goed, de plooien zitten er in en de broek is afgebakken, niet alle details zijn goed te zien zie ik op de foto

Toen begonnen aan de boots, eerst ook daar een grondvormpje van gemaakt en getracht er iddd gelijkende jungleboots 2nd pattern van te maken, nou dat was een succes, geloof niet dat ik bij Bata moet gaan solliciteren als ontwerper

cliff4.jpg

cliff5.jpg

Dus maar een laars van een bestaand figuurtje gekopieerd en tja, het ziet er goed uit zo, maar helaas zijn het 2 linkerschoenen en ik krijg dat niet goed om er een rechter en een linker van te maken

cliff6.jpg

Geef toe, op de foto ziet het er goed uit, maar in de praktijk was het knudde, dus die laat ik even rusten

Dan het jasje maar, hieronder 4 foto's van de vorderingen, hij draagt de basisbretels met de davitsriem, en hij krijgt een juglebackpack, vandaar de dubbele riemen, ik maar eerst de voorkant en de zijkant, dan afbakken en dan de achterkant. Tussendoor heb ik het figuurtje ook wel effe in de oven gehad omdat je toch steeds een goede ondergrond moet hebben
Bij de borstzakjes missen de klepjes nog en de kraag moet ook nog gedaan worden.

Ik geef toe, er valt nog wel wat te verbeteren en ik moet nog een hoop leren, maar ik leer het best door gewoon te gaan doen en elke verbeterpunt proberen mee te nemen naar een volgend figuur of buste
cliff7.jpg

cliff8.jpg

cliff9.jpg

cliff10.jpg

Sommige dingen lijken onlogisch of niet af, zoals de zak aan de rechterkant, maar komt de kofl van een M79 tegenaan, bij de linkerbroekzak lijkt het vreemd, maar hij heeft 1 hand in zijn broek gestoken, dus dan staat het jasje daar dus iets omhoog

Commentaar is altijd wenselijk, want daar leer ik van, mss dat ik het niet direct toepas op dit figuur, maar dan wel op een volgend
 
Raad kan ik je niet geven want heb daar geen ervaring in, maar zie er toch al duidlijk de vorm in van wat je wil.
Vindt het heel knap gedaan tot nu toe.

En als je blijf oefenen zal je mss toch nog bij Bata kunnen gaan solliciteren ;) :D
 
heb eens een vraagje over fimo, hoeveel maal kun je deze "herbakken"? ik bedoel ,als je bijvoorbeeld de broek hebt gesculpteerd en je bakt die ,daarna de vest aan de broek dan moet opnieuw de broek de oven in,dus hoeveel keer kan je dit herhalen, scheurt de fimo niet na een tijdje?:huh:
oja en de VC waren maar kleine "mannekes hé?;)
doe zo voort ,want ik volg uw daden op den voet.
 
Tot nu toe heb ik geen problemen met meerdere malen bakken, er zal best een limit opzitten, maar tot nu toe is de broek 4 keer gebakken. Kleine dunne onderdeeltjes worden wel een beetje bros, maar het is ook een kwestie van voorzichtig aanpakken. Je ontkomt er niet aan dat je soms wat vaker moet bakken, maar ik heb nog niet het zelfvertrouwen om het te doen in bijv miliput of magoc sculpt
 
fijn spul he, die harde fimo...

bij mij jeukt het ook weer...
 
Kan alleen maar respect opbrengen voor die sculpteerders.
Vind het knap wat je hier laat zien.
Maar ik begin er voorlopig nog niet aan.

Erik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan