Hoofdsponsor

1/35 M1130 Stryker TACP [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

markske

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 aug 2008
Berichten
1.605
Hallo iedereen,aangezien ik ni verder kan met men apache dan maar deze doos opengedaan.
Ik heb deze doos op ebay gekocht met al de PE er bij en was een koopje.
De kit is van AFV club en ziet er echt degelijk en goed gedetaileerd uit.
Trumpeter heeft deze kit ook uitgebracht maar die heb ik nog niet kunnen bewonderen.
Hier de kit met de inhoud

DSCF0018.jpg
De PE sets
DSCF0019.jpg

DSCF0020.jpg
De plastik
DSCF0024.jpg

DSCF0078.jpg

DSCF0079.jpg

DSCF0080.jpg

DSCF0081.jpg

DSCF0082.jpg

En nu maar zien wat we er van terecht brengen zeker.

Mark
 
Chique bak Markske, enne...................... AL DIENE PE !!!!!!!!!:O
Jawadde
 
Ja chique bak en ge hebt bijna meer PE dan plastiek :D:D
Veel succes met de bouw
 
Aan PE zeker geen gebrek.
Ik denk dat ik wel in de problemen ga geraken eens al de PE op zijn plaats zit.
Hoe moet ik deze kit dan nog gaan vast nemen????????????????????????

Maar dat zien we dan wel eens we zover zijn zeker.

Mark
(morgen een update met fotos)
 
Hey,

Ge gaat er een koperen van maken......;)
 
Ik heb toch wat tijd gevonden om de eerste stappen van het bouwproces te doorlopen.
Ik heb een begin gemaakt aan de ophanging.
DSCF0083.jpg

DSCF0084.jpg

DSCF0085.jpg

Ondertussen zijn er ook nog andere onderdelen aan het chassie gelijmd zoals extra bepantsering.
De suspensioncovers voor de achterste assen moet nog geplaatst worden deze zijn van PE.
Maar daar moet ik nog even mee wachten moet eerst nog evergreen strips gaan halen.

Dat was het voor nu.

Mark(ske)
 
Mark, een schitterende kit en met al die PE gaat het zeker een specialeke worden.
Sucses met de bouw!
 
Ik zie nog geen PE :laugh:

Maar dat is een bijzonder mooi kitje zeg.

Ron
 
Duhh Ron, foto 2 en 3 van de topic gemist zekers?:wacko::laugh:
 
Nee hoor niks gemist Swa, maar ik maaktemaar een grapje dat ik nog geen PE zag (die komt later had ik al gelezen ;) )

Ron
 
Haha, ik ben al benieuwd naar het vervolg.
 
Een beetje verder gedaan en wat afgeweken van het plan.
Als je het plan moet volgen wordt het chassie en de hull pas op het einde samen gevoegd.
Aangezien ik dit niet zag zitten omdat er vrij veel PE opkomt heb ik deze nu gemonteerd.
DSCF0109.jpg

DSCF0110.jpg
De eerste PE heeft al een plaatsje gevonden.
De suspension covers op hun plaats.
DSCF0111.jpg

DSCF0112.jpg

Morgen gaan we beginnen aan de voorbereidingen om de additional armor te plaatsen.
Dus weer PE werk en dat zal nog wel even zo blijven denk ik :8

Mark
 
De PE zit er netjes strak op! Is het trouwens een idee om wat koper wire in de gaatjes te boren van de PE tegen onderkant van de wielkasten, iets uit laten steken net of het gebout is!? En het is een extra versteviging, zelf kijk ik namelijk altijd of dit ergens mee mogelijk is.

Morgen gaan we beginnen aan de voorbereidingen om de additional armor te plaatsen.
Dus weer PE werk en dat zal nog wel even zo blijven denk ik :8Mark

Maar dat mooi PE werk zullen we de komende pics wel blijven zien, als ik het mag bovenste geloven, hehe:laugh:.
 
@Swa
Bedankt voor de tip ik ga er nog boutjes opzetten.

Ondertussen begonnen aan de additional armour te plaatsen aan één zijde van de romp.
De eerste job is de nieuwe bevestegingen maken en plaatsen.
DSCF0113.jpg
Vervolgens de platen op zijn plaats zetten.
DSCF0116.jpg

DSCF0117.jpg
Eens deze op hun plaats werdt het tijd om daar nog extra PE aan toe te voegen.
DSCF0118.jpg

DSCF0119.jpg

Deze zijde is bijna in orde voorwat de additional armour betreft.
Hier worden de manen voor het wegbergen van het matriaal nog op bevestigd.
Dat was het voor nu.

Mark
 
Hallo Mark, goh wat moet je hiervan zeggen, behalve dan dat ik me afvraag hoe je in 's hemelsnaam binnenkort je Stryker nog gaat kunnen manipuleren met al dat ijzerwerk ?
Ook al ben ik niet into mordern armor, dit is indrukwekkend, nu al !
 
Ja Markske dat ziet er bien uit é, en het is altijd het beste dat je de ganse romp tesamen steekt en dan je PE plaatst , want als je het zo niet doet .......gegarandeerd miserie.
Een vraagje , die PE van voyager model is dat een beetje in orde ? ik heb er nog nooit mee gewerkt. Is dat al lang op de markt ? Kan dat zijn dat ik dat in Lier heb zien liggen?
 
:ohmy: zo daar zit al aardig wat PE op zeg.
Beetje laat maar wa het misschien niet beter geweest om alvast een laagje verf achter de PE te schilderen, dit omdat je misschien met spuiten niet alles raakt?

Famo van horen vertellen werkt Voyager lekkerder dan Aber, ik zelf heb er nog geen ervaring mee maar heb wel een setje liggen voor een KV-II dus ik ben benieuwd.

Ron
 
@FAMO
Het kan best zijn dat deze op de beurs van lier lagen en ik ben er zeer tevreden over.
Het is de eerste keer dat ik van Voyager PE gebruik en het is niet veel maar denk deze nog wel te gebruiken.

@Ron.
Ik had eerst kunnen spuiten maar heb al ondervonden dat ik dan de PE moeilijker kan bevestigen of dat deze slechter blijft hangen.

@Gunit
Dat vraag ik me ook af hoe ik dat ga doen eens er meer PE aan te pas gaat komen.
Ikdenk dat ik hem op een grondplaatje ga zeten en dan zo verder afwerken zodat ik hem niet te veel moet vast nemen.
Mark
 
Da's een goed idee Mark, ik heb mijn Opel niet meer aangeraakt sedert de pigmenten erop zitten, gewoon door er telkens een plastic plaatje onderdoor te schuiven en dan héél voorzichtig te zijn.
 
Terug een update die normaal zondag had moeten gebeuren.
Ik had eerst andere fotos met een paar stappen er op van de PE maar aangezien wat er zondaag is gebeurd heb ik hellaas andere fotos moeten nemen.
Ik heb aan de andere zijde ook de additional armour aangebracht en eveneens de manden voor het matriaal.
DSC_6097.jpg

DSC_6098.jpg

DSC_6100.jpg

En de exhaust deflector s ook reeds geplooid deze staat er nog los op aangezien ik nog moet spuiten.
Nadien wordt deze vast gelijmd.
DSC_6101.jpg

Dat was het voor nu.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan