Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Gladiator [DONE]
Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 154

Discussie: Gladiator [DONE]

Banned

Standaard Gladiator [DONE]

Mijn volgende projectje qua schilderen met de hand, wordt deze gladiator. Deze heb ik cadeau gekregen van Carl56 (waarvoor nogmaals mijn dank) en ga ik beginnen schilderen als mijn spinnekopjes (http://www.modelbouwen.be/warhammer-...cavalerie.html) afgewerkt zijn.

Ik kon het toch niet laten om even de inhoud te bekijken en met jullie te delen.

Dit figuur bestaat uit een 10-tal onderdelen, die vervaardigd zijn in resin. Ik heb heel wat opzoekwerk verricht omdat ik nog nooit met resin heb gewerkt. Dit opzoekwerk kunnen jullie ook inkijken in de howto's.

Ik kan bijna niet wachten om ermee te beginnen, maar ik moet mezelf een beetje onder controle houden om geen 30 projecten ineens te starten. 3 is meer dan genoeg.
    Laatst gewijzigd door pantani; 26-04-10 om 00:20

Standaard

Ik kan bijna niet wachten om ermee te beginnen, maar ik moet mezelf een beetje onder controle houden om geen 30 projecten ineens te starten. 3 is meer dan genoeg.

He, he, daar heb ik ook al last van.

Ik ben nu toch wel heel benieuwd naar hoe je dit in de vorm gaat gieten. Deze ga ik zeker volgen.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Banned

Standaard

Hoe? Dat weet ik nog niet echt. Dat lijmen en vijlen zal wel goed komen, het is het schilderwerk waar ik me meer zorgen over maak. (alhoewel dit niet al te letterlijk moet worden genomen hoor).
    Ik ga deze dus met acryl schilderen, want ik wil me niet voor de eerste keer, een gans palet aan olieverven aanschaffen. Eerst eens kijken hoe het bevalt, daarna zien we wel.

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Voor mensen die zich aan figuren wagen heb ik veel respect. Ik zou er in ieder geval het geduld niet voor kunnen opbrengen om er iets deftigs van te maken.

Veel succes, Dominiek.

Droop (die ook nog een Erwin Rommel-figuur heeft liggen maar er nog nooit aan begonnen is). :confused:

Standaard

een gans palet aan olieverven aanschaffen. Eerst eens kijken hoe het bevalt, daarna zien we wel.
    Bij de action licht nu een setje voor ik geloof 3 euri, wel van Talens. En dan ook nog eens de goed kwaliteit. Misschien om te proberen. Voor die prijs kun je een gokje wagen toch. Ik dacht dat de basis kleuren er allemaal in zaten.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door modelengeneer Bekijk bericht
    Bij de action licht nu een setje voor ik geloof 3 euri, wel van Talens. En dan ook nog eens de goed kwaliteit. Misschien om te proberen. Voor die prijs kun je een gokje wagen toch. Ik dacht dat de basis kleuren er allemaal in zaten.
    HELA, BELGEN!

Bestaat Action bij ons eigenlijk? Of heeft die keten hier een andere naam?

Standaard

Deze ketens bestaan, ik ben ze zelf tegen gekomen in Gent en Antwerpen. Dus ik neem aan dat er ook een bij jou in de buurt zou zitten. Dat geld ook voor de twee andere ketens.

Carl56
    Gast

Standaard

En deze ga ik ook zeker volgen zeker wanneer je met acryl gaat beginnen.
    Het moeilijkst zullen vooral de vleeskleuren zijn.
    Ik heb deze week nog eens geprobeerd een gezicht te schilderen met acryl maar het
    resultaat trok weer op niets.
    Die doorschijnende lagen aanbrengen om vloeiende kleurovergangen te verkrijgen
    (en dat is niet hetzelfde als een wash) lukt me niet.
    Maar ik blijf volhouden

Veel succes
    Groetjes

Carl

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door modelengeneer Bekijk bericht
    Deze ketens bestaan, ik ben ze zelf tegen gekomen in Gent en Antwerpen. Dus ik neem aan dat er ook een bij jou in de buurt zou zitten. Dat geld ook voor de twee andere ketens.
    Joepie,

Ik ben deze namiddag in de Action geweest en heb daar een setje olieverven gekocht van het merk Jade. Dat was het enige dat ze daar hebben. Prijs was 1.49 euro.:p
    Ik ondervind voor het moment nogal wat pc-problemen, dus ga ik later vanavond proberen zat meer details en pics te geven.

Banned

Standaard

Zoals beloofd, de fot's van mijn starters set.

De kleuren van het pakket zijn:
    Scarlet
    Vermillion
    Lemon Yellow
    Yellow Ochre
    Phthalocyanine Blue (what's in a name?)
    Cerulean Blue
    Zinc White
    Lamp Black
    Emerald green
    Viridian
    Burnt Sienna
    Burnt Umber

ps: met welk product reinigt men best zijn met olieverf gebruikte penselen? ook nog, als men eventueel de verf moet verwijderen (droog) van een model, gebruik je dan ook ovenreiniger?
    Laatst gewijzigd door pantani; 26-04-10 om 00:20

Standaard

Pc. problemen voorbij zie ik. Gelukkig. Dat is toch een leuke starters set volgens mij. En zoals ik zo vlug kan zien zitten alle kleuren er in die je nodig hebt om een goede start te maken. Nu was jou vraag waarmee je de kwasten reinigd, ik zou het niet weten. Ik hoop dan ook dat Carl hier een goed antwoord op kan geven. :p

Daarbij ik ben heel benieuwd naar jou start van het schilderen. Ik heb net het besluit genomen op Carl zijn advies dat ik ook met de olie verf ga schilderen. En dus zou ik graag willen weten hoe het jou bevalt zo voor de eerste keer met deze verf.

Banned

Standaard

Ik zal ons fameuze modelleke eerst moeten ineenlijmen (prepareren vooraf natuurlijk), daarna van primer voorzien en pas daarna met olieverf spelen.
    Dus aan het tempo dat ik werk (of liever: kan werken), gaat er nog wel wat tijd over gaan

Carl56
    Gast

Standaard

Dominiek,
    Dat is toch een mooie starterset voor géén geld , alle kleuren die je nodig
    gaat hebben zitten er in zo te zien.
    Ik ben blij dat je het ook eens gaat proberen.
    Inderdaad eerst zou ik de grote gietstukken verwijderen met een zaagje
    en daarna glad maken op een schuurblok (korrel 400 en 600 indien nodig 800).
    Voor de kleinere stukken kan je gewoon alleen met schuurpapier werken, dat zou moeten lukken.
    Lijmen en primer...ok maar vergeet niet ook een basislaag in acryl of enamel
    aan te brengen!

Voor reinigen van penselen gebruik ik white spirit (heet dat eigenlijk in Nederland hetzelfde?).
    Er bestaat ook een reukloze versie maar die nogal prijzig.
    Je bent nog niet begonnen en je spreekt al over de verf terug verwijderen :p.
    Maar zoals reeds elders geschreven droogt olieverf hééél traag (hangt af van de kleuren)
    dus wanneer het resultaat je niet aanstaat kan je de verf de volgende paar dagen gewoon
    met diezelfde white spirit er terug afhalen en opnieuw beginnen.
    Bovendien zal dit product normaal gezien je onderlaag niet aantasten wat ook weer
    een voordeel is. Ten andere, voor het grove werk werkt ovenreiniger ook perfect!

Groetjes

Carl

Banned

Standaard

Ok, dat is een goede uitleg om mee te beginnen.

Banned

Standaard

Met wat kan men het beste resin onderdelen aaneen lijmen?
    Zijn die verlijmingen dan stevig genoeg, of moet men bv een stukje paperclip verlijmen in een hechtpunt om een goede, sterke verbinding te krijgen.

(Mijn spinnekoppen zijn af, de rest - baseplaatjes en de berijders - moeten maar even wachten voor ik ze afwerk)

Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten