Hoofdsponsor

1/72 W.W.II Würzburg-Riese radar station diorama ... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
He InFlandersFields ,,


die is niet zelf gebouwd maar opgebouwd ,,, het is een 1/72 kit ... wel duur ,ze zijn plus minus euro 95
 
Nog niet gereageerd, dat komt puur omdat ik geen idee heb wat meer te schrijven dan een ohhh en ahh... Petje af weer...
 
we gaan eerst een straatje leggen Furioza , 1/72 ... ik zal er aardig wat nodig hebben ... aan steentjes ..
 
Knap Bubblegum, nu kom je in mijn interessegebied, lovely !
 
Vandaag bezig met het onderlaagje vloer waar later de steentjes op komen ,,, het moest natuurlijk niet zo,n strak winkelstraatje van tegen woordig zijn ,, maar met ongelijk matige welvingen zoals op de bovenstaande foto....

Eerst de base licht opgeschuurt en toen allemaal gaatjes geboort 3 a 4 mm diep ....

Afbeelding_142%7E6.jpg

houtkrulletjes bewaard , daar kun je nog wat mee doen later ...

Afbeelding_143%7E5.jpg

base goed afzuigen weer ....

Afbeelding_144%7E6.jpg

toen pinnetjes aangebracht in de bentonen contructie van het radarstation en toen overgezet op de base ...

Afbeelding_145%7E5.jpg Afbeelding_146%7E5.jpg

toen de mix gemengt voor een oppervlak 40 bij 40 cm 650 gram is precies voldoen voor een 2 mm laagje...

Afbeelding_148%7E4.jpg

te droog ....

Afbeelding_149%7E4.jpg

precies goed en goed smeuig

Afbeelding_150%7E5.jpg

dan schone base even opspuiten met hechtings laag ...

Afbeelding_151%7E7.jpg

storten de mix

Afbeelding_152%7E5.jpg

mooi verspreiden en glad maken met oneffeheden zoals licht kuilen ...

Afbeelding_153%7E5.jpg

en dan ligt er een 2 mm laagje en goed vast door de gaatjes waar het ook is in gepropt ....

Afbeelding_157%7E4.jpg

en nu laten uitharden tot het bikkelhard is ...

Afbeelding_154%7E3.jpg

ik zit nog op alle spulletjes te wachten zoals de steentjes en nog meer prullaria , ik had niet verwacht dat dit 1/72 aan dingen toch nog prijzig zijjn ....

tot zover ......
 
Heel mooi gedaan bubblegum,is het misschien even mogelijk om wat meer uitleg te geven over de mix die je hebt gebruikt deze lijkt mij zeer interessant...

Voor mijn steentjes ( kasseien ) heb ik een malletje gemaakt en giet ze dan af met plaaster werkt uitstekend en niet duur...;)
 
Ik ben ook niet zoveel kwijt ,,, sand en zeer fijn poeder sand en betonpoeder drup water en draaien maar ...
 
heeft iemand wel eens bij de site winkel tracks en troops bestelt ??? kreeg een mailje dat het wel eens lang ging duren door de kerst , voor ze konden leveren ....
 
Vorig jaar heb ik besteld bij tracks n troops en moet zeggen dat de communicatie en afhandeling van de zaken prima is verlopen. Maar het klopt wel dat je geduld moet hebben, bij mij duurde het een tweetal maanden. Dat komt omdat de persoon in kwestie de produkten ook bestelt bij de resp. verdelers/producenten en pas als alles in zijn bezit is wordt het pakketje verzonden.
Ik ben er, ondanks de levertijd, wel tevreden over.

Ivan.
 
Het eerste kleine diorama is klaar ,, de grote nog niet ,,, maar dit eerste presentatie diorama 15 bij 15 cm mag er wezen ....

een vlagmastje er zelf bijgemaakt een kindje met een vlieger en de mannetjes op het radar station geven een goed beeld hoe groot dit stukje staal werk was ...

de spullen voor de grote laten lang op zich wachten van tracks en troops site ...

Afbeelding_001_%285%29~1.jpg Afbeelding_001_%285%29~0.jpg Afbeelding_002_%284%29~1.jpg

Afbeelding_003_%284%29~1.jpg Afbeelding_004_%285%29~2.jpg Afbeelding_005_%284%29~3.jpg

Afbeelding_006_%284%29~2.jpg Afbeelding_007_%285%29~0.jpg Afbeelding_008~18.jpg

Afbeelding_009_%284%29~2.jpg Afbeelding_010~18.jpg

Afbeelding_011_%284%29~2.jpg Afbeelding_012_%284%29~5.jpg

Afbeelding_013~20.jpg

Tot zover ....
 
Ziet er heel mooi uit Bubble ApplausApplausApplaus

Persoonlijk ben ik niet zo wild van de oranje overal van de mannetjes, maar het geeft inderdaad een mooi beeld van de grootte van de radar.

Groeten

Wet Sellery
 
Knap werk geleverd .
 
Ligt het nu aan mij,.. maar ik zie dus geen enkele foto in dit topic :(

En aan de reacties te zien is het echt wel de moeite waard!
 
Aha! Daar zijn ze inderdaad, er zal vast iets met de verbinding geweest zijn waardoor ik ze niet zag.

Dit terzijde, je dio is best wel groot, ik keek even mijn ogen uit! De techniek voor je ondergrond kende ik nog niet, heel interessant om te lezen. Ik ben benieuwd wat voor trucks je nog uit je mouw zal schudden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan