Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
W.W.II Würzburg-Riese radar station diorama ... [DONE]
Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 86

Discussie: W.W.II Würzburg-Riese radar station diorama ... [DONE]

Lightbulb W.W.II Würzburg-Riese radar station diorama ... [DONE]

Hallo bouwers ,,,

Er was een verzoek van een Oorlogs museum ( deelen )voor het bouwen van een diorama betrekking uit de tweede wereld oorlog van een Duits radar station .... de
    Würzburg-Riese van Telefunken type FuSE-65.

Het leek me wel wat ook om iets anders te bouwen dan alleen ruimtevaart .... na wat verdiepen erin kwam ik toch al te de conclussie dat men toch zeer ver was in die tijd ,,, het op de eerste plaats het storen met frequentie,s met de( Freya storingszender)

tegen de engelse bommewerpers die dan niet meer hun juiste route volgden maar zo gegezegt een een fuik liepen bij de duitsers

.... en dan kwam het radar station de Würzburg-Riese voor Lokaliseren en een tegenaanval met hun vliegtuigen ....

hier een filmpje via youtube , hoe dat ging het storen , hij is vrij lang maar geeft toch te zien hoe de duitsers dit geraffineerd aanpakte

YouTube - HIGH FREQUENCY AS A WEAPON

Dit radar station heeft ook aan de rijnkade in arnhem gestaan in de tweede wereld oorlog .... ik krijg daar nog wat foto,s van om een beter diorama te kunnen maken ....

tot zover ...

Standaard

Pascal,
    Hier kijk ik naar uit! Ik ben al een hele tijd geïnteresseerd in dergelijke zaken en ik ben dan ook benieuwd hoe je het fijne werk van die 'radar' gaat aanpakken. In elk geval veel plezier ermee!
    Groetjes,
    Peter

nihil sine labore

Standaard

Bij mijn weten bestaat er maar één bouwdoor van deze radar en dan nog bijna volledig in photoetching. Het is een kit uit het vroegere Oostblok en nog zeer duur ook.
    Ik heb wel een fotoreportage van de radar in Douvres-la-Delivrande, Normandië indien gewenst.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Als ik zie wat jij allemaal bouwt, heb jij nog tijd om te gaan werken, tussen al je hobbygeweld?

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

Dankje Luitjes ,,,

Erwin ,,, heb je toevallig ook foto,s die vanuit arnhem ... ? en je bedoelt zeker deze bouwdoos :

en Erik ,,, werken mag ik niet meer sinds ik in een rolstoel zit ... dus dit is het enigste waar ik nog voldoening uit haal inplaats van gefrustreert te raken om niet meer te kunnen werken ...dus ik heb altijd een aantal modellen ondere handen om te rouleren ....

Standaard

Bubblegum, dat wist ik niet.
    Dan is het inderdaad nog een geluk dat je graag modelbouwt.

Je pikt er wel altijd speciale modelletjes uit.
    Deze volg ik ook.

Erik.
    Grtz Erik.

Standaard

in oostende op het prins karel domein
    da atlantick wal museum
    zijn ook bezig om zo iets te plaseren ne echte dus
    en dat zou zo iets zijn dat op een trein stond
    greets scott

Standaard

Hey,

Ha, @ scotty, da wist ik niet, blijkbaar voor in de gaten te houden.
    Tx.

Standaard

Dankje luitjes ,,,,

Ja Scotty , daar had ik ook een photo van gezien .....

Maar zoals ik verwachte , niet zo moeilijk model voor me , voor ik het in de gaten had zat de schotel al in elkaar ... je moet wel vaste hand hebben ivm de 10 seconden lijm, eerst goed maat maken en passen vooraf en dan in een keer monteren ,,, vast is vast , anders trek je het dunne photoetch kapot ... , hier kan nu een dunne laag primer erop dan eerst goed laten drogen voor het german gray erop kan en als alles gemonteerd een dirty wasch op sommige delen ....

Maar morgen eerst de resin stukken slijpen en in elkaar zetten .....

Tot zover .........

Banned

Standaard

Tot, zover..... zegt hij dan.

Je gaat als een speer, en zoals we gewoon zijn van je, het ziet er weer gelikt uit.

Is deze PE gelijmd of gesoldeerd?
    Heb je moeten plooien?

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Ongelooflijk mooi, meer kan ik er niet van zeggen !

Standaard

Wat een mooi PE-werk.
    En is nog redelijk groot voor schaal 1/72.

Erik.
    Grtz Erik.

Standaard

Dank je Luitjes .... en ExSerCo de enkel verbindingen met 2 sec lijm de drukke knooppunten drupje tin ...

Maar de diorama gaat lekker zijn gangetje ,,,, de radat zit in de hoofdkleur , het huisje ook en de betonnen voet en draagsysteem in de primer ..... het was flink resin schuren en mooi vlak maken met fijn schuur papier ...morgen kan daar ook de hoofdklkeur erop en dan het verweren als laatste.... verder kan ik dan niet meer , het is dan wachten hoe ie moet komen te staan qua ongeving , ik zet um dan ook in een keer vast in juiste positie .....

Tot zover .....

Standaard

Hoi Big Jim,

een vraagje midden in je foto reportage zie ik dat je gaatje boord.
    Zijn deze voor extra verstevigings staafjes in te brengen?
    Ik heb deze manier nog niet gezien!!!
    grtjes John
    -------------

varend schip: löschkreuzer weser
    tri stars sailingboot :p

schip in aan bouw: zee/visarend :eek:

Standaard

He JOHN ,

Ja dat doe ik voor de zekerheid , resin heeft de eigenschap na een bepaalde tijd wel eens los te laten op gelijmde oppervlakken omdat de lijm erin trekt ..... ...

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. F-22 Raptor
    By GUnit in forum Afgewerkt project Dio's
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 31-01-10, 01:54
  2. Wargames diorama's Diorama
    By Wimmeke in forum Wargames
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 23-04-09, 09:42
  3. Diorama's (civiel en militair) - Ksst ! Hau Ab ! 1/72 diorama.
    By GUnit in forum Afgewerkte projecten zonder bouwverslag
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 10-09-08, 09:26

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten