Hoofdsponsor

1/144 ""from the ground up,, 1/144 saturn v LUT Tower

Status
Niet open voor verdere reacties.
denk het wel, gewoon op letten dat ie niet kraakt. als je goedkoop aan zo'n staafjes wilt geraken, kan je zo'n verlichtingsbol met draadjes ergens proberen op de kop te tikken

Had deze nog niet gezien, maar lijkt me een imposante kit. ga deze heel nieuwsgierig volgen..
 
Hey Bubble,

Ja man, ik heb deze kit gezien te Nieuwegein en moet zeggen dat het wat is. Het was aldaar een prachtig model, maar ik vermoed in jouw handen dat het even mooi zal zijn. Ik wens je veel succes eigenlijk.
Wat doe je met de PE, lijm je die of ga je voor solderen??
Heb je ook de raket om erbij te zetten, indien ja, dit zal echt indrukwekkend zijn.
Bub jongen, laat u volledig gaan, ik volg je.....;)
 
Maar ik kreeg vandaag precies het plan door , ik denk dat het mijn grootste projeckt wordt .

het is niet alleen de lanceertoren ( LUT ( maar ook het betonnen onderplatvorm zoal op deze foto . 60 % doe ik um lengte 220 cm bij 120 cm

161393main_saturn_apollo11.jpg

daarin moet de glasvezel/verlichting in verwerkt worden .

dan maak ik de Crawler , die is erin een papier versie , maar ik maak um uit styreen dan .

SPACE%20SHUTTLE%20STS%20CRAWLER%20TRANSPORTER%20MODEL%20KIT%20FOR%20REVELL%20144.bmp


En dan de toren opbouwen op de crawler , alleen hangen dan de lange glasvezel/verlichting onderaan eruit , zodat ze op plaats van bestemming ineen keer inelkaar gezet kan worden .

maar dan moet ik zelf deze keer naar het buitenland :(

dus zat hobby werk
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig ben ik niet de enige die lang over een project doe.
Deze loopt ook al bijna 2 jaar:D:D:D

Maar wel een mooi project, succes Bubblegum en je hebt weer een volger!

Fred
 
Even over die glasvezel, ik heb er hier liggen, maar ik kan die niet buigen in een hoek van 45°.
Het is nogal hard om te plooien...

Aan de andere kant, ik denk wel dat er verschillende diktes te vinden zijn, dus misschien met dunnere exemplaren dan de mijne zal het wellicht iets makkelijker gaan???
(Die van mij zijn zo'n 2à3mm dik...)
 
Nog vorderingen bij dit project ?
 
No , er komt elke keer iets tussen om er volledig voor te gaan , moet nog 2 f1 1/20 afmaken , columbus rack set diorama , en de hollywood boulevard , en de rescue tanks diorama,s en vier saturn v 1/72 upgraden , en dan kan ie uit de mottenballen :$ nou ja wat in het vat .. je weet wel .
 
Intressant en bedank voor de mooie link homegost , schitternd matriaal !!
 
Ja dat vond ik ook al en ik moest meteen aan jou denken :)

Ron.
 
Heerlijk project Pascal! Ik krijg dan ook meteen zin om zo iets te gaan beginnen.....maar ik laat het maar achterwege :-) Misschien kun je zo'n gevaarte ( Schauffelbagger van Revell) op de kop tikken

revell_289.jpg


Volgens mij zijn de rupsen prima te gebruiken voor je crawler
 
Dank voor de tip Ton !! is dit deze nog te koop denk je ? ik ken um niet en is het schaal 1/144
 
Alleen op Ebay...en daar moet hij tussen de 50 en 100 euro doen. Dat was een spannende kit ! Ik heb zeker meer dan 25 jaar geleden gebouwd. Ik geloof dat hij 1 op 200 is, maar ik denk dat het op dit soort formaten niet veel meer uitmaakt. Ik zou hem nog wel eens een keer willen bouwen, maar dan met heel veel detaillering....wie weet :)
 
vandaag herstart gemaakt met de LUT tower , de schuine profielen uit gemeten in wat voor hoek ze later komen , flink veel passen ,dit wordt later als er twee deks extra zijn in een keer muur vast gezet , verder in het gat waar de raket in staat de zijkant stuts geplaats .

001_zps53d135b4.png


003_zpsf37ada22.png


002_zpsbb152218.png


004_zpsc93fdc07.png


005_zps0bf19ff0.png


008_zps1332b034.png


010_zps0a25fa0e.png


011_zpse27733fc.png


014_zps10b2af66.png

tot zover .......
 
Wel verdorie, deze had ik over het hoofd gezien... dat wordt alweer het zoveelste huzarenstukje van jou enne... komt de raket er ook op?
 
Hallo Pascal,

Ga weer op het puntje van mijn stoel zitten. Ik was trouwens laatst op een zwaar transportbeurs (model) en daar verkochten ze losse rupsen (1:50) in resin.
 
Ja de raket komt er als laatste op , dit is sowiezo een moeilijk model en ik heb geen bouw tekeing van deze kit , maar krijg hulpfoto,s van een nederlandse bouwer die um al gebouwd heeft . en het is veel kijken , eerste drie levels zijn het belangrijkste om um waterpas omhoog te kijgen tot een meter hoog .
totaal gewicht aan photo etch bladen is 8 kg
 
Waaw wat een project zeg. Het echte saturnus project was een huzarenstuk, en dit inieder geval ook als ik dit zo bekijk !!
Prachtig gewoon. Veel succes.
Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan