Hoofdsponsor

Anders / onbekend Babylon 5 "White Star' [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Ron

Guest
The Whitestar-class ships were a secret project initiated by the Minbari religious caste with an eye to the coming Shadow War.
A meld of Vorlon and Minbari technology, they are heavily armed, armored and equipped for vessels of their comparatively small size - even including the capability to form their own jump points.
The lead ship became operational in 2259, and saw extensive service in the opening salvos of the war, until lost with Captain Sheridan at Zha'ha'dum later that year.
By that time, however, hundreds of Whitestars were in service, forming the backbone of the Army of Light's armada, a role they would continue to play during the beginning of the Interstellar Alliance.

Hier alvast de doos met de inhoud voor de plaatjes kijkers onder ons :laugh:

De doos.
DSC_5629.jpg

Het grootste onderdeel waarvan er twee stukjes waren afgebroken tijdens transport maar ondertussen gerepareerd.
DSC_5631.jpg

Nog wat los spul en wat white metal onderdelen om het feest compleet te maken.
DSC_5632.jpg

En de induk wekkende bouwtekening.
DSC_5633.jpg

En nu eerst mijn Panzer I af maken die op zijn eind loopt en dan kijken of ik genoeg waterproof schuurpapier in huis heb :wacko::)

Zoiets moet het worden dus,
whitestar_8x6.jpg
[/IMG]
Ron
 
Daar ga je je schilderkunsten kunnen op los laten, Ron.
't Is toch weeral een "specialleke".
 
mooi dingetje amaai

hiervoor zal je den picasso moeten uithangen


grtz

huge
 
Toch nog een behoorlijke knaap deze kit ,,,, heb je um Uit ...china ....?

Succes met bouwen ...
 
Bubblegum deze kit komt niet uit China, het is een originele uitgave zowaar :), liever een chinees gehad dan was hij wat goedkoper geweest :laugh:

Vooe de rest, de bouw zal wel meevallen en het spuitwerk moet het gaan doen met deze kit, ik zit me nu te bedenken hoe we dat gaan aanpakken, maar dat is ook een stukje hobby plezier :)

Ron
 
:ohmy::ohmy::ohmy:

Geweldig, ga ik dus echt op de voet volgen he. Ga je de warp lights er ook in maken? Met ledjes???? zou echt leuk zijn. :laugh::laugh::laugh:

En een laserpen in de neus. :O Net echt. :)
 
Rik er komen geen Leds in om de reden dat ik totaal geen verstand van stroom heeft alleen dat het erg prikt als je er aankomt :wacko: en ik heb geen zin om in resin te gaan hakken en zagen maar het idee is uiteraard wel erg gaaf.

Maar voor vervanging liep ik te denken aan Aclad chroom en daarover heen een transparant kleurtje om lichten te imiteren, dit moet volgens mij ook wel een leuk effect geven.

Ron
 
Volgens mij moet dat best kunnen.

En misschien nog een klein idee. Je kunt misschien een stukje folie gebruiken. Dan een glaasje ervoor. Dan krijg je die weerspiegeling zoals van een koplamp.

Ik heb dit bij de Amstel van mij gedaan toen in de koplamp.
 
Rik alles kan uiteraard, maar dit gaat zoveel werk opleveren wat voor mij geen meerwaarde heeft omdat ik de eventuele LEDS toch nooit aan zou zetten, hooguit een of twee keer.

Die truck met de folie en glas heb ik inderdaad gezien bij je Amstel, maar ik moet nog eens goed opletten bij de serie en films die ik heb of de White Star wel daadwerkelijk verlichting heeft want ik begin nu een beetje te twijfelen.

Afijn we zien wel wat we gaan doen als ik start.

Ron
 
De folie geeft de weerschijn aan een stukje doorzichtig kunststof. Dat geeft diepte. Ik heb het dan niet over leds hoor. :laugh:
 
Yess ik ben ook los :laugh:

Ik weet dit geen echt spannende kit word om te volgen tijdens bouw maar ik wil ook wel eens wat laten zien.
Ik begin meestal met een resin kits met het schuurwerk omdat dit het leukste werkje is wat er bestaat...... niet dus :wacko:
Daar het een garage kit betreft dan is de kans erg groot dat je dit tegen komt, dus veel nat schuren met waterproof.

DSC_5653.jpg

Wat ik ook meestal doe is het hele onderdeel gelijk schuren om zeker te zijn dat alles glad is.
Na het schuren zag ik dit, op de foto niet zo duidelijk maar het lijkt erop of dat ding van staal is... de kleur dan :lol:
Ik heb dit nog nooit eerder gezien, kijk maar eens naar het kleine ongeschuurde deel wat ik er voor vergelijk bij heb gehouden.

DSC_5654.jpg

Ron
 
Ik mag aan nemen dat je handschoenen draagt ,, ik heb het ook wel eens nat geschuurt , maar kreeg ontzettend jeukende en rode handen ..... Ik doe het liever droog .....met goed afzuiging .....
 
Nee ik draag geen handschoenen en deze zouden ook geen lang leven hebben denk ik, maar gelukkig heb ik geen allergische reactie van de resin.
Droogschuren doe ik sowieso niet, zelfs niet met een goede afzuiging.

Maar wat voor een afzuiging gebruik jij dan B.?

Ron
 
Ik heb een oude stofzuiger 2200 watt aangesloten onder de tafel dmv een afzuigpijp ,,, ik houd het resin in de buurt en weg is het ... ik draag wel handschoenen het iriteert me aan de handen ....
 
Ondertussen alle resin onderdelen schoongemaakt en kan het plakwerk beginnen.
Ik lijm alles met een twee componentenlijm vanwege de trek kracht (300 kilo), dus als er iets afbreekt is het nooit op het lijmvlak maar wel er netjes naast :?

De White Star na een aanvaring met een stukje space stof :laugh:

DSC_5656.jpg

En al dit gedoe om drie onderdelen aan mekaar te lijmen.
Helaas kan het niet anders op deze manier omdat het werken met deze sub onderdelen makkelijker is voor putty werk, zal ik hem gelijk helemaal ik elkaar zetten dan moet mijn bescheiden handjes in allerlei bochten wringen om overal bij te komen.

DSC_5662.jpg

Ron
 
Dit is de stand van zaken, niet echt veel om te zien omdat het meeste plamuur werk betreft en door de ronde vormen iets meer tijd vraag dan normaal.

DSC_5689.jpg

En hier gaat het ergens op lijken.

DSC_5688.jpg

Nu hopen dat het weer redelijk blijft zodat ik deze delen in de primer kan spuiten en weer verder kan.

Ron
 
Zier er goed uit Ron ,,, dat is zeker flink schuuren ......
 
Inderdaad ja heel veel schuren en plamuren, werd dat ding nou matt in plaats van glans dan had ik wat minder werk gehad :D

Maar het is maar een hobby en mag best wel wat tijd kosten en nog een voordeel ik werk meestal aan twee projecten, dus als de ene even stil staat kan ik aan de anderen verder.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan