Hoofdsponsor

1/35 German Light Saloon Coach '37. (Bronco) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey, :)

Ha, dat lijkt me bleekjes dan, maar ik vermoed dat het de belichting was van het fototoestel dat de schijn bleker gaf. Op uw laatste post heb ik gezien dat het inderdaad wel iets donkerder was van kleur, maar zoals al gezegd, prachtige bouw. Ik vind het 'wijs' dat de deuren iets lichter van kleur zijn, breekt inderdaad de eentonigheid. 8);)
Het inlijnen lijkt me ook goed gelukt, is dit prachtige voertuig ook voor het Willkomen dio??
 
Hallo Swaken, als ik hem niet verknoei zoals de Citroën, komt hij op het Willkommen diorama. Gewoon langs de kant geparkeerd. Enkele officieren erbij...
 
Een kleine update van de werken.

Na de wash en pinwashes, de onderkant (chassis dus) voorzien van een beetje opgedroogde drets.

In dit geval Mig acrylic resin, beetje water, pleisterplamuur, European dust en Dry mud. Vermengd tot dit een quasi vloeiend drekje was en op, tussen, onder, boven alle onderdelen getamponneerd. Ook de kantjes en in de wielkasten...

Na uitharding een passage met de airbrush, gevuld met een dun verfmengsel van Brown en Dark brown van Revell.

12-8.jpg

Het is nog niet gedaan.

GUnit.
 
Ziet er heel goed uit dat vuil en modder in de wielkasten.

Ron
 
Dat werkje viel best mee anders hoor Ron en Erik.

Langs de onderzijde heb ik een heel dun voileke gespoten van wat lichter stof.

Verder werd er een heel klein beetje schade van steenslag etc. met een oud, rafelig penseeltje geschilderd op de randen van de wielkasten, een paar tikjes tegen de deuren, op de bumpers...

Om de schade te bekomen heb ik eerst een lichte variant van het koetswerk gemaakt, en aangebracht met een heel rafelig fijn penseel, puntjes, tikjes en krasjes...

Daarna her en der wat diepte in de schade gebracht door wat donkerbruinige vlekjes toe te voegen in de kern van zo'n licht vlekje.

13-9.jpg

Graag zou ik wat slijtage willen maken thv. de deurklinken, deze waren oorspronkelijk van chrome, dus ik denk dat daar de verf wat afgepolijst werd.

GUnit.
 
Laatst bewerkt:
T' begint erop te trekken Guy !!!
 
Zeer subtiel gedaan Guy en dus erg goed gelukt.
 
Leuk dat dit karretje reacties blijft opleveren.

Ik sta weer wat verder. Na de wash, pinwash en verfschade heb ik me bezig gehouden met wat subtiele zonverbleking. De door iedereen ondertussen gekende techniek met de olieverfstipjes...

14-8.jpg

Ook een heel zachte drybrush met een tikje olieverf.

15-4.jpg

Voor wat betreft de voorruit heb ik het toch nog anders gedaan. Hoewel ik een whipe van de ruitenwissers op de ruit had geairbrushed, heb ik deze toch weer verwijderd, het effect vond ik iets of wat overdone.
Een inderhaast gepoetste voorruit vond ik gepaster.

16-5.jpg

Ik heb nieuwe ruitenwissers gemaakt. De hoek van de trekkers sloot niet mooi aan op het ruitje, maar voor het overige waren het wel prachtige kleine exemplaren. Dust het feit dat er eentje is weggeketst vantussen mijn pincet doet er gelukkig niet toe.

GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Nog een kleine update, de ruitenwissertjes werden met Humbrol Chrome Silver geschilderd en na droging op hun plaats gelijmd.

17-8.jpg

18-6.jpg

De velgen kregen ook nog een drybrushing.

Morgen weer even verder...
 
Guy,
Je werk is een genot om naar te kijken (en veel van bij te leren)!
 
Man, die ruitenwisser zien er mooi uit.
Dat is mooie scratch.

Erik.
 
hoi Guy,
weer een kunstwerkje van jou hand 8)

het ziet er prachtig uit 8)

ik blijf een stille bewonderaar maar wou tog eventjes zeggen 8)
 
Peter, ik zou zeggen, steel met je ogen, maar enkel het goede he vriend...

Erik, de ruitenwissers zijn gemaakt van eenvoudig getrokken sprue, simpel maar effectief voor het doel, hoop ik dan maar.

Amazone, dank u, lig er niet wakker van, ik ben blij van je te vernemen, ik kom er ook niet aan toe om overal te gaan kijken, het forum deint uit zoals het heelal tegenwoordig !

Ik heb een zondagse update voor de liefhebbers...

Vandaag heb ik :

- de velgen op de auto gelijmd en uitgelijnd,

- het Opel Olympia embleempje van z'n kleurtjes voorzien (dit werd tijdens het schilderen ook in de oorlog netjes gespaard van verf),

- wat Humbrol chrome drybrushing ter hoogte van de grille vooraan, bij de reflectoren achterop de bumper, de klinken...

- met een grafietstift wat variatie in het metaal gebracht.

Nu nog de laatste touch ups, ondermeer de pigmenten moeten het model wat attractiever maken en ik wou eens zien of het toevoegen van een rekwisietje tot de mogelijkheden behoort.

20-6.jpg

21-5.jpg

22-5.jpg

Het logo van een echt model :

24-2.jpg
Bron : Oldtimer Picture Gallery.

Cheers ! GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de info.
Had er geen flauw idee van wat dat was.
 
Ja Guy het ziet er zoals gewoonlijk weer knap uit.
Een oogtrekkertje voor je dio ;)
 
Hier kan ik alleen maar bij kwijlen.

Guy, dit is echt een juweeltje maat!

Kritiek? Euh....... mmmmm...... whaaa.......

Neen dus!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan