Hoofdsponsor

Anders / onbekend John Glenn,s Re Entry mercury 1/12 [!F]

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Hallo Bouwers ,,,,

Hier een nieuw bouwverslag van een nieuw projeckt ,,, en het heet en het thema is heet (John Glenn,s Re Entry) ..

srvr~0.jpg
space-suit-mercury7a.jpg




Ik zit nog steeds te wachten op speciaal 3 mm tape om de saturn V F1 kelk af te plakken dus dat will niet vlotten , en de saturn V lanceertoren (LUT) heb ik nog steeds geen geld mogen ontvangen van de opdrachtgever om de materialen te kopen om te kunnen beginnen en ik heb nu na een aantal keren geleerd om eerst goede afspraken te maken over de kosten , anders gezegt : No bucks, no Buck Rodgers.
Maar dit projeckje spint al een tijdje bij me en ik kon laatst voor euro 5 uit de states aan een niet compleet mercury kit komen , deze had geen intrieur , maar met het extrieur kun je ook mooi dingen maken .....

Ik wik namelijk een een Re Entry na maken /bootsen zover dat kan .... Re Entry is eigenlijk de terug keer van een capsule door de dampkring met terugval naar de aarde , hierdoor onstaat een zeer hoog temperatuur onder het hitteschild en half zijkant van de capsule ...

g.jpg

Op dit filmje uit de film van de right stuff zie je halverwege hoe zo,n terugkeer eraan toegaat :

http://www.youtube.com/watch?v=-7Enf75Ow64

In iedergeval ik heb de grootste delen inelkaar gezet en ben bezig met het verdikken van details op de huid van de capsule ....

Afbeelding_032~4.jpg


Afbeelding_033~4.jpg


Tot zover ..............
 
Waar blijf jij al die speciallekes vinden? Dat vraag ik me echt af, want dit zijn niet doordeweekse bouwdozen die overal in de winkel te vinden zijn.
 
Overall ExSerCo ,,, ebay , usa , UK , Japan , rusland .......

Nou Luitjes ,, hij lekker zijn gangetje de mercury capsule ...

Om details verlies op te vangen heb ik de buiten mantel op de aangegeven plaatsen verdikkings klinkplaatjes uit styreen gestanst rond 1,5 mm en aan gebracht ,,, en daar komt nu weer een puntje op ,,,
Als dit niet werdt gedaan dan zou na het af primen en aflakken bij het huidige details niks meer zichtbaar zijn ..

Afbeelding_003%7E7.jpg
Afbeelding_004%7E10.jpg


Tot zover ............
 
Vandaag flink met John bezig geweest ,,, er moeten nog wat enkele details erop en dan is ie klaar .... om zijn hoofd in de helm te krijgen heb ik um vier plaatsen gescalpeerd ...past precies

Afbeelding_064%7E3.jpg
Afbeelding_065%7E2.jpg
Afbeelding_070%7E3.jpg


Afbeelding_072%7E4.jpg
Afbeelding_073%7E3.jpg


Tot zover ...
 
Maar vandaag met de vlammetjes aan de gang geweest, best wel een intensief werkje plat styreen 1 mm niet plat houden maar rondingen op de kopse kanten .....en dan opruwen ....

Afbeelding_064_%283%29.jpg
Afbeelding_065_%283%29.jpg
Afbeelding_068%7E3.jpg


Afbeelding_069%7E3.jpg
Afbeelding_071%7E2.jpg
Afbeelding_070_%283%29.jpg


nu verder alle rondingen mooi maken ...................
 
Nou de Flame,s zijn aangebracht , er moet nog een lange op ,, maar dat kon even niet anders was het moeilijk een foto maken .... maar vele zullen wel denken wat is ie toch aan het doen ,, gewoon beetje expermiteren / aanklungelen ... soms kunnen daar aardige dingen uit komen ...
De vlammen zijn dus aan gebracht in rondingen qua vlam even de aansteker aan de randen gehouden en krullen maar ....
Nu het hitteschild nog ruwer maken dmv beetje zand erop en de staalkabels die de remrakketten vast houden en die moeten er ook een beetje gesmolten uitzien zoals in het filmpje ......

en dan kan ie weg voor de rode koper laag voor een massief model en dan de paint erop ......




Afbeelding_074%7E4.jpg
Afbeelding_077%7E1.jpg


Afbeelding_078%7E4.jpg
Afbeelding_080%7E3.jpg


Tot zover .....
 
Ziet er een beetje maf uit :8 :8
Ben benieuwd naar het vervolg.
U kennende word het weer iets moois (slijm, slijm)

Erik.
 
Dankje Erik ....

Maar de capsule met vlammen is klaar voor de verkopering in burn look ... ik heb de re entry spanbanden aan de capsule vast gemaakt in smelt vorm , toen toen de boel geschuurt , een laatste lange vlam aan gebracht ,,, en toen een laagje zeer dun zilver zand aangebracht .... .en de draagstang ....

Morgen goed in pakken en hij kan weg .... als ie terug is kan het paint werk beginnen ....

Afbeelding_157%7E2.jpg


Afbeelding_158%7E1.jpg


Afbeelding_159%7E3.jpg


Afbeelding_160%7E1.jpg


Afbeelding_161%7E1.jpg


Afbeelding_162%7E2.jpg


Afbeelding_163%7E1.jpg


Tot zover ...
 
Nou de Mercury capsule is weg ,,, ben aardig ver gevorderd met de base uitvoering .... waar later de capsule op komt .... ik had de Mercury astronaut erop gezet en miste toch nog wat .... zijn oxygen supply suitcase ...een klein zuurstof filter kofferje wat ze bij zich dragen tot in de capsule ...

Ik had nog wat resin afval over en toen maar aftekenen en en schuuren tot dat ik een ons woog op schuurpapier ... na een paar uurtjes was ik tevreden met de vorm en afmeting en gladheid ... het is nu verder aankleden .... en details geven .

uu%7E5.jpg


Afbeelding_165%7E2.jpg


Afbeelding_164%7E0.jpg


Afbeelding_167%7E1.jpg


Afbeelding_168%7E2.jpg


Afbeelding_169%7E0.jpg


Afbeelding_170%7E2.jpg


Afbeelding_171%7E2.jpg


Tot zover ......
 
Nou luitjes de mercury capsule is terug van zijn experiment bij de electroplater en hij is precies zoals ik um wou hebben qua details ... de man durfde eerst niet ,, ik zei , gewoon doen en we zien wel wat er gebeurt ,,,, niet geschoten is altijd mis .... dus de dompeling , toen de afbijtmiddelen erop en toen even de brander erop , je kunt goed de smelt werking eronder zien dmv van de plastick boterhammzakjes die al waren voor gesmolten ...... ... en toen heb ik aan een zijde um tikkeltje zwarter gemaakt en de onderkant gun metal red ,een toefje ... nu nog het raam iets blauwig en de decals die ik iets beschadigt laat uit komen .....en komt er een laag transparant epoxy overheen en blijven de kleuren gespaart en beschermt ..... en dan komen de eind foto,s ...

Op de twee laatste foto,s kwam het zonnetje even door en kwamen de alle kleuren naar boven ..


Afbeelding_010_%286%29.jpg
Afbeelding_011_%283%29.jpg
Afbeelding_012_%283%29.jpg


Afbeelding_013_%284%29%7E0.jpg
Afbeelding_014_%283%29.jpg
Afbeelding_010_%286%29%7E0.jpg


Afbeelding_015_%283%29.jpg
Afbeelding_016_%289%29.jpg
Afbeelding_011_%283%29%7E0.jpg


Afbeelding_017_%283%29.jpg
Afbeelding_012_%283%29%7E0.jpg


Afbeelding_018_%288%29.jpg
img
Afbeelding_017_%283%29%7E0.jpg



Afbeelding_019_%282%29%7E0.jpg



Tot de eind foto,s
 
Laatst bewerkt:
dankje Erik ,,,,

Het projeckt Mercury is ten einde ,,,, ik heb de diorama compleet afgemaakt ... de details extra aangebracht , astronaut met zuurstof filter koffer ... decals brandlook aangebracht en meer fire look aan hitteschild ... toen de epoxy laag erover .... en toen was ie klaar ...



Afbeelding_022_%288%29.jpg
Afbeelding_023_%282%29.jpg
Afbeelding_024_%282%29.jpg
Afbeelding_025_%286%29.jpg
Afbeelding_026_%288%29.jpg
Afbeelding_027_%286%29.jpg
Afbeelding_028_%2811%29.jpg
Afbeelding_029_%282%29%7E0.jpg
Afbeelding_030_%2812%29.jpg
Afbeelding_032_%282%29%7E0.jpg
Afbeelding_033_%287%29.jpg
Afbeelding_036_%289%29.jpg
Afbeelding_037%7E3.jpg
Afbeelding_038_%284%29.jpg
Afbeelding_039%7E3.jpg


Afbeelding_036_%284%29.jpg


projeckt gesloten .....
 
Laatst bewerkt:
En weer een museumstuk erbij.
Met veel liefde gemaakt en veel tijd ingestoken en dat zie je.
It's bubblegum quality. ;)

Erik.
 
Weer een prachtstuk Bubble ^^

De capsule lijkt zo uit de film geplukt, héél knap gedaan man. Ook het plankje en het driehoekje waar de capsule op staat zijn erg mooi.

ApplausApplausApplausApplausApplaus

Groeten

"Wet Sellery" (die helemaal gek is van de film "The right stuff" ^^ )
 
Ziet er zoals gewoonlijk heel speciaal en mooit uit :D

Alleen heb ik een vraagje over dat embleem met die "7" er in, jouw kennende zal je dit ongetwijfeld nauwkeurig opgezocht hebben, dus de fout ligt in dit geval zeker niet bij jou... en eerlijk gezegd, verbaast het me niet echt dat die yankees het weer eens mis hadden. :D
De naam van het projekt was "Mercury", maar het symbool dat ze gebruikt hebben is dat voor Venus :D (of wint Alzheimer sneller terrein dan verwahct ?)
 
dit is tog geen modelbouw meer het is een waar kunstwerk.

en ik heb weer erg genoten van de bouw thx voor je bouwwerkjes allemaal te posten het is om duimen en vingers af te likken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan