Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
""from the ground up,, 1/144 saturn v LUT Tower
Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 48

Discussie: ""from the ground up,, 1/144 saturn v LUT Tower

Standaard ""from the ground up,, 1/144 saturn v LUT Tower

Hallo Bouwers ,,,,,

Mijn uiteindelijke droom is binnen gekomen ..... waar ik lang naar heb uitgekeken .... hij is in princiepe niet van mij , maar mag hem wel bouwen .....
    De mijne hoop ik over een paar weken te krijgen .....
    Het betreft de Apollo Saturn LUT Tower oftewel in engels ( launch umbilical tower ) .

Dit is de lanceertoren met platvorm waarop de beroemde saturn v stond en vanaf werd geschoten .... naar de maan .
    Dit model is voor 80% uit photo etch delen hout , kunstof , resin , ijzer , ect ...
    Hij wordt plus minus 100 cm hoog met een oppervlak van 50 by 40 cm ....
    Het bouwen zal naar mijn doen enkelen maanden in beslag nemen , ik ga niet haasten en kan zeker niet haasten want er is een opstakel bij deze kit .... de ontwerper van deze kit heeft 80 % van de bouwbeschrijving niet afgemaakt en nog steeds niet gepubliciteert... ,,,, ik mis dus een hele hoop info en zal dmv van foto,s en tekening die al wel heb ( bleuprints ) het beste er van moeten maken .....
    Er zijn van deze kit 100 exemplaren gemaakt en allen hebben het zelfde probleem, de bouwers zijn er niet aan begonnen of gedeeltelijk gebouwd tot missende bouwinstruktie,s .....

Ik stort me gewoon erop en we zullen wel zien waar het schip strand ....

Tot zover .....

Standaard

Dat ziet er serieus projectje uit Succes ermee, maar jou werk kennende komt dat vast wel goed
    Sci-Fi enthusiast

Standaard

Dat word een heleboel scratsch werk.

En daar ga ik natuurlijk erg naar uitkijken. Ben zeer benieuwd naar de inhoud hiervan.

Ben er al helemaal klaar voor.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

swa I
    Gast

Standaard

Pascal.....dit is pionierswerk van de bovenste plank....dit is een uitdaging...en weer een projekt....om op de éérste rij te volgen.....

Standaard

Holy sh... full multimedia, ben razend benieuwd naar de inhoud van de kit...Suc6 met deze !
    Mijn blog :http://jadefalconguard.wordpress.com/

My Wallet is curled up in a corner, scared, lonely and wondering when the hurting will stop....
    the Wallets feels dirty, unkept fingers fondle it at all of his secret places...
    The screaming starts.......

Standaard

Nou De eerste delen heb ik uit de doos gehaalt ..... voor het platvorm ,, het betreft veel acryl plexieglas delen die inelkaar gezet moet worden .... en daana het bekleden met de fotoetch delen ( het zijn 9 A4 fotoetch sheets.... ) en dan vele details aanbrengen ,, niet alles breng ik gelijk aan op het opppervlak van het platvorm ... ,, het kan immers in de weg zitten bij het optrekken van de toren ....

Tot zover .......

Standaard

Dat is pas een boel PE.
    En nu goed over de planning nadenken, want dat ziet er niet simpel uit.
    Ik blijf alvast volgen.

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

Ken je dat gevoel, dat je aan een puzzel van 1000 stukjes begint en niks vind dat past ?

Dat gevoel zou ik hebben als ik met dit zou beginnen, te complex voor me heb je hem "complex"

Ik volg alvast ook
    - There are no stupid questions, only stupid people. -

Groetjes van Davy aka Ratticus

Standaard

En ik maar denken dat mijn bouwkitje ingewikkeld was

Alvast veel sucses en veel bouwplezier.
    Net als vele anderen zal ik dit project volgen van het begin tot het eind
    GROETJES
    PA FIFI

"Zo lang de FIFI met zijn auto's en bootjes aan het spelen is, steek hij geen kattekwaad uit"

Standaard

dankje luitjes ...

Nou het binnnenwerk van plexiglas zit al inelkaar ,,,, nu alle buitendelen uit de foto etch platen knippen en afwerken ( verbindingstandjes ) ... je moet er rustig voor gaan zitten en eerst de kwetsbare delen als eerst inknippen ,, als men het andersom doet kan het onherstelbaar kapot buigen ...
    Ik merk de delen waar ik ze wil gaan hebben en gebruik een berg aan ach
    tergrond info die ik al reeds had ,, zoals de eerste twee tekeningen ....
    na het knippen van de foto etch delen worden de buitenwand delen voorgemonteerd en als laatste opde plexiglas buitenkant gemonteerd ...
    Nou het begin is er ....

Tot zover ........

Banned

Standaard

Ik ben en blijf benieuwd welk meesterstukje hier weer uit je mouw gaat komen.

swa I
    Gast

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExSerCo Bekijk bericht
    Ik ben en blijf benieuwd welk meesterstukje hier weer uit je mouw gaat komen.
    Ge hebt gelijk Dominiek....daar komen zeker geen konijnen uit zijn mouw...maar wel degelijk...prachtige meesterstukken.....

Standaard

Nou het lanceerplatvorm zit dicht ..... de grote oppervlakken met bison uit een blikje met spatel besmeerd en toen na iets drogen op het plexiglas geplakt... daarna de het gat waar de f1 motoren ontstoken worden rondom bekleed ... met photo etch ...
    voor het sluiten van het platvorm heb ik nog een afvoer aangebracht ....
    Nu kan ik beginnen met het aankleden met details in het lanceergat ,, zoals de steunen zie eenerlaatste foto ,,, en dan met stryeen strips de buitenkant zijkant voorzien van ribben ... zie laatste foto en ook de hoekprofielen ....

Hij weegt nu al 1100 gram ...... dus dit wordt een heavy one als ie klaar is ....

Tot zover ..............

Standaard

Maar het gaat naar tevredenheid ,,,, ik heb nu de ribben om de draaggaten waar later de poten van het platvorm eronder komen inelkaar gemonteerd .... en geplaats ,eerst deeltjes uitknippen dan tandjes verwijderen en daarna passen en met een tandestoker plakken ..., een klein beetje op de tandestokerpunt en door de capilaire werking kun je zo met minium lijmen .... en alles naar de binnezijde ...
    nu zitten alle ribben op zijn plaats ... daarna heb ik de open acrylglas bodem afgeplakt en een eerste laag primer na iets opruwen erop gespoten ... hij zit nu mooi dicht .... toen een lijstje op het lanceergat heen voor de afwerking ....

Tot zover ...

Standaard

Wat een project.
    Vooral de manier van bouwen.
    Maar ik blijf volgen.
    Ziet er gewoon goed uit.

Erik.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Varend Militair - Spaans fregat uit 1777, "Santa Leocadia "
    By dancooper in forum Papier / Karton
    Reacties: 159
    Laatste bericht: 06-06-09, 20:30
  2. Reacties: 10
    Laatste bericht: 02-08-08, 00:04

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten