Hoofdsponsor

1/8 Ferrari 126C2 van Promocom group toys, update 281111 [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig werk weer Ton, originele gaas lijkt echt nergens op inderdaad!!
Lijkt het zo of hebben de voorwielen behoorlijk veel positieve camber? of is dat een van de dingen die je bedoelt met 'er moet nog het een en ander afgesteld worden' ?
Verder weer TOP gewoon!
 
Bedankt Martijn! Dit is inderdaad een van die afsteldingetjes
 
We gaan door met het koelsysteem en een paar "onbekende kastjes"

DSC_0843.jpg


De turbokoeler is uit PE en wit metaal gemaakt


DSC_0844.jpg


Die koeler moet dadelijk met een bevestigings"ding" over een schroef (die aan de monocoque zit) worden geschoven. De positie luistert dus nauw...gelukkig zit er wel ijkpunten.


DSC_0845.jpg


De turbokoelers zijn klaar en geweathered


DSC_0846.jpg


Deze hoeveelheid PE moet ook weer tot een koeler getransformeerd worden


DSC_0847.jpg


Na een paar uur solderen zijn alle delen klaar


DSC_0848.jpg


Het duurt zo lang omdat ik 128 louvres op 4 rekken moet bevestigen


DSC_0849.jpg


Omdat de tussenruimtes heel klein zijn (0,5mm) heb ik besloten om en om te solderen en te lijmen


DSC_0850.jpg


DSC_0851.jpg


....dat geeft uiteindelijk een leuk resultaat


DSC_0852.jpg


......totdat je er een uit je handen laat vallen en er achter komt dat soldeer sterker is dan 2 seconden lijm :wacko:


DSC_0853.jpg


en hier zijn de "onbekende kastjes" van Magneti Marelli


DSC_0854.jpg


Het rechter geval is iets electrisch maar die andere twee dingen zijn volstrek onbekend. Ik heb foto's gezocht met Google ....maar helaas!


DSC_0855.jpg


Hier zijn ze klaar


DSC_0856.jpg

En hier heb ik alles nog eens even in de juiste volgorde geplaatst. Ik monteer de koelers later omdat ik eerst de carbon onderkant bevestigd wil hebben. Ik ben bang dat ik anders geen ruimte heb om een juiste passing te doen.
 
dit is toch prachtig werk ton , en kwetsbaar lijkt me
 
Hey Ton,

Zou het uiterst linkse (met het paardje) een soort oliekoeler(tje) kunnen zijn ?
Komt er aan de bovenzijde een leiding of bedrading ? (Hierin zou ook een antwoord kunnen zitten).
Het om en om solderen/lijmen doe je dit om een oververhitting van de onderdeeltjes te vermijden of is daar een andere reden voor ?
Verder kan ik alleen maar zeggen knap werk, zeker die bevestigings"dingen" aanbrengen.

Mark
 
Hi Mark,

Dat is het probleem: de instructies geven hier niets aan over bedrading etc. Die met die stekkertjes daar komen de draden in die aan de zijkant van de monocoque lopen, maar die andere ???????????
Het om en om was om te voorkomen dat je de één vastzet, die vervolgens weer omvalt omdat het soldeer gaat vloeien omdat je met de volgende bezig bent.
 
Bedankt voor het antwoord Ton. Ik zal ook eens zoeken of ik er iets kan van vinden...
Op hoop van zege...

Mark
 
Dag Ton, Ik heb wat gevonden.

Magneti Marelli maakt zoals bekent onstekingssystemen.
Het systeem in kwestie is een Magneti Marelli Raceplex "Ignition Sistem".

je kunt meer informatie vinden op de bijgaande website en met deze naam moet er vast meer te vinden zijn.
http://www.dinoplex.org.


Succes en tot in de werkplaats;-)

Ronald
 
P.s je moet kijken bij Magneti Marelli Raceplex "Ignition Sistem For Racing Car" (1975-1980), het 4de systeem op de pagina.
 
@ Ronald, dat ziet er veelbelovend uit!

@ Pascal, heb ik nu iets geks gezegd? :wub: Wreekt zich hier de Vlaams/Nederlandse barrière :laugh::laugh:
 
Wat een werk Ton, ben je nog niet overspannen? :laugh: maar word wel super allemaal hoor!!

Zoals Ronald al zei regelt dat deel de motor elektronica, ook wel ECU genoemd, na de bewegende delen eigenlijk het 'hart' van de motor, ook in die tijd al was het (zei het redelijk beperkt) mogelijk om de motor karakteristiek aan te passen aan de rijders of/en het circuit, zo konden er met de Windows dos of wat je in die tijd ook voor computers had het max. toerental en wijze van vermogens afgifte worden aangepast, al was het nogal primitief, het hoeft daarom ook niet zo te zijn dat er op iedere box een stekker aangesloten word, om dat ze daar dan weer hun Dos op aan sloten ^^
Ik weet het niet zeker, maar denk dat een deel ervan ook werkzaam is als data box, dus voor het opslaan van diverse gegevens, wederom erg primitief, maar het was wel het begin van wat nu eigenlijk het belangrijkste in F1 is, overigens, een jaar of 4 later waren ze al zover dat ze de destijds 8 bar (!!!!!!!!!!!sdfkkjskng) draaiende 1500 Pk Turbo V6'jes tot op de draad konden uitlezen en álles met (ook toen nog Dos?? :P ) konden afstellen e.d......

Al met al zeker geen onbelangrijk deel in de auto dus :wub:

Verder echt weer top werk!!
 
@ Martijn OK een ECU...zal wel "elektronic control unit" betekenen of zo iets. Een kant is duidelijk ....daar komen de kabels aan de zijkant samen. maar die ander kant is nog duister. Ik ga er vanuit dat die ook met bedrading verbonden zijn. Ik ga nog eens foto's zoeken in google, Bedankt!!

@ Peter: bedankt! Het was inderdaad behoorlijk priegelen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan