Hoofdsponsor

1/32 Grumman F4F-4 MARTLET (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucske

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
19 dec 2009
Berichten
978
Na het debacle met de Mosquito een nieuw doosje opengetrokken.

Volgens mij is dit een iets oudere kit van Revell want de nummers staan in de onderdelen gedrukt. Op zich niet zo erg als dat op een plaats is die onzichtbaar is achteraf.

Ik heb de motor en de pit reeds zo goed als af.
Het landingsgestel komt vooraan de pit vast te zitten, eerste keer dat ik zo'n ding tegenkom

De doos.

De pit, hier nog in het zwart.

De nog zwarte motor

Motor en pit samen met het landingsgestel na wat geklieder

A closer look


De pootjes aan de pit


Grtz.
Luc
 
Erwin,

Bedankt voor de tip.
Ik twijfel nog een beetje in welke stand ik de vleugels
ga bouwen.

Grtz.

Luc8)
 
Zeer mooi om volgen tot nog toe, veel succes met de verdere bouw, blijf ik opvolgen.
 
Er is eigenlijk niet veel te vermelden,

Maar ondanks mijn ingepakte vinger heb ik toch wat kunnen verder prutsen.
Het plakken is zo goed als gedaan en ik moet zeggen dat de pasvorm niet echt goed is maar ik heb al slechtere gehad.
Dit model kan je bouwen met ingeklapte vleugels maar die zouden moeten vastgelijmd worden. ik ga proberen om het niet te lijmen zodat ik nadien het toestel op twee manieren kan tonen.




Grtz.

Luc
 
Ok, terug aan het bouwen.

Ik ben een beetje met de spuit bezig geweest.
Eerst basiskleur en dan het gekende gedoe met de worstjes voor de camo.
Er zijn bij dit model decals aanwezig voor de invasiestrepen maar ik heb de strepen gespoten.

Pics.



xmtkdd.jpg

Grtz.

Luc
 
Knap hoor, zeer strak spuit werk, kun je ons ook vertellen welke verf je gebruikt welke airbrush en welke druk, welke mengverhouding je gebruikt, intresseert mij in elk geval, is een hele boel he ;)
Je zou ons een plezier doen met deze info, zo leren wij ook terug iets bij.

Knap, doe zo verder en het word een beauty
 
Hey,

Woauw,wat een schone camou, met de 'landingsstrepen' erop, mooi en strak gespoten. ;)
 
Erg proper werk, daar hou ik wel van. Gespoten invasiestrepen zijn vele mooier dan decals waarbij je ook nog het gevaar van silvering en/of slechte fit moet trotseren.
 
kun je ons ook vertellen welke verf je gebruikt welke airbrush en welke druk, welke mengverhouding je gebruikt, intresseert mij in elk geval, is een hele boel he ;)
Je zou ons een plezier doen met deze info, zo leren wij ook terug iets bij.

Ik gebruik verf van Revell (Acryl) deze meng ik met ruitewisservloeistof ongeveer 1 op 1 en het spuiten gebeurt met een druk van ongeveer 1,2 bar.
Aangezien mijn Badger 150 reeds geruime tijd in panne ligt spuit ik nu met een goedkoop modelletje dat ik gekregen heb bij de aankoop van mijn compressor.

Grtz.

Luc.
 
Grumman F4F

Heel mooi werk lever je daar Luc . Ik heb een vraagje ivm de gordels in de cockpit die duidelijk los zijn van de stoel . Waarschijnlijk heb je die zelf gemaakt en dan zijn die heel erg goed ; Hoe , en met wat heb je dat zo mooi en realistisch gekregen ? Tenzij ze bijgekocht zijn natuurlijk maar dar denk ik niet.
Heel knap
mvg Sabre
 
Hey Sabre,

De gordels zijn gemaakt van aluminium-plakband
Als deze dubbel geplooid word dan krijg je een dikte van ongeveer 1mm.
Dan op lengte en breedte uitsnijden. De gespen maak ik van een fijn ijzerdraadje.
Het voordeel is dat je de gordels kan plooien zoals je wilt en dat ze toch niet te slap zijn.

Grtz.

Luc.
 
Klaar,

De bekende glanslaag en decals aangebracht, daarna nog wat kleine dingetjes é voila.
Voorlopig kan de piloot enkel spuwen naar de vijand want er zitten geen schietgeweren in de vleuges. Deze waren niet voorzien in de sprue's.
In de toekomst zal ik eens bekijken om er zelf te fabriceren maar voorlopig laat ik het zo :oops:



De decals waren prima.
qn8t1g.jpg
j6u821.jpg




Met de vleugels ingeklapt.


Zijn buikje.
21kgeu1.jpg

Staat bij de rest, waar het aardig vol begint te worden.


Grtz.

Luc
 
Luc,
alhoewel die vliegdingen mijn afdeling niet zijn, vind ik dat je hier een zeer mooi resultaat hebt neergezet.

Vraagje: ruitenwisservloeistof, dewelke precies? want ik ga daar toch ook eens mee experimenteren.
 
Ziet er mooi uit zo.
Netjes gedaan.
En hij staat niet alleen zo te zien ;)

Erik.
 
Hey, :)

Inderdaad, prachtige bouw.8);)
Voor die machinegeweren te maken kun je gebruik maken van holle buisjes, naalden, etc.
Misschien een tip voor je om je vliegtuig dan toch nog af te maken. :8;)
Schone verzameling jong. 8)
 
Bedankt jongens,

@ExSerCo,
Ik gebruik geconcentreerde ruitewisservloeistof dus niet de grote flessen van 1 of 5 liter want die zijn verdund.
Het is een plastiek flesje van 250 ml en is te verkrijgen in elke autoshop voor ong. 1,5 euro.
Werkt prima en is goedkoop.

@Swaken,
Bedankt voor de tip, ik ga dat eens bekijken.

Grtz.

Luc
 
Bedankt Luc , weeral iets bijgeleerd . Toch knap zo die gordels . Alleen , alu plakband , dat ken ik niet . Waarvoor gebruikt men dat? Te vinden in den Brico , Hubo , Gamma ofzo?
Heb ook van iemand gehoord /gelezen die lege tubes gebruikt van zalfjes e.d . maar ook dat heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd.
mvg ; Sabre
 
nog een vraagje ivm het spuiten Luc. Wat doe jij eerst in de spuit ? Eerst het verdunmiddel (ruitensproeiervloeistof) , en dan de verf ? Of juist andersom?
Sabre
 
ooit ga ik dit ook kunnen, ooit :) maw. zeer knap :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan