Hoofdsponsor

Gladiator [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dominiekske, ik kan hier niet goed volgen: verf uit een spuitbus halen om dan met de airbrush aan te brengen??

Primer voor de airbrush is gewoon te koop hoor.

Maar ik kan je geen ongelijk geven als je zegt dat je met zo'n spuitbus veel te veel verkwist.
Die dingen zijn niet echt geschikt voor de modelbouw.

Verder niets dan lof voor je gladiator. Applaus


Ave Caesar morituri te salutant!


Droop
 
aangezien ze mij nu uit mijn hoofd schieten, zal ik eens moeten zoeken. als je wil kan ik extra info geven omtrent deze soort gladiator
 
Dominiekske, ik kan hier niet goed volgen: verf uit een spuitbus halen om dan met de airbrush aan te brengen??

Primer voor de airbrush is gewoon te koop hoor.

Maar ik kan je geen ongelijk geven als je zegt dat je met zo'n spuitbus veel te veel verkwist.
Die dingen zijn niet echt geschikt voor de modelbouw.

Verder niets dan lof voor je gladiator. Applaus


Ave Caesar morituri te salutant!


Droop

Het gaat hem er hier om dat deze verf een "goedkoop" alternatief is voor de modelbouwverf. Dit is dezelfde verf dat die Holla....,oops^^, Rik (Modelengeneer) gebruikt.
Deze kost niet veel geld en er is naar het schijnt een goed resultaat mee te behalen.

Helaas verkwist je massa's verf met die spuitbuis doordat je niet kunt doseren. Dat wil ik nu eens proberen.
Snappie?
 
aangezien ze mij nu uit mijn hoofd schieten, zal ik eens moeten zoeken. als je wil kan ik extra info geven omtrent deze soort gladiator
Ik denk dat onze vriend hier een Thraces of een Secutores is. Aan de uitrusting te zien, denk ik eerder een Secutores. Correct me if I'm wrong.



@Dominiek: snappie. :D


Droop
 
aangezien ze mij nu uit mijn hoofd schieten, zal ik eens moeten zoeken. als je wil kan ik extra info geven omtrent deze soort gladiator


Laat maar komen, je weet maar nooit waar dit goed voor is.
 
Aansluitend op m'n eerder reply: ik had de vorm van de helm over het hoofd gezien en deze heer is dus wel degelijk een Samniet.

Bij deze dus.



Droop
 
Wat ik altijd doe met een bus van de action, en puur vanwege dat deze lekker goedkoop is, is dat ik het figuur op een plaatje of stokje zet om dan gewoon uit de hand te spuiten en dan gewoon in de tuin. Er verdwijnt wel heel veel, milieu vriendelijk is het ook niet, maar je houd er wel het huis mee schoon en stink ook minder in huis.
 
He, he, he, geen last van, geen grasveldje. Maar dat valt echt wel mee hoor.
 
Wat ik zat te denken: aan 2 euro per bus geeft het toch niet dat je een halve bus verspuit? :)

Behalve het milieu effect dan...
 
In feite niet, maar het is het principe..... Ik haat verkwisten als het niet echt nodig is.
 
Dat is wel juist, maar hoe ga je de verf er uithalen? Eerst volledig leegspuiten in een potje?

Ik heb al een ideetje, maar zal het jullie demonstreren als het lukt, met de nodige pic's.
 
Dat is wel juist, maar hoe ga je de verf er uithalen? Eerst volledig leegspuiten in een potje?
Ik zou je toch tot enige voorzichtigheid willen aanmanen Dominiek, want ik het dit jaren geleden ook eens geprobeert. Ik spoot een bus leeg in een potje en door de druk in de spuitbus werd de verf terug uit het potje gespoten men als resultaat dat ik met een gekleurd smoeltje rondliep..
smiley10.gif


Droop
 
Als ik wel eens wat aantip en losse verf uit een bus nodig heb dan spuit ik dit gewoon in de dop.
Binnen de dop van een spuitbus ziet een soort rand. Daar is het handige van dat daar ook openingen staan. Dus dan kan de lucht daardoor heen ontsnappen en blijft de verf achter in de dop. Heel handig maar alleen bedoeld voor kleine hoeveelheden. Ik denk dat je wel voldoende opbrengst zult hebben voor zo'n figuur. En dat zal dan max. zijn.
 
Ga je de basis leggen met vallejo dan zou ik daarvoor licht flesch gebruiken. Dit omdat de romijnen in het echt zo wit mogelijk probeerden te zijn.

Hola, wacht eens eventjes hier. Het is inderdaad zo dat de Romeinse burgers zo blank mogelijk probeerden te blijven (althans de patriciers en de dames), maar voor alle duidelijkheid : Gladiatoren waren geen Romeinen, zij waren slaven en waren dus afkomstig van over de hele (toenmalige) wereld, konden dus net zo goed Belgea, Gallier, Iberier, Pict, Germaan enz. zijn. Bovendien, als slaaf liepen ze hoogst waarschijnlijk merendeels met ontbloot bovenlijf in de Mediterrane zon rond, probeer dan maar eens wit te blijven.

Het is slecths wanneer je als gladiator echt succesvol was, dat je er effectief zelf ook (financieel) beter van werd, zelfs in die mate dat je je kon vrijkopen. Een misverstand is dat je in de arena ofwel winnaar, ofwel dood was. Meer en meer is men ervan overtuigd, dat slechts een minderheid stierf, want de opleiding van gladiatoren was duur, heel erg duur, en ze waren dan ook kostbaar bezit.

Veel suc6 met dit mooi project, enkel spijtig van die gladius.

PS even terzijde, onlangs is ook ontdekt dat er vrouwelijke gladiatrices waren.
 
dat je er effectief zelf ook (financieel) beter van werd, zelfs in die mate dat je je kon vrijkopen.

He, he, dat klopt. Maar iemand die het als gladiator financieel goed had kon deze uitrusting aanschaffen. Kijk maar eens alleen al naar die helm. Dat kon alleen maar als je goed kon vechten maar ook de show beheerste. Gladiator zijn is niet alleen brute vechtkracht maar ook show. En dus komt het romeinse ideale uiterlijk daar heel nauwkeurig bij kijken.

Ik heb hier veel discussie over gehad bij ons in het park Archeon. Daar zijn ze juist met dit soort zaken bezig, maar dan achter de schermen. En niet als atractie park, dat dient slechts als inkomstenbron. cute

Er zijn vele munuscripten uit die tijd bewaard gebleven, deze zijn nog niet allemaal vertaald. Maar hetgeen dat is vertaald, spreekt boekdelen over de verzorging van de gladiator als deze eenmaal in den range komt. cute
 
ik moet die kleren nog opzoeken, ik heb nog geen tijd gehad. sorry daarvoor. dat volgt nog. maar te zien aan de helm, zal hij idd rijk geweest zijn.

er schiet me opeens iets te binnen. je hebt spieren gecreëerd op je gladiator, en zo zie je veel figuren. eigenlijk zijn deze fout. een gladiator had idd een hoop spieren, maar die waren verborgen onder een laag vet. ze kregen een speciaal dieet (iets met bonen dacht ik) om vet te kweken, geen spieren. dit om zich te weren tegen stoten van hun gladius
 
...je hebt spieren gecreëerd op je gladiator...

Gecreëerd: neen
Die spieren waren er al, enkel en alleen heb ik de spieren geplamuurd zodat ze egaal strak waren (zonder krassen en bubbels van de resin)

Andere vraag: "Gladius", wat bedoelen jullie hiermee?

In elk geval ga ik morgen een laagje accryl neerleggen voor de vleeskleur. Met de olieverf erover kan ik gerust nog de tint iets donkerder gaan maken nadien. Dit is maar als basis, zoals een tip door Carl56 aangegeven.
 
gladius is latijn voor zwaard, dat taaltje wat de romeinen spraken :D
sorry voor de woordkeuze, wist niet hoe het te verwoorden

ben benieuwd naar de vooruitgang morgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan