Hoofdsponsor

Gladiator [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExSerCo

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 dec 2007
Berichten
3.011
Mijn volgende projectje qua schilderen met de hand, wordt deze gladiator. Deze heb ik cadeau gekregen van Carl56 (waarvoor nogmaals mijn dank) en ga ik beginnen schilderen als mijn spinnekopjes (http://www.modelbouwen.be/warhammer-fantasy/102-orcs-goblins-cavalerie.html) afgewerkt zijn.

Ik kon het toch niet laten om even de inhoud te bekijken en met jullie te delen.

Dit figuur bestaat uit een 10-tal onderdelen, die vervaardigd zijn in resin. Ik heb heel wat opzoekwerk verricht omdat ik nog nooit met resin heb gewerkt. Dit opzoekwerk kunnen jullie ook inkijken in de howto's.


1_gladiator1.jpg

1_gladiator2.jpg

1_gladiator3.jpg
Ik kan bijna niet wachten om ermee te beginnen, maar ik moet mezelf een beetje onder controle houden om geen 30 projecten ineens te starten. 3 is meer dan genoeg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan bijna niet wachten om ermee te beginnen, maar ik moet mezelf een beetje onder controle houden om geen 30 projecten ineens te starten. 3 is meer dan genoeg.

:D:D:D

He, he, daar heb ik ook al last van.

Ik ben nu toch wel heel benieuwd naar hoe je dit in de vorm gaat gieten. Deze ga ik zeker volgen.
 
Hoe? Dat weet ik nog niet echt. Dat lijmen en vijlen zal wel goed komen, het is het schilderwerk waar ik me meer zorgen over maak. (alhoewel dit niet al te letterlijk moet worden genomen hoor).
Ik ga deze dus met acryl schilderen, want ik wil me niet voor de eerste keer, een gans palet aan olieverven aanschaffen. Eerst eens kijken hoe het bevalt, daarna zien we wel.
 
Voor mensen die zich aan figuren wagen heb ik veel respect. Ik zou er in ieder geval het geduld niet voor kunnen opbrengen om er iets deftigs van te maken.

Veel succes, Dominiek.


Droop (die ook nog een Erwin Rommel-figuur heeft liggen maar er nog nooit aan begonnen is). :confused:
 
een gans palet aan olieverven aanschaffen. Eerst eens kijken hoe het bevalt, daarna zien we wel.

Bij de action licht nu een setje voor ik geloof 3 euri, wel van Talens. En dan ook nog eens de goed kwaliteit. Misschien om te proberen. :D Voor die prijs kun je een gokje wagen toch. Ik dacht dat de basis kleuren er allemaal in zaten.
 
Bij de action licht nu een setje voor ik geloof 3 euri, wel van Talens. En dan ook nog eens de goed kwaliteit. Misschien om te proberen. :D Voor die prijs kun je een gokje wagen toch. Ik dacht dat de basis kleuren er allemaal in zaten.

HELA, BELGEN!

Bestaat Action bij ons eigenlijk? Of heeft die keten hier een andere naam?
 
Deze ketens bestaan, ik ben ze zelf tegen gekomen in Gent en Antwerpen. Dus ik neem aan dat er ook een bij jou in de buurt zou zitten. Dat geld ook voor de twee andere ketens. ;)
 
En deze ga ik ook zeker volgen :D zeker wanneer je met acryl gaat beginnen.
Het moeilijkst zullen vooral de vleeskleuren zijn.
Ik heb deze week nog eens geprobeerd een gezicht te schilderen met acryl maar het
resultaat trok weer op niets.
Die doorschijnende lagen aanbrengen om vloeiende kleurovergangen te verkrijgen
(en dat is niet hetzelfde als een wash) lukt me niet.
Maar ik blijf volhouden :)

Veel succes
Groetjes

Carl
 
Deze ketens bestaan, ik ben ze zelf tegen gekomen in Gent en Antwerpen. Dus ik neem aan dat er ook een bij jou in de buurt zou zitten. Dat geld ook voor de twee andere ketens. ;)

Joepie,

Ik ben deze namiddag in de Action geweest en heb daar een setje olieverven gekocht van het merk Jade. Dat was het enige dat ze daar hebben. Prijs was 1.49 euro.:p
Ik ondervind voor het moment nogal wat pc-problemen, dus ga ik later vanavond proberen zat meer details en pics te geven.
 
Zoals beloofd, de fot's van mijn starters set.

1_jade1.jpg

1_jade2.jpg

De kleuren van het pakket zijn:
Scarlet
Vermillion
Lemon Yellow
Yellow Ochre
Phthalocyanine Blue (what's in a name?)
Cerulean Blue
Zinc White
Lamp Black
Emerald green
Viridian
Burnt Sienna
Burnt Umber

ps: met welk product reinigt men best zijn met olieverf gebruikte penselen? ook nog, als men eventueel de verf moet verwijderen (droog) van een model, gebruik je dan ook ovenreiniger?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pc. problemen voorbij zie ik. Gelukkig. Dat is toch een leuke starters set volgens mij. En zoals ik zo vlug kan zien zitten alle kleuren er in die je nodig hebt om een goede start te maken. Nu was jou vraag waarmee je de kwasten reinigd, ik zou het niet weten. Ik hoop dan ook dat Carl hier een goed antwoord op kan geven. :p

Daarbij ik ben heel benieuwd naar jou start van het schilderen. Ik heb net het besluit genomen op Carl zijn advies dat ik ook met de olie verf ga schilderen. En dus zou ik graag willen weten hoe het jou bevalt zo voor de eerste keer met deze verf.
 
Ik zal ons fameuze modelleke eerst moeten ineenlijmen (prepareren vooraf natuurlijk), daarna van primer voorzien en pas daarna met olieverf spelen.
Dus aan het tempo dat ik werk (of liever: kan werken), gaat er nog wel wat tijd over gaan
 
Dominiek,
Dat is toch een mooie starterset voor géén geld :) , alle kleuren die je nodig
gaat hebben zitten er in zo te zien.
Ik ben blij dat je het ook eens gaat proberen.
Inderdaad eerst zou ik de grote gietstukken verwijderen met een zaagje
en daarna glad maken op een schuurblok (korrel 400 en 600 indien nodig 800).
Voor de kleinere stukken kan je gewoon alleen met schuurpapier werken, dat zou moeten lukken.
Lijmen en primer...ok maar vergeet niet ook een basislaag in acryl of enamel
aan te brengen!

Voor reinigen van penselen gebruik ik white spirit (heet dat eigenlijk in Nederland hetzelfde?).
Er bestaat ook een reukloze versie maar die nogal prijzig.
Je bent nog niet begonnen en je spreekt al over de verf terug verwijderen :p.
Maar zoals reeds elders geschreven droogt olieverf hééél traag (hangt af van de kleuren)
dus wanneer het resultaat je niet aanstaat kan je de verf de volgende paar dagen gewoon
met diezelfde white spirit er terug afhalen en opnieuw beginnen.
Bovendien zal dit product normaal gezien je onderlaag niet aantasten wat ook weer
een voordeel is. Ten andere, voor het grove werk werkt ovenreiniger ook perfect!

Groetjes

Carl
 
Ok, dat is een goede uitleg om mee te beginnen.
 
Met wat kan men het beste resin onderdelen aaneen lijmen?
Zijn die verlijmingen dan stevig genoeg, of moet men bv een stukje paperclip verlijmen in een hechtpunt om een goede, sterke verbinding te krijgen.

(Mijn spinnekoppen zijn af, de rest - baseplaatjes en de berijders - moeten maar even wachten voor ik ze afwerk)
 
Met wat kan men het beste resin onderdelen aaneen lijmen?
Zijn die verlijmingen dan stevig genoeg, of moet men bv een stukje paperclip verlijmen in een hechtpunt om een goede, sterke verbinding te krijgen.

(Mijn spinnekoppen zijn af, de rest - baseplaatjes en de berijders - moeten maar even wachten voor ik ze afwerk)
Resin kan je bijvoorbeeld met SloZap van Pacer goed lijmen. ;)


Droop
 
Het is zover.
Ik ben momenteel alle onderdeel aan het schuren, zagen, vijlen.......

Amaai, is dit fijn stof dat vrijkomt. Vuiligheid en zeker ongezond, daar ben ik van overtuigd.

Ik ga jullie binnenkort met fotootjes verrassen.
 
Jawadde......
Ik heb me toch een ietsiepietsie misrekend.
Ondertussen ben ik zo'n uurtje of twee aan zagen en vijlen en ik zit nog maar halfweg wacko
 
Ik zie nu dat je aan het vijlen en schuren bent. Let er wel op dat het stof hiervan zeer giftig is. En dat je echt een mondkapje moet opdoen, het kan niet uit de longen als het er eenmaal inzit. En heeft hele vervelende eigenschappen. Ikzelf doe dit dan ook altijd buiten. En met een mondkapje.

Verder ben ik benieuwd naar de plaatjes. :D
 
Carl,

HET IS ZO VER!!! We zijn eraan begonnen.
Ondertussen heb ik nog de benen op grondplaat gelijmd en de torso op de benen, toen die voldoende gedroogd was.


2_gladiator1.jpg

2_gladiator2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan