Hoofdsponsor

"Luchs" commandant [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swa

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 mei 2008
Berichten
1.067
Zoals ik al aangegeven had in de post van de "Luchs" in militair rollend wil ik me echt voor een eerste keer eens gaan wagen om een figuurtje te schilderen (naar ik hoop met jullie kennis en hulp). Eerst zat ik nog een beetje in dubio daar ik niet geheel wist waar het thuis hoorde, gezien het geen buste of een heel figuur betreft.:D:laugh:

Genoeg gezeverd nu, we gaan van start:

De figuur:

Luchs4-1.jpg

Luchs5-1.jpg

Ik ga het volgende paintset van Andrea gebruiken daar me dit gemakkelijker lijkt:

Luchs6-1.png

Luchs7-1.png

Luchs8-1.png

Je kunt zien dat er van ieders een 2-tal base, light en shadow inzitten waarmee onderling ook nog gemixd kan worden. Ze beginnen met de base vervolgens light en werken af met de shadows? Dat bevreemdt me, daar ik van donker naar licht zou werken?

Mijn bedoeling is om eerst met de ogen te beginnen, ware het niet dat de mijne met spleetoogjes zit zeker? Hoe pak ik dit aan, toch proberen wat wit te schilderen met bv. een gedeeltelijk blauw oogbolleke?en daarna de oogwimpers kleuren en de huid of net vice versa?

Je ziet een hoop vragen hoe te starten (er zullen waarschijnlijk nog vele volgen), ik hoop dat ik met de hulp van jullie goed aanvang.

Grtz,

Swa
 
Te beginnen is het volgens mij een mooi figuur alleen jammer dat de foto's een beetje overbelicht zijn zodat de details verdwijnen

In tegenstelling tot olieverf is de volgorde van acryl idd eerst licht dan donker, omdat je met sterk verdunde "waterverf" werkt zal de dekking van licht moeilijker zijn op donker dus vandaar deze volgorde

Ik kan niet zien hoe de ogen zijn, maar anders eerst een vaalwitte oog schilderen en dan een grote afgeplatte cirkel er in schilderen, je zal nooit de boven of onderkant van de pupil zien, maar alleen het middengedeelte bij samengeknepen ogen
 
Bert, bedankt voor je kritische blik! Ik dacht ook dat het daar mee te maken had (overbelichting) echter toen ik het figuurtje eens beter ging bekijken met een loepbril, zag ik dat de primer wat korrelig was. Met andere woorden onze commandant heeft al in de ovenreiniger gelegen en wanneer hij droog is gaan we weer beginnen. S#%* happens zullen we maar zeggen.
 
Goed besluit dat je hebt genomen Swa, het is het beste van een heel fijne laag primer te leggen, gespoten over meerdere passages met tussentijdse droging.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan