Hoofdsponsor

Emperor Qianlong [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je bent al aardig gevorderd. Nog steeds met acryl? Of toch al met olie verf? Maar wat mij kritiek is bij dit figuur, is dat je de geel en zwarte kant niet echt levendig hebt gemaakt. De kleur is toch niet overal exact de zelfde tint. Ik zou dus naar een donkerder tint toe werken naar de draak enzo. Bij het zwart zou ik meer met een donkere grijs tot zwart gaan werken. Ik denk dat het mooier is. Dat geel is nu wel heel erg hard en vlak. Net zoals dat zwart.

Als we naar echte kleding gaan kijken zien we dat het wel kan maar zwart is nooit echt helemaal zwart. Dit is gewoonweg niet mogelijk. (Daar heb ik in het theater nogal problemen mee) Maar verf is wel zwart.
 
Rik,
je hebt zoals gewoonlijk weer overschot van gelijk, maar ( ;) ) omdat ik niet zo erg thuis ben in het blenden bij
acryl, was het de bedoeling eerst mijn huidige werk te 'verzegelen' om daarna de schaduwen op het geel aan te brengen. Ik weet niet of dat zo'n goede beslissing was maar we zien wel :).
De achterkant is wel degelijk (heel, té?) donkergrijs geschilderd, ook hier heeft de satijn laag
de boel nog eens extra verdonkerd :mad:.

Ik zal zien wat ik er nog aan kan doen...

Groetjes en bedankt!

Carl
 
Laatst bewerkt:
Om het geel meer af te zwakken zou je een inkt kunnen gebruiken. Die van Gamesworkshop is hier goed voor te gebruiken. Dan gebuik je die oranje en de light brauwn. De light brauwn als laatste voor de echte schaduw. De oranje laat je als het ware over het geel heel vloeien. Dan krijg je als het ware een oranje waas er overheen, die kun je dan weer met een drybrus in het midden afvlakken waarna je met de licht brauwn inkt de schaduwranden aangeeft. (De truuk die niet iedereen weg geeft) :D
 
Rik,
De 'truuk' met het oranje kende ik al wel (je wil niet weten hoeveel naslagwerken ik heb
wat betreft acryl schilderen :rolleyes: ). Maar ik vind het resultaat (in een grotere schaal tenminste)
niet echt wat ik zoek; toch bedankt voor de tip, als ik er anders niet uitkom ga ik misschien toch
hiervoor.
 
Mooi dat je die truuk al kent. Maar op zich moet dit met ink enzo toch wel lukken hoor. Wist je dat je met inkt ook kunt mengen om zo een wasch aan te brengen. Maar deze ook kunt mengen met acrylverf. :D Moest je eens kijken wat je dan krijgt. Gewoon eens proberen zou ik zeggen.
 
Nogmaals bedankt voor de tips, het wordt experimenteren dus :),
als het iet of wat redelijk uit ziet maak ik wel een udate ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan