Hoofdsponsor

Anders / onbekend Babylon 5 "White Star' [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee ik ben nog niet afgehaakt :)

Het meeste schuurwerk is achter de rug, en om dat alleen te laten zien is ook niet spannend.
Op de foto`s zie je dat ik aan een kant nog wat ribben moet afschuren omdat deze vol zaten met resin en dus nieuwe heb moeten maken.
Ook zijn de wit metalen onderdelen schoon gemaakt ook zo`n fijn werkje :nowink:
De stuur hut ,om het maar een naampje te geven, zit er al gedeeltelijk opgelijmt.

Wat er nu nog gedaan moet worden is,
Het stuurhut gedeelte aan de achterzijde vast zetten en dan afwerken.
Nog twee vinnen achterop lijmen en afwerken.
Wit metalen delen nog glad afwerken en erop zetten en uiteraard verder afwerken.

Dus nog wat werk voor de boeg voordat hij in de verf kan maar ik hoop hiermee wel over een week of twee mee te kunnen beginnen.

DSC_5741.jpg

DSC_5742.jpg

DSC_5743.jpg

DSC_5744.jpg

Ron
 
Dat begint toch al aardig strak te worden zo. Ben benieuwd naar de mataal fabriek die je daar ook hebt liggen. :)
 
Inderdaad Rik hij of zij? gaat er eindelijk strak uitzien, ik heb nog nooit zoveel plamuur en schuurwerk gehad aan een kit maar dat komt meer door die al die vloeiende lijnen die dit kitje heeft.

Dat metaal word ook nog wel een aardig werkje om strak te krijgen maar ach het heeft geen haast en het is een hobby zullen we maar zeggen.

Ron
 
Wegens succes verlengt :)

De laatste onderdelen zitten op de White Star, nu is het nog een kwestie van de naden dichtzetten en de boel nog eens goed nakijken of alles echt strak is en dan kan het feest gaan beginnen.

DSC_5935.jpg

DSC_5936.jpg

DSC_5937.jpg

DSC_5938.jpg

DSC_5939.jpg

Ron
 
Inderdaad G., en nu met al die dingen erop gaat het ergens op lijken gelukkig want al dat geschuur werd ik ook niet echt vrolijk van want ik zag geen voortgang aan deze vogel.

Het spuitwerk word in elk geval een leuke uitdaging :)

Ron
 
Eindelijk zit de basis kleur erop en kan het feest van de camouflage kleuren beginnen :)
De kleur is een mix van titanium zilver en zilver van Tamiya om een beetje in de buurt te komen van de film/serie versie.

DSC_5973.jpg

Ron
 
Donders Ron ,,, nice paint job !!! ,,,, ik neem aan dat er wat donkere tinten in komen ....
 
Goed begin :) Heb net ook de lading Alclad besteld voor de Raidcer... ben benieuwd naar het vervolg Ron !
 
Yes... ik vind dat mijn proef op de staart vinnen goed is uitgepakt wat het camouflage patroon betreft :D
Ok het is niet 100% als het voorbeeld maar ik ben zeker gelukkig mee.

Werkwijze,

Eerst het patroon uitgezet met Maskol
DSC_5996.jpg

Toen met vernis en een scheutje blauw erin de eerste lagen gespoten, zijn iets van 8 a 9 laagjes op gespoten
DSC_5997.jpg

Toen met blauw en een klein beetje vernis het patroon verder uitgewerkt.
En als laatste een lichte laag Candy paars aangebracht.
DSC_5998.jpg

Toen het uur van de waarheid, het Maskol verwijderen en zien hoe het er nu echt uit komt te zien want dat blijft toch wel een verrassing omdat je geen goede indruk kan krijgen hoe het patroon zich houd ten opzichte van de ondergrond/basis kleur.
Geslaagd dus 8)
DSC_5999.jpg

Ron
 
het is op zen minst een raar kleurtje ron . maar het ziet er niet slecht uit
 
Bedankt Amazone voor je reactie.

De reden voor dit rare kleurtje is dat dit schip uit organisch materiaal is gemaakt (in de film/serie ) en verkleurde van blauw naar paars gezien de omstandigheden :)

Ron
 
G. Bedank voor je reactie.

Ik ben wel er tevreden over alleen was dit het gemakkelijke gedeelte om te spuiten qua patroon, nu gaat echt de lol beginnen met spuiten van de bodie omdat in dat patroon van de camouflage zeer veel fijne lijntjes lopen van de basis kleur maar ik denk dat dat ik daar wel een oplossing voor heb gevonden.

Ron
 
Zo eindelijk is het camo patroon gespoten, en na een paar uurtjes klooien met een pincet en tandenstokers om de Mascol te verwijderen is hij gereed voor enkelen lagen vernis.

DSC_6010.jpg

DSC_6011.jpg

Ron
 
Ken er niets van.
Maar het is wel mooi gedaan Ron.
Geinige camo.

Erik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan