Hoofdsponsor

1/8 Ferrari 126C2 van Promocom group toys, update 281111 [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is toch ook echt wel een grote jongen.
Wel mooi om zien en volgen.
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Wat een prachtig werk weer Ton, heb je nu zo goed als alle missende onderdelen opnieuw gemaakt?
Weet je eigenlijk al hoe je het gaat doen met de body wat betreft het spuiten e.d ?
 
Hopelijk verdwijnt deze niet weer in de kast. Wat een mooi model zeg.
Details van hoog niveau!

Fred
 
Bedankt iedereen voor het meekijken

@Martijn: alles is nu opnieuw gemaakt dus ik kan nu door. Het spuiten ga ik maar zelf doen ......of een autospuiter

@Fred: af en toe moet je vakantie nemen van deze kit.....anders ga je ermee gooien :-)
 
He Ton , ik denk deze kan je goed zelf kan spuiten , hier zitten niet zoveel ronde curves in toch ?
 
Hi Pascal: het is allemaal carbon dus dat vergt dacht ik weer een aparte aanpak...
 
Alles loopt lekker vlot...met dit project heb ik tegenslag na tegenslag gehad maar nu lijkt het achter de rug te zijn ( kijkt schichtig om zich heen naar ongeverfd hout om af te kloppen) Dit wordt ook een spannende fase: past alles wat ik zelf en anderen gemaakt hebben. M.n de versnellingsbak is een gok omdat deze voor 60% gescratcht is en alle bevestigingspunten van foto's en tekeningen afgehaald moest worden.

Maar allereerst de luchthappers voor de remmen. Deze zijn gemaakt van echt glasfiber


DSC_0821.jpg


en is erg dun....ongeveer 0,5 mm


DSC_0822.jpg


Ik heb de vormen met een figuurzaag eruit gehaald en ik heb een aantal mm ruimer gezaagd om de epoxy lijm meer "vlees" te geven.


DSC_0823.jpg


Het slijpen van de overtollige randen ging bij de eerste fantastisch, maar de tweede.........


DSC_0824.jpg


.....daar sleep ik zo doorheen, het is zo dun :wacko: Maar met epoxy was het vrij snel weer opgelost.


DSC_0825.jpg


Hier zijn de motor en versnellingsbak aan elkaar geklonken ......en het paste allemaal!


DSC_0826.jpg


De achtervering


DSC_0827.jpg


de aandrijfassen


DSC_0828.jpg


met hele kleine boutjes en moertjes


DSC_0829.jpg


Hier zijn de veren en assen geïnstalleerd....


DSC_0830.jpg


en de achterwielophanging zit ook helemaal goed, want dat was ook nog de vraag omdat de tuimelbevestiging zelf gemaakt is . Verder past de naaf ook uitstekend, die is door een bekende van mij gedraaid. Volgende stap is de achtervleugel en het "huwelijk tussen monocoque en motor.
 
scratch werk van de bovenste plank,ton

blij dat alles goed gaat nu
 
Mooi werk Ton ,, wat weegt ie nu al , 300 a 400 gram ?
 
Bedankt allemaal!

@ Pascal: 1175 gram ....aan de maat dus. Ik denk dat ik hen op "pootjes" ga zetten, het zou niet leuk zijn als hij knakt.
 
Nou dat is al flink dan , dan zal de hele wagen op een 4000 a 5000 gram komen .
 
Ziet er prachtig uit.
Die motor. RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
 
ik denk van wel: de monocoque zonder velgen/banden is al bijna 1800 gram.
 
Hoi Ton, wat ziet het motorblok er gigantisch goed uit, respect voor zulk mooi werk!
 
Dank je Arthur......hoe is het met je F40?


Graag gedaan hoor.

M'n F40? Op zich wel goed, heb alleen nog niet veel aan gedaan, alleen het motorblok ziet er enigzins al toonbaar uit.
 
Hey Ton,

Zou je misschien eens kunnen uitleggen hoe je werkt met dat fibreglas ?
Eventueel een "how to", of foto's wanneer je er mee aan de slag gaat zou mooi zijn.
Prachtige vooruitgang weer aan een toch wel moeilijk en met veel hindernissen model.

Mark
 
Hey Mark,

Met alle plezier, alleen ik heb het proces niet zelf gedaan :nowink:: de luchthappers zijn onderdeel van de kit....dus ik heb alleen hoeven zagen en lijmen:laugh:
 
Oh, oh, oh, Ton wat is dat blok toch mooi, het lijkt net alsof je tegen een echte aan zit te kijken.
Gelukkig dat alle eigengemaakte onderdelen passen, anders had je toch echt een probleem.
Maarre..., voorzichtig verder hè, geen foutjes nu!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan