Hoofdsponsor

1/8 Ferrari 126C2 van Promocom group toys, update 281111 [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel voorzichtig John.....het moet toch dit jaar wel achter de rug zijn. De enige "knoeiboel" kan nog het spuiten zijn.
 
Molta molta bella!!! wat is ze toch prachtig!!! nu schiet het echt op hé!! het samen brengen van d'r ledematen, en daarna alleen nog haar rood gelakte jasje aan :p
Uiteindelijk zal het nog wel een bak tijd kosten voor al deze dingen klaar zijn lijkt me?
Dit gaat echt een (18+) fotomodelletje worden Ton, persoonlijk vind ik het nog beter dan de F40, omdat hier zoveel eigen werk in zit, en mijn hart natuurlijk toch bij F1 ligt :)
 
Bedankt Martijn: het gaat nog wel even duren hoor: de koelers moeten nog gesoldeerd worden
126c2_1.jpg

en de kevlar "huls" moet nog worden uitgezaagd en dat is geen eenvoudig karweitje (erg hard)

126c2_3.jpg

en dan nog het bewerken ervan :-) Dus ik denk dat het najaar wordt ....maar je weet maar nooit :-)
 
Man, man, man,......
Ik durf bijna nergens meer aan te beginnen als ik de hier tentoongestelde werken allemaal aanschouw.
Dit is van de plank boven de bovenste plank.
Mooi!
 
Ik denk dat ik die A5 ga terug sturen, of zo zal tentoon stellen, als ge dat hier allemaal ziet hehe, ik durf er niet aan beginnen :p
 
Prachtig werk Ton, de zelfgemaakt onderdelen passen heel mooi. Schitterend om te zien hoe dit trieste verhaal langzaam aan een heel mooi einde krijgt.
 
Ik durf bijna nergens meer aan te beginnen

ik durf er niet aan beginnen

Nee mannen, het is juist de bedoeling dat dit bouwverslag je inspireert en uitdaagt :nowink: Gewoon aan beginnen.....iedere keer een stapje verder!

DSC_0831.jpg

.....en wat is dit???? Een lege motorstandaard?

Jaaaaaa vanmiddag was het "huwelijk" van motor en monocoque

DSC_0832.jpg

Maar de plechtigheid was een langdurige aangelegenheid omdat beide partijen niet wilden:$

DSC_0833.jpg

De voorbereide gaten in de monocoque pasten niet op de bevestigingspunten op het blok....en dus weer een beetje creatief worden om nieuwe gaten te boren en een schroefdraad te monteren.

DSC_0834.jpg

.....daarna ging het als een tierelier

DSC_0835.jpg

en nog een totaalbeeld
 
Oef, Ton, ik zou bijna ook aan een F1 beginnen, zo mooi.
En dan die liefdevolle samenkomst van deze twee delen, om van te watertanden.
Één vraagje: blijft die monocoque blank of moet daar ook nog een kleurtje overheen?
 
Het kost wat maar dan heb je ook wel wat staan zeg, erg mooi Ton
Wel even uitkijken dat je de stroomkabels op de juiste plaats monteer want anders start hij niet hoor :-)
 
wat prachtig man !!!! je zou bijna langzamer gaan bouwen omdat plaatje vast te houden 8)
 
Bedankt mannen!

@John: de monocoque blijft blank: in werkelijkheid was het zo'n aluminium honingraatconstructie.

@Ron: ik probeer gewoon draadje voor draadje...met 674 combinaties zal ik wel eens de goede vinden :-)

@Pascal: het moet juist sneller!.......maar gelukkig hebben we de foto's nog! :-)
 
Wat klein spul dit keer, maar eerst even op de wielen gezet om te checken in hoeverre de auto "recht" is: zowel de voorophanging als de achterwielophanging zijn eigen fabrikaat!


DSC_0836.jpg


DSC_0837.jpg


Ik ben voor 99,9% tevreden...hier en daar wat afstellingen en een kleine afwijking in de wielbasis. Ik dacht dat ik nu van het gezeur van een incomplete kit af was, maar ik kwam nog wat tegen: een aluminium voorvelg is geleverd met een juiste voorkant maar met een achterkant van de achtervelg! :684: Uit die achterkant moet ik dus een schijf van 2,5 mm halen en de delen dan weer op elkaar lijmen met epoxy!


Nu is het tijd voor de rooster van de luchtinlaten


DSC_0838.jpg


Dat plankje met die gaten wordt op de luchtinlaat gezet. Het gaas dat bij de kit is geleverd ziet er afschuwelijk uit dus ik heb besloten om gaas te gebruiken van Tameo (1:43). Het is redelijk stug en dat moet natuurlijk wel gevormd worden.


DSC_0839.jpg


En doen we dus zo: om een pons met een bolle kop wordt het gaas erom heen gevouwen en dan strak getrokken.


DSC_0840.jpg


De ring wordt met epoxylijm vastgezet en dit heb ik 36 uur laten uitharden. Daarna met slijpschijf het overtollige resultaat verwijderd


DSC_0841.jpg


Dit is dan het resultaat ongemonteerd


DSC_0842.jpg


en hier gemonteerd. Ook zie je wat verstevigingen lopen tussen motor en monocoque. Het is nu tijd om het soldeerstation uit de kast te halen om de koelers in elkaar te zetten.
 
weer een mooie update,ton

die epoxylijm is precies redelijk sterk, is daar gemakkelijk mee te werken?
 
Ik kan hier alleen maar ontzag voor hebben...
 
Dit ziet er weer goed uit Ton , Prachtig elk onderdeeltje zo in de maak .
 
Ik zou zeggen dat je eigen fabrikaat beter is dan het "niet" geleverde.
Prachtig werk Ton. Staat mooi op haar pootjes.
Ook je gebruikte mesh is beter dan de bijgeleverde. Het resultaat is er dan ook naar.
De epoxylijm die je gebruikt is dat deze van Bison ? Of heb je nog andere/betere soorten ? Bestaat die ook in verschillende droogtijden ?
Sorry voor de vele vragen, maar ik heb nog een groot project dat op me staat te wachten en ik zou dan ook graag met de juiste materialen
aan de slag gaan.

Mark
 
Schitterend Ton, dit gaas ziet er veel realistischer uit zo.
Vervelend die velg, kan je er een beetje bij komen om het in te korten?
Zo met de wielen eronder begint het er nu wel een beetje op te lijken!!
 
Bedankt voor al jullie complimenten!

@Peter: Wanneer er ergens kracht op komt dan gaat bij mij epoxy boven 2 secondenlijm: veel sterker en flexibeler. Je spuit in gelijke hoeveelheden lijm en harder op een plaatje en mengt dit: dan heb je nog 5 minuten om het te verwerken , na 20 minuten zit het handvast en na 2 uur kan je er aan hangen.

@Bubble: een bouwverslag moet toch lekker veel foto's hebben. En het is leerzaam voor degene die er in geïnteresseerd in is. Ik heb veel van mijn vaardigheden geleerd dmv fotoreportages.

@Mark: Iedere dag kijk ik of jij alles uit je handen heb laten vallen om aan dit bijzondere project te gaan beginnen.....maar nee :laugh: Gewoon aan beginnen! Er is nog iemand op dit forum die dit project in de kast heeft staan....samen optrekken in de bouw!
De epoxy is van Bisonkit en ik heb geloof ik de middelste hardingstijd: 5 minuten heb je wel nodig om het te kunnen verwerken. Pattex is ook een goed merk. Je hebt ook nog industriële toepassingen: handig als je je model aan het plafond wil lijmen zodat iedereen het goed kan zien. En vooral gewoon veel blijven vragen.;)

@John: dat gaas is een aanrader: verkrijgbaar bij Arjan Roos
 
Hi Ton,

man man man, wat maak je ook hier weer een kunstwerk van!
Leuk met alle foto's om de voortgang van dit model weer te zien.

Succes! Enneuh, ik volg weer actief :-D
 
Bedankt Benjamin! Mooi dat je weer actief bent ....iets in het verschiet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan