Hoofdsponsor

1/32 F40 F Phantom II "50th anniversary"

Status
Niet open voor verdere reacties.

trobwal

Well-known member
Registered
Lid geworden
5 mrt 2010
Berichten
943
mijn huidig project. de bouwdoos is van revell 1/32 momenteel zit ik in de paintfase van het gehele vliegtuig. de cockpit, de vleugels en de romp zitten al in elkaar en zijn net gespoten in het lufthansa blauw iets verdonkert als grondlaag

modelbouw 009..jpg

modelbouw 007..jpg

modelbouw 008..jpg
 
Laatst bewerkt:
dit zijn trouwens wat eerdere foto's .onderandere van de afgewerkte cockpit en de doos

katten+ modelbou&#11.jpg

katten+ modelbou&#11.jpg

katten+ modelbou&#11.jpg
 
Je bent al goed bezig zien we hier, ik ben ook een klein beetje een vliegtuig bouwer, dus zal ik dit zeker opvolgen.
 
Ziet er goed uit.
Maar had je niet beter e hele romp en de vleugels al samengevoegd voor het spuiten?
Als je nu nog moet plamuren en schuren is dat spuitwerk voor niets geweest.

Past deze kit goed?
Heb zelf ook een F-4 gemaakt op 1/32 maar van tamiya en daar was veel werk aan.

Mark
 
hey mark

alvast bedank voor de reactie. dit is nog maar de grondlaag. eerst ga ik nu het model samenvoegen dan plamuren preshaden en afwerken
en idd de delen lijnen niet zo goed uit op elkaar dus daar zal ik nog wat werk in moeten steken.

ps ben nog volop aan het leren dus alle tips zijn welkom. en ik vermoed dat ik daar geen schrik moet voor hebben want het lijkt me hier een toffe en behulpzame bende

i like it here

:)
 
ps ben nog volop aan het leren dus alle tips zijn welkom. en ik vermoed dat ik daar geen schrik moet voor hebben want het lijkt me hier een toffe en behulpzame bende

i like it here

:)

Kijk eens aan, als dit niet mooi is, na 1 dag op het forum al een tevreden iemand :)
 
trobwal ..............dat heb je goed gezien:D.......ik ben erg benieuwt..naar je projekt......en tips ga je zeker krijgen......en wat je zeker moet doen is vragen en nog ééns vragen...regelmatig updates doen zo kunnen we zien hoever ge staat en dan kunnen de vrienden ingrijpen waar het moet.....;);););).....ik ga je blijven volgen........:)
 
update F40

Model samengevoegd en geplamuurd.

veel werk gehad om de delen mooi uit te lijnen. revell heeft toch veel problemen hiermee.vroeger had ik daar minder probleem mee omdat de kwaliteit er niet echt doe deed maar zoals gezegd wil ik nu wel hoogwaardige modellen afleveren.
nu ga ik beginnen schuren volgende update zal zijn als ik ga preshaden en afspuiten.

wat doen jullie meestal na het spuiten direct ook vernissen of wachten jullie daarmee tot het volledige model (incl. wielen en kleine rotzooi der op staat) af is.
en welke vernis kan ik het beste gebruiken. mat of glansend.

alvast bedankt voor jullie interesse

F40 002..jpg

F40 001..jpg

F40 003..jpg
 
Qua vernis type, dat ligt er een beetje aan hoe je uw model wil tonen, met verwering of zonder enz...
Persoonlijk ben ik voor matte vernis, maar ik vernis mijn project inderdaad na dat ik de verf 48 heb laten drogen.
Dan de decals er op met set en sol, en dan nog eens vernis er over, dan laat ik deze terug 48 uitharden en drogen, liefst, zoals ik al van een paar mensen heb gezien, in een bak die dicht kan, dan heb je minder kans om stofdeeltjes op je verf, vernis, te hebben.

Hopelijk help dit een beetje, er staat op het forum ook tips over hoe decals te plaatsen hoor, je moet maar eens door het forum lopen, staan vele tips.

Veel succes nog
 
Het beste dat je kan doen is eerst vernissen met blinkende vernis.
Dit is beter om je decals te plaatsen gaan ze iets maklijker schuiven op je opervlak.
Als je je toestel wil verweren zet ik er terug blinkende vernis op.
Om alles te sealen gebruik ik op het einde matte vernis.

Mark
 
Zoals Markske het doet doe ik het zelf ook.

Goed bezig met je Phantom maar kunnen je foto's niet wat groter?
 
Perfect, mooie foto's mooie details.
 
Is en blijft een mooie kist he , die Phantom . Vernissen hangt inderdaad af van in welke toestand van verwering en vervuiling je het model wil tonen ; Een veel gebruikt vliegtuig , in slechte omstandigheden zal niet glanzen zoals een lijntoestel bv. Het is ook zo dat je moet rekening houden met het soort project dat je bouwt , de tijdsperiode , enz; In WO 2 waren de vliegtuigen bv merendeels mat door de in die tijd beschikbare materialen , technieken enz;
Ikzelf overspuit het afgeschilderd model met een laagje cire (zelfglanswas) . Dit geeft een fijne , gladde en blinkende bescherming van de verf zonder de kleuren aan te tasten en is uitstekend geschikt om daarop de decals aan te brengen (decalsetting van Dacoproduct is uitstekend) . Ook prima om op in te lijnen , te verweren en te vervuilen . Achteraf werk ik dan het model af met een laagje vernis volgens keuze; .
Over het algemeen geeft deze manier van werken een uitstekend resultaat .
mvg ;
Sabre
 
wel ik ga sowieso de 50th anniversary edition maken dus kan mss et wat minder verwering. denk gewoon de panellijnen wt laten uitkomen door middel van een iets donkere grondlaag te laten doorschijnen en uiteraard wat preshading op de straal pijpen enzo. anders heb ik nog een ideeen voor dit model. heb al wat foto's gevonden op het internet en deze zien er meestal vrij gaaf uit dus denk dat ik het zo ga houden.

ps even wachten op de update.ben zelf aan het wachten op mijn airbrush setje die ik gekocht heb.
 
is dit beter dan

Jazeker! ;)

Deze kist hoeft idd niet al te zeer verweerd te worden. Het is een show exemplaar en die worden normall gezien goed onderhouden.
BTW Welk airbrush setje heb je besteld?
 
Aha, die compressor heb ik ook.
Die wordt hier aangeboden onder de merknaam "Black Bull"
Ik ben er tevreden over maar ik ga toch eens uitkijken naar een extra "drukregelaar" zodat ik zelf kan bepalen of ik met hoge of lage druk spuit.
Dat werkt wel makkelijker.
Ik had er eentje liggen van een oude compressor maar helaas is de behuizing gebarsten (er ontsnapte lucht) waardoor de compressor constant druk verloor.
M.a.w. met die drukregelaar bleef het ding constant pompen en dan liep ie al snel warm...heel warm...
 
>wIs inderdaad een Black Bull.
Ben zeer tevreden over de mijne.
Stil, makkelijk en om te airbrushen een constante druk.
Regelbaar tussen bijna niets en 4 bar.

Erik.
 
alles effen geschuurd nu en in de uiteindelijke kleur gestoken. ik ga na afbouw lichte verwering doen via een wash.sinds dit een show model moet worden.

DSC05759.jpg

DSC05760.jpg

DSC05761.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan