Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Emperor Qianlong [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 26

Discussie: Emperor Qianlong [DONE]

Carl56
    Gast

Standaard Emperor Qianlong [DONE]

Aangezien ik toch, zoals nogal wat mensen hier op het forum, liefst met een
    aantal projecten tegelijk bezig ben

Het wordt de volgende buste :

De Emperor Qianlong, een model van de Koreaanse Firma Seil Model in 200mm. De geruchten gaan dat
    Seil Model binnenkort de deuren gaat sluiten.
    Ik ben dus wel blij dat ik deze nog op de kop heb kunnen tikken.

In mijn enthousiasme vergeten een foto te maken van de oorspronkelijk inhoud
    van de doos, het ziet er nu zo uit :

en de hoofdbrok, met de prachtige detaillering, is al gelijmd en in de primer gezet

Bovendien ben ik al een beetje begonnen met schilderen. Deze buste wordt, uitgezonderd
    het aangezicht, met acryl afgewerkt. Het zal allerminst een gemakkelijke klus
    worden en ik weet eerlijk gezegd niet of me dit gaat lukken, maar het schijnt
    dat mislukkingen op dit forum ook mogen getoond worden :p

Groetjes

Carl
    Laatst gewijzigd door pantani; 28-02-10 om 21:46

Standaard

dat mislukkingen op dit forum ook mogen getoond worden
    Natuurlijk, daar leren we allemaal van. Maar ik denk dat het jou best gaat lukken. Ik ben er zeker van.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

siemenraets
    Gast

Standaard

al die leuke projecten waar jij iets prachtigs van maakt
    ben zeer benieuwd naar het eindresultaat

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Zelfs al wordt deze figuur half zo mooi als de vorige, dan nog zal het een juweeltje worden.

Droop

Carl56
    Gast

Standaard

Even een kleine update. Eerst de gele basislaag schilderen was niet mijn beste start,
    dus terug verwijderd (met de nodige problemen), terug een grondlaag en deze
    keer begonnen met enkele details, groen en goud. Dit is vrijwel de eerste keer dat ik
    me kon verzoenen met acrylverf . Ik vreesde eerst dat ik alles in een donkergroene
    kleur moest schilderen en daarna highlights moest aanbrengen met een lichtgroene kleur.
    Maar door de donkergroene (=MC napoleonic green) acryl genoeg te verdunnen kreeg
    ik automatisch een schakering, lichtgroen bovenaan en waar de verdunde verf samenkwam
    een donkerder groen.

Voor de rest is het gewoon een beetje 'tussen de lijnen schilderen' maar na een half uurtje geconcentreerd
    bezig te zijn begint de bibber toe te slaan,dus al met al ben ik toch al gauw een paar uurtjes bezig met al die details.

Groetjes

Carl
    Laatst gewijzigd door pantani; 28-02-10 om 21:46

Standaard

:eek:

Geel eraf? Waarom, je was toch goed begonnen. Ik kan niets bedenken dat je daarmee verkeerd doet. Het lijkt mij dat eerst de onderste delen gedaan moeten worden en dan de details. Omdat ik nu mijzelf aan het voorbereiden ben is dit dus de vraag voor mij. Omdat ik straks ook met een de buste kom op het forum. Ik krijg al de bibbers bij de maat. :eek: Dit is toch wel heel groot.

Carl56
    Gast

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door modelengeneer Bekijk bericht
    Geel eraf? Waarom, je was toch goed begonnen. Ik kan niets bedenken dat je daarmee verkeerd doet. Het lijkt mij dat eerst de onderste delen gedaan moeten worden en dan de details.
    Ja Rik dat dacht ik dus ook maar in de praktijk pakte dit toch anders uit, vooral
    te wijten aan die acryl verf. Het zal echt nooit goed komen met mijn verhouding tot acryl :mad: .
    Door de verdunning van de groene verf liep alles een beetje door elkaar en kreeg je echt
    heel lelijke overgangen. Wanneer eenmaal de details zijn geschilderd ga ik nog even langs
    de lijntjes met witte (grond?)verf omdat ik verwacht dat de gele verf niet echt dekkend zal zijn
    en daarna terug afwerken met de gele achtergrond. Ik kan niet garanderen dat het op deze manier
    beter gaat lukken, maar desnoods beginnen we nog maar eens opnieuw .
    Wat de mode ook mag zijn, ik ga terug overschakelen op Humbrol, ik heb echt geen zin drie
    of vier lagen verdunde acryl te schilderen om hetzelfde effect te krijgen als één laag enamel.
    Ik troost me met de gedachte dat de beste figuurschilder ooit, Bill Horan, ook niet overweg kon met acryl .

Groetjes

Carl

Standaard

Dat snap ik, ik weet uit de praktijk dat geel heel slecht dekt in alle verf soorten. Maar met acryl verf is dit helemaal beroerd. Maar zoals ik had begrepen schilder je toch altijd met olieverf? Dat geeft hele mooie resultaten. Kun je daar geen basis van aanleggen.

Sorry voor de vele vragen. Is leerzaam voor mij.

Carl56
    Gast

Standaard

Wel dat 'paradekleed' is gemaakt uit zijde en moet dus een uiterst gladde en satijnglans afwerking hebben,
    dat effect kan je spijtig genoeg nooit verkrijgen met olieverf, de pigmenten,zelfs in de beste olieverf,
    zijn daarvoor in mijn ogen toch iets te grof.
    Bovendien kan je wel 'mager op vet schilderen' (=acryl op olieverf) maar in dit geval wordt
    dit een beetje moeilijker wegens de 'raised details'. En tenslotte kan je over acryl en/of enamel beter
    een satijn- of hoogglanslaag aanbrengen wat dan weer het eindeffect ten goede moet komen.
    Dit is natuurlijk allemaal maar één mening...
    Het is bij elke figuur weer afwegen welke verf je best gebruikt, zoals gewoonlijk is een algemene regel nooit te geven.

Groetjes

Carl

Standaard

Okee, heel veel dank voor de mooie uitleg. Dit is voor mij best wel even de hersenen kraken. Dus ik ga nu eerst eens goed kijken naar hoe ik mijn figuur wil schilderen. En beslis dan welke verf ik ga kiezen aan de hand van de uitkomst. Had ik nooit aan gedacht.

Carl56
    Gast

Standaard

Rik, nog één ding, ik wil niets opdringen maar in mijn ogen is die buste de ideale figuur om
    de olieverf eens uit te proberen. Ik denk even aan de groffe wintermantel, de rugzak (leder
    bv. is heel realistisch na te bootsen), hoofddeksel enz alles (behalve de geweerloop) perfect
    voor olieverf die bovendien gemakkelijk te verwijderen is mocht het overhoopt niet lukken de eerste keer.

Groetjes

Carl

Standaard

We zijn eigenlijk een beetje off topic, maar heel veel dank voor deze steun. Ik ga jou tip zeker opvolgen. En dus met olie verf aan de gang.

Carl56
    Gast

Standaard

Een kleine update van de schilderwerken :

Voorkant :

en achterkant :

Zoals jullie zien is er nog heel wat werk te doen. Probleem is dat na een half uurtje schilderen
    de bibber begint toe te slaan, alles duurt dus een beetje langer

Groetjes

Carl
    Laatst gewijzigd door pantani; 28-02-10 om 21:47

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Ik blijf hier van de ene verbazing in de andere vallen.

Knap werk, Carl.

Droop

siemenraets
    Gast

Standaard

weer zo prachtig, vooral de achterkant

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten