Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Real Space John Glenn,s Re Entry mercury 1/12 [!F]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 16

Discussie: John Glenn,s Re Entry mercury 1/12 [!F]

Standaard John Glenn,s Re Entry mercury 1/12 [!F]

Hallo Bouwers ,,,,

Hier een nieuw bouwverslag van een nieuw projeckt ,,, en het heet en het thema is heet (John Glenn,s Re Entry) ..

Ik zit nog steeds te wachten op speciaal 3 mm tape om de saturn V F1 kelk af te plakken dus dat will niet vlotten , en de saturn V lanceertoren (LUT) heb ik nog steeds geen geld mogen ontvangen van de opdrachtgever om de materialen te kopen om te kunnen beginnen en ik heb nu na een aantal keren geleerd om eerst goede afspraken te maken over de kosten , anders gezegt : No bucks, no Buck Rodgers.
    Maar dit projeckje spint al een tijdje bij me en ik kon laatst voor euro 5 uit de states aan een niet compleet mercury kit komen , deze had geen intrieur , maar met het extrieur kun je ook mooi dingen maken .....

Ik wik namelijk een een Re Entry na maken /bootsen zover dat kan .... Re Entry is eigenlijk de terug keer van een capsule door de dampkring met terugval naar de aarde , hierdoor onstaat een zeer hoog temperatuur onder het hitteschild en half zijkant van de capsule ...

Op dit filmje uit de film van de right stuff zie je halverwege hoe zo,n terugkeer eraan toegaat :

http://www.youtube.com/watch?v=-7Enf75Ow64

In iedergeval ik heb de grootste delen inelkaar gezet en ben bezig met het verdikken van details op de huid van de capsule ....

Tot zover ..............

Standaard

Waar blijf jij al die speciallekes vinden? Dat vraag ik me echt af, want dit zijn niet doordeweekse bouwdozen die overal in de winkel te vinden zijn.
    Grtz,

Dominiek

Standaard

Overall ExSerCo ,,, ebay , usa , UK , Japan , rusland .......

Nou Luitjes ,, hij lekker zijn gangetje de mercury capsule ...

Om details verlies op te vangen heb ik de buiten mantel op de aangegeven plaatsen verdikkings klinkplaatjes uit styreen gestanst rond 1,5 mm en aan gebracht ,,, en daar komt nu weer een puntje op ,,,
    Als dit niet werdt gedaan dan zou na het af primen en aflakken bij het huidige details niks meer zichtbaar zijn ..

Tot zover ............

Standaard

Vandaag flink met John bezig geweest ,,, er moeten nog wat enkele details erop en dan is ie klaar .... om zijn hoofd in de helm te krijgen heb ik um vier plaatsen gescalpeerd ...past precies

Tot zover ...

Standaard

Maar vandaag met de vlammetjes aan de gang geweest, best wel een intensief werkje plat styreen 1 mm niet plat houden maar rondingen op de kopse kanten .....en dan opruwen ....

nu verder alle rondingen mooi maken ...................

Standaard

Nou de Flame,s zijn aangebracht , er moet nog een lange op ,, maar dat kon even niet anders was het moeilijk een foto maken .... maar vele zullen wel denken wat is ie toch aan het doen ,, gewoon beetje expermiteren / aanklungelen ... soms kunnen daar aardige dingen uit komen ...
    De vlammen zijn dus aan gebracht in rondingen qua vlam even de aansteker aan de randen gehouden en krullen maar ....
    Nu het hitteschild nog ruwer maken dmv beetje zand erop en de staalkabels die de remrakketten vast houden en die moeten er ook een beetje gesmolten uitzien zoals in het filmpje ......

en dan kan ie weg voor de rode koper laag voor een massief model en dan de paint erop ......

Tot zover .....

Standaard

Ziet er een beetje maf uit
    Ben benieuwd naar het vervolg.
    U kennende word het weer iets moois (slijm, slijm)

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

Dankje Erik ....

Maar de capsule met vlammen is klaar voor de verkopering in burn look ... ik heb de re entry spanbanden aan de capsule vast gemaakt in smelt vorm , toen toen de boel geschuurt , een laatste lange vlam aan gebracht ,,, en toen een laagje zeer dun zilver zand aangebracht .... .en de draagstang ....

Morgen goed in pakken en hij kan weg .... als ie terug is kan het paint werk beginnen ....

Tot zover ...

Standaard

Nou de Mercury capsule is weg ,,, ben aardig ver gevorderd met de base uitvoering .... waar later de capsule op komt .... ik had de Mercury astronaut erop gezet en miste toch nog wat .... zijn oxygen supply suitcase ...een klein zuurstof filter kofferje wat ze bij zich dragen tot in de capsule ...

Ik had nog wat resin afval over en toen maar aftekenen en en schuuren tot dat ik een ons woog op schuurpapier ... na een paar uurtjes was ik tevreden met de vorm en afmeting en gladheid ... het is nu verder aankleden .... en details geven .

Tot zover ......

Standaard

Nou luitjes de mercury capsule is terug van zijn experiment bij de electroplater en hij is precies zoals ik um wou hebben qua details ... de man durfde eerst niet ,, ik zei , gewoon doen en we zien wel wat er gebeurt ,,,, niet geschoten is altijd mis .... dus de dompeling , toen de afbijtmiddelen erop en toen even de brander erop , je kunt goed de smelt werking eronder zien dmv van de plastick boterhammzakjes die al waren voor gesmolten ...... ... en toen heb ik aan een zijde um tikkeltje zwarter gemaakt en de onderkant gun metal red ,een toefje ... nu nog het raam iets blauwig en de decals die ik iets beschadigt laat uit komen .....en komt er een laag transparant epoxy overheen en blijven de kleuren gespaart en beschermt ..... en dan komen de eind foto,s ...

Op de twee laatste foto,s kwam het zonnetje even door en kwamen de alle kleuren naar boven ..

Tot de eind foto,s
    Laatst gewijzigd door bubblegum; 01-04-10 om 13:20

Standaard

Zeer mooi.
    En echt wel speciaal zo.

Erik.
    Grtz Erik.

Standaard

dankje Erik ,,,,

Het projeckt Mercury is ten einde ,,,, ik heb de diorama compleet afgemaakt ... de details extra aangebracht , astronaut met zuurstof filter koffer ... decals brandlook aangebracht en meer fire look aan hitteschild ... toen de epoxy laag erover .... en toen was ie klaar ...

[img][/img]

projeckt gesloten .....
    Laatst gewijzigd door bubblegum; 06-04-10 om 13:14

Standaard

En weer een museumstuk erbij.
    Met veel liefde gemaakt en veel tijd ingestoken en dat zie je.
    It's bubblegum quality.

Erik.
    Grtz Erik.

Standaard

Weer een prachtstuk Bubble

De capsule lijkt zo uit de film geplukt, héél knap gedaan man. Ook het plankje en het driehoekje waar de capsule op staat zijn erg mooi.

Groeten

"Wet Sellery" (die helemaal gek is van de film "The right stuff" )

Standaard

Ziet er zoals gewoonlijk heel speciaal en mooit uit

Alleen heb ik een vraagje over dat embleem met die "7" er in, jouw kennende zal je dit ongetwijfeld nauwkeurig opgezocht hebben, dus de fout ligt in dit geval zeker niet bij jou... en eerlijk gezegd, verbaast het me niet echt dat die yankees het weer eens mis hadden.
    De naam van het projekt was "Mercury", maar het symbool dat ze gebruikt hebben is dat voor Venus (of wint Alzheimer sneller terrein dan verwahct ?)
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las"
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Dead John.
    By GUnit in forum Afgewerkt project figuren bustes
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 14-12-09, 19:37
  2. Dead John [DONE]
    By Jiver in forum Bustes
    Reacties: 23