Hoofdsponsor

1/144 ""from the ground up,, 1/144 saturn v LUT Tower

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dankje Dirk ,,,

ben weer een stukje verder met de Lut tower , de platvorm clamps ( hold down arms ) die deze grote 111 meterlange raket op zijn plaats houden zijn geplaats , eerst uitgevouwen uit messing verstevigd styreen , toen de eerst trap van de saturn v eens gepast en het past goed , toen verder met het uitknippen en opvouwen van de Tail Service Mast ( schanierbaren toren type contra gewicht met slangen en kabels die de raket aan onderkand tot op het laatst voeden voor lancering )
ze waren niet acuraat genoeg en zeer onstabiel heb ze aangepast met styreen , maar zijn nog niet klaar .


m287a_zps61268400.png


m287b_zps3722d717.png

003_zps3970198b.png

004_zps7062ccdd.png

006_zps425daf96.png

007_zpsb793e641.png

009_zps5218ad2f.png

008_zpsc51456d0.png

002_zpse61d1ecc.png

op deze slow motion clip is goed te zien hoe deze Tail Service Masten terug klappen net na lanceering

http://www.youtube.com/watch?v=vPW7ZqtW5U4

7-pad-detail-base1_zpsa5b7c129.png

m288_zps9655e8f6.png

001_zps1cc9820e.png

002_zpsbf919feb.png

005_zps085a5872.png

006_zps7ec3d2bd.png

de Tail Service Masten zullen pas als laatste geplaats worden op het platvorm ivm kwetsbaarheid , de toren moet altans nog steeds opbouwd worden .

010_zps68f13a88.png

Tot zover ..
 
Laatst bewerkt:
Het is weer schitterend origami Pascal, vouwwerk van de bovenste plank! Het lijkt me een moeilijke klus worden om het te verven/spuiten....voordat je het weet is het fijne detailwerk vol gelopen......Deze bouw blijft mij fascineren!
 
Hebben ze bij nasa geen vacatures meer? Volgens mij zou je daar wel op je plaats zitten :) Ongelooflijk wat jij telkens weer uit je hoed tovert.
 
Prachtig detailwerk weer. Die letter aanduidingen op de vinnen hebben die een speciale betekenis of zuiver om ze een " naam " te geven?.
Ik mag wel schrijven dat ik steeds weer met open mond naar jouw updates kijk.
 
Met plezier volg iedere keer de vorderingen die je maakt. Wat een prachtproject is dit zeg !
Ik denk ook dat je tegenwoordig al droomt in PhotoEtch :D
 
Nou luitjes , dit projeckt ga ik stoppen , tot mijn grote verbazing mis ik velen photo etch A4 bladen , ik ben er in getrapt denk ik bij aan koop .

Ik was bezig met de levels ( etages ) had level 30 en 40 en 50 klaar elk level heeft een nummering met level 50 a en sheet apart level 50 B , en van level 60 , 70 80 mis ik alle b A4 photoetch sheets , :( kan wel janken .

ik bewaar dit spul en zal later over gaan naar styreen eigen bouw .

een echt kat in de zak ( van euro 500 ) gekocht , ik denk ook dat het komt omdat er geen manual was en ik dit over het hoofd heb gezien .
 
Pascal, ik weet wat je doormaakt. :@ Het is waarschijnlijk te lang geleden dat je hem gekocht om nu nog verhaal te gaan halen.
Het is stevig slikken....maar het gaat over ^^
 
nou als ik de manual had gehad had ik zo door , ben door de A en B sheets de mis in gegaan en de persoon die um maakte is al niet meer te bereiken voor de niet geleverde maual . het is niet anders , ik bewaar de delen , geeft toch goed inzicht in de rest van de details
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan