Hoofdsponsor

1/9 Mel Gibson Buste [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geef niet, er zijn er meer die John Wayne noemen, dekoppen lijken wel wat op elkaar
 
Goed, maar weer eens een zinnig bericht, nou ja zinnig, ik ben al aardig krankjorum

Herrinneren jullie je deze foto nog?

3c885b65eda04-6-1.jpg

Ongetwijfeld, maar let nu eens op de kraagrefers.........................ja, hij heb glimmers op zun kraagie.

Nou leuk dan, beetje voor de beeldvorming de volgende twee afbeeldingen

sterjpg.png

Dit is het rank-teken voor een US luitenant-kolonel, ik geloof het direct

sword.jpg

Ja inderdaad, dit is het ordeteken voor de 7th US Cavalry

Okee, weten we dat, maar nu moet je de ster eens voorstellen in een hokje van 2 mm bij 2 mm en de zwaarden in een hokje van 6 bij 3 mm...............das minder grappig he? En voor diegene die nog steeds problemen heeft met "mm" en "m" de volgende plaatjes


sterecht.png

En, al gevonden???

swordecht.jpg


De laatste 2 foto's zijn dus de actuele maten voor op de buste en die moet ik dus gaan maken.................aaarrchhhh
 
BertUS,

Ontzag voor de manier hoe je je buste sculpt, ik kan hier enkel maar van leren en dromen om het ooit ook eens een keer te proberen. En als ik de laatste 2 pics zo bekijk ga je nu beginnen met het onderdeel "fine" tuning.:laugh::D Ik heb het volste vertrouwen erin dat dit goed gaat komen maar toch sukses.

Grtz,

Swa
 
Bertus, dat is toch te doen hoor, denk ik. Maar van de eerste keer gaat zoiets misschien niet lukken...het zou al heel wat zijn als je de basisvormen erin zou kunnen meegeven.
 
Doe het U niet na BertUS.
Je hebt het echt in je, dat sculpten.

Erik.
 
@Guy, klopt en is soms de schijn van details niet beter dan de details zelf

@Erik, thanks, zit hier weer effe lekker te blozen

De ster is gedaan. Tijdens de avonddienst moest ik wachten op een tankwagen welke ik moest bemonsteren, maar dat keng kwam maar niet, voor de rest had ik weinig te doen en zoals vaak neem ik dan iets mee om mijzelf bezig te houden tijdens die dode momenten

Ik heb de ster dus maar gemaakt. Het is niet geheel symetrisch en de randen moeten eigenlijk nog een beetje afgewerkt worden, maar zoals op de foto is te zien is de grootste kunst al om het ding in beeld te houden

Steraf.jpg

Yep 2 bij 2 mm is het geworden

Ongetwijfeld kan het strakker en in een ander materiaal moet het mss ook mogelijk zijn, maar geloof me, op kijkafstand zie je dat kreng niet eens meer zitten
 
Tja, weer een poging gewaagd, door de extreme vergroting lijkt het nogal rafelig, in het echt is het wat strakker, met nadruk op wat

Ik plak het er nog niet op, misschien dat ik nog een poging waag

cavalry.jpg
 
Bertus, voor de gekruiste zwaarden een kleine opmerking. Kun je dit niet van metaal maken? Dus van metaaldraad dat je plat slaat bijvoorbeeld? Dan van een las staaf of iets dus. Dan kun je dit met naaldvijlen in vorm vijlen en de heften/vanvatten er later nog opmaken van bijvoorbeeld putty.. Is maar een sugestie, maar ik denk dat je dan toch wel wat strakker kunt werken.
 
Ik ben bang dat dat net te klein is, Rik, de zwaarden zijn 0.8 mm en probeer daar maar eens lasdraad in te vinden. Ook de combinatie putty, lasdraad is in deze schaal net een stapje te hoog voor mij


Maar hier even een foto van de, in mijn ogen wat strakkere, 2e poging
De rode is de eerste, de witte de tweede :lol:
steraf1.jpg


Tja, nu ik de foto zit te bekijken vind ik eigenlijk de zwaardhandvatten van de eerste beter, maar de 7 van de tweede dan wel weer beter

Ach, ga ik gewoon nog een poging wagen, 3 maal is scheepsrecht


Wat zijn foto's toch meedogenloos
 
Bind draad bijvoorbeeld, iets plat staan en je bent er al volgens mij. Dan kun je iets om het handvat heen draaien en is het al goed. Maar eerlijk gezegd, dit ziet er voor 200% beter uit al. Dus wat zeuren we eigenlijk. ;)
 
Het kan altijd beter, dat is absoluut waar en geloof me, naarmate ik verder hiermee ga, zullen mijn skills best wel toenemen en ga ik ook steeds gedetialleerder werken

Maar soms moet je een besluit nemen, want anders zit ik er nog een week tegen aan te hikken, dus het spul er maar tegen aangelijmd. Het ziet er erg glimmend uit de de secondenlijm en de ster moet ik iets bijwerken, maar op zich....tja, ut moei maar

Stervast.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het gesculpteerde resultaat mag er best zijn, en dan zo klein !
 
Het was even wat rustiger in het topic, maar ik heb ook wat zitten worstelen met de helmkinband. Ik heb de sluiting nagemaakt waarmee de kinband onder de kin wordt vastgehaakt alleen zie je daar dus geen moer meer van, ben ik daarvoor een paar avonden aan het klooien geweest?

Ik heb inmiddels de buste in de primer staan en ik moet eerlijk zeggen, het valt me niet tegen. Het had iets strakker mogen zijn, maar och, op kijkafstand valt het niet eens op. Ik moet nog het horloge maken (dat doe ik van loodfolie) en de zaklamp, maar dat zijn items die later ook toegevoegd kunnen worden met een beetje beleid.

Ik ben heel benieuwd hoe het er uit komt te zien in kleur eigenlijk, maar ik zal niet de enige zijn.

Goed voldoende gekletst, hier een paar foto's

primer3.jpg
primer2.jpg
primer1.jpg
primer.jpg


En bonuspunten voor diegene die kan vinden wat ik nog meer vergeten ben,,Hintje, tis aan de voorkant
 
Knopjes op zijn hemdzakjes.

Ziet er verder geweldig uit.

Erik.
 
Nee, Erik die juit niet, al heb je wel een beetje gelijk, daar eigenlijk de bortszakjes 2 knopen hadden en ik er een middenknoop van gemaakt heb, maar met de knopen ben je wel heel erg warm :lol:
 
verdomd prachtig figuur , maar wat je vergeten ben daar moet ik voor passen...:huh:
 
de knopen van de jas
Maar ik ben ook wel een beetje trots op dit brouwsel
 
't is toch mooi gedaan, Bert.

Ben benieuwd naar de afwerking.

René
 
Die knopen kan je er toch nog op sculpteren ? Kan je er trouwens geen echte in die schaal voor gebruiken, mocht je geen zin meer hebben in sculpteren aan dit werkstuk ?
 
Nee, ik maak ze er zelf bij zoveel werk is dat niet, ga eerst het gezichtje eens doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan