Hoofdsponsor

1/35 German Light Saloon Coach '37. (Bronco) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Guy,
Weeral goed bezig! Je hebt blijkbaar ervaring opgedaan met de Traction Avant voor het interieur?
 
Ziet er weer ge"GUnit"iseerd uit.
Maw. netjes gedaan Guy.

Erik.
 
Hey, :)

Weeral een prachtig model aan het worden. :wub:;)
 
Dank voor de bemoedigende reacties heren. Ik heb een nieuwe update van het schilderwerk in het verschiet.

Tot later.

GUnit.
 
Eerst heb ik bij wijze van grondverf een paar dunne laagjes teerzwart over deuren en body gespoten. Wel heb ik hier reeds wat glansvernis bij gedaan voor een goede flow van de verf. De matte Aqua's hebben de neiging om de nozzle van de airbrush te verstoppen. Met wat glansvernis is dit euvel opgelost.

4-9.jpg

Hier overheen werd een aantal dunne lagen Panzergrau met wat satijnwit gespoten, ook hier een tipje glansvernis...

5-11.jpg

Na goede droging en uitharding werden de delen die veel licht vangen, verder behandeld met lichtere tinten van het Panzergrau.
Op de foto lijkt het resultaat hiervan niet goed zichtbaar, ik zal later nog meer foto's maken, dus...

6-10.jpg

Tot later !

GUnit.
 
Strak spuitwerk GUnit,, de rest ziet er uiteraard ook goed uit.
Zo`n beetje glansvernis door de matlak werkt wel een stuk lekkerder dan alleen puur matte verf :)

Alleen vind ik persoonlijk dat het panzergrau wat aan de lichte kant maar misschien trekt dat nog wel bij door de behandeling met de washes, filters enz....

Ik ben benieuwd naar het verdere werk wat er nog gaat gebeuren.

Ron
 
Hallo Ron, het Panzergrau is hier op de laatste foto zeker te licht, wat dat betreft is het iets tussen de tweede en de derde foto. Ik zal proberen om beter gelijkende foto's te nemen want dit is niet wat het is.
 
G, ziet er weer schitterend uit. En als de kleur tussen die 2 foto's inzit gaat het helemaal goed komen met de verdere wheathering enz.

Grtz,

Swa
 
Danke schön heren !

Het wordt weer tijd voor een update want ik heb ondertussen niet stilgezeten. De twee voorste deuren werden afgewerkt met hun raampjes, de achterruit zit er in, en de twee raampjes thv. de achterbank ook. Morgen gaat de voorruit erin, met een onvermijdelijke whipe van de ruitenwissers in het voorruitzicht. De plaatsing van de ruitjes gaf geen enkel probleem, ze zijn niet stuk gegaan en pasten vlekkeloos, dank u Bronco, foei Tamiya met de Citroën TA !!!

Ook heb ik de achterste nummerplaat al voorzien van een decal (SS), witte fond omlijnd met een zwarte kader.

Deze week zeker dus nog een update.

Vriendelijke groeten van GUnit.
 
Ben een beetje laat misschien om te zeggen dat het toch goed gespoten is Guy
 
Knap en strak gespoten G ;)
 
Tijd om nog eens enkele foto's van het Opeltje te tonen.

De vrij heldere ruitjes blijven me een blik in het spartaanse interieurtje gunnen, en daar ben ik best blij om, want ik wou deze bouwen met gesloten deurtjes. Het bestuurdersportier is niet volledig dicht, dit geeft net iets meer 'lijn' in de linkerkant van de body. De rechterdeur heb ik dicht gedaan.
Alles past per-fect, dit moet gezegd van Bronco ! Ook de ruitjes leveren geen gezooi op, je kan ze heerlijk clean verwerken omdat ze gevat zitten tussen enerzijds de deur zelf, en anderzijds de deurbekleding van het interieur.

De voorruit dien ik nog verder te bewerken, maar ik wil goed bekijken hoe ik de whipe risicoloos kan namaken, want ik wil bij het verwijderen van tape geen brokken maken. De ruitenwissers heb ik daarom nog niet geassembleerd. Het buitenspiegeltje heb ik ook verwijderd want dit zat erg in de weg bij het schilderwerk.

7-5.jpg

De nummerplaten wou ik eerst voorzien van SS decals, maar uiteindelijk werden het Wehrmacht Luftwaffe (WL) exemplaren. Het gaat hier om oude Tamiya decals van de Krüpp-Protze kit. Met wat Set en Sol strekten ze zich strak uit, iets wat niet voor de hand ligt bij oude, soms dikke decals.

8-5.jpg

De nummerborden zijn etsmateriaal, alsmede de beugels om ze mee op te hangen aan het koetswerk.
Uit referentiefoto's blijkt dat vele mogelijkheden kunnen, tot provisorisch vastgesjorde platen toe !

Het interieur brengt trouwens best wat kleur in het eerder saai aandoende grijs van de wagen.

9-6.jpg

Nog te doen :

- zonverbleking door middel van een simpel olieverftechniekje : aanbrengen van een laagje white spirit op een paneel, daarna met een tandenstoker kleine dotjes olieverf leggen in geschikte kleuren en met een vochtig penseel uiteenwrijven tot er zachte overgangen ontstaan),

- chipping daar waar steenslag schade kan aanrichten, alsook een klein beetje schade veroorzaakt door de gebruikers van het voertuig,

- slijtage ter hoogte van klinken, wat bloot metaal,

- de wielkasten heel subtiel van wat vuil voorzien,
- voorruit afwerken met stoflaag, andere ruiten voorzien van een weinig vuil/stof,

- wat stof op de body onderaan,

- een eenzaam plekje roest,

- de wielen/banden afwerken en oplijmen,

- enkele accesoires (?) : ketting, schop...

- spiegel monteren...

Nog wel wat werk maar ik ga niet plat op de bek nu ik de pigmentenfixeer heb aangeschaft (én ik ga dit zeer zeker eerst even uittesten op een oud modelletje !).

Groeten van GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Awel, 't is weeral schoon geworden. Moet dit voertuigje zo blijven in deze kleur??
Is zeker niet alledaags en zal een mooie 'breking' worden op een diorama met al dat panzergrijs - camoukleurengedoe.
Prachtige bouw ;)
 
Hallo Swaken,

Dit is inderdaad het zgn. Pantsergrijs (Panzergrau). Vooral bij de invallen aan het begin van de oorlog was deze kleur veelgebruikt op allerlei voertuigen en wapens.
Sommige behielden hun kleur tot aan het einde van de oorlog, andere werden overspoten in het donkergeel, al dan niet voorzien van camouflages.
Ik gebruikte voor deze wagen het Panzergrau van Revell Aqua, en ik denk dat het aardig in de buurt komt van het uniforme grijs van de Duitse voertuigen.

Soit, vandaag heb ik de vuile wash opgezet, alsook na droging ervan een pinwash op die delen die ik wat naar voor wou halen.

Mijn pinwash bestond uit een iets zwaardere saus van zwart en bruine omber/white spirit van Rembrandt Talens olieverven. Om die vlot aan te brengen maak ik de ondergrond altijd even vochtig, maar dat doet waarschijnlijk iedereen hier.

10-10.jpg

De roosters en de grille van voor op de neus beginnen een beetje tekening te krijgen.
De deuren heb ik een beetje lichter gehouden, alsof ze werden vervangen door exemplaren van een andere auto, om wat meer vlakverdeling te krijgen ook...

11-10.jpg

Morgen een volgende stap, en een laatste pinwash voor de accenten.

Groeten van GUnit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan