Hoofdsponsor

1/72 De Havilland Mosquito Mk VI [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ dancooper:

Terug van weggeweest. Drukke periode achter de rug. De laatste weken terug wat kunnen verder werken aan de Mossie. Ondertussen is hij van een kleurtje voorzien (airbrush en spuitbusjes van Tamiya). Enkele foto's:








Nadien volgde een laagske Sol plus om vervolgens te beginnen aan de decals:







 
@dancooper: Ik zal het inderdaad kalmkes aandoen met weathering. Een beetje roet aan de uitlaten en hier en daar nog wat paneellijnen inlijnen (bv. rond de motoren en ter hoogte van de flaps)
 
Hier volgen enkele eindfoto's:















 
Laatst bewerkt:
Hij is mooi geworden, alleen wat jammer van de overspray in de camo op de linker vleugel.

Het is niet 100% duidelijk maar ik denk dat je papieren templates hebt gemaakt voor het spuiten van je camo?

Volgende keer zorgen dat die overal goed aangedrukt zitten op je model, dan krijg je dit soort overspray niet.
Of gebruik maken van bv Pritt poster buddies of iets dergelijks...
 
ik vind hem heel mooi gedaan, ik hou van die oude dual props :-)
Ik heb wel de indruk dat er veel details zitten in dat vliegtuig, mooi wielmechanisme enzo, dat mis ik mijn su :s
 
@ B Art: inderdaad, maar mijn bedoeling was om een soft edge overgang te creëren tussen de groene en grijze kleuren. Dit was de eerste keer dat ik met een papieren template werkte en zodus heeft deze mossie wat last van beginnersfoutjes. De zone die je ziet op de linkervleugel waar er de overgang "hard" is, is een gevolg van een pritt buddie die ik daar kleefde omdat het papier anders te veel omhoog kwam. Dit had ik beter niet gedaan zodat de overgang overal even egaal is. Op de andere plaatsen moet ik wel zeggen dat mijn camo goed gelukt is. Dus de methode met de papieren templates zal ik zeker nog toepassen, maar ik zal wel beter opletten wanneer ik pritt budies gebruik om het papier op het model te hechten.


@ Ratticus: Ik moet zeggen dat dit één van de mooiere modellen is die ik reeds gemaakt heb op schaal 1:72. De romp en vleugels zitten vol met mooie (waarheidsgetrouwe) details en mits het upgrade setje van Aires heb ik van de cockpit ook een detail-paleisje kunnen maken. Aan het landingsgestel heb ik enkel nog de gaten achteraan het spatbord van de wielen moeten uitboren om de boel zo realistisch mogelijk te maken. Voor de rest vind ik dit een prachtig modelleke van Tamiya. Qua prijs - kwaliteit hoor je me zeker niet klagen!!
 
@ B art: je ziet op de eerste foto die ik gepost heb op 06/06/10 mooi dat er een pritt buddie zit onder het papier op de linker vleugel. Deze had er dus niet moeten zitten. Hier kan ik maar één ding op zeggen: een ezel stoot zich geen twee maal aan dezelfde steen. punt
 
idd, britten gebruikten "hard masks" om hun camo aan te brengen, dit waren in wezen voorgesneden stukken linoleum of balatum, dus was er nooit of te nimmer een softrand op britse camo.
Kan je wel makkellijk herstellen volgens mij, door even met een penseel langs de rand van je strepen te gaan.
De "Wooden Wonder" vind ik overigens nochsteeds één van de mooiere britse vliegtuigen :)
 
@ dancooper: ik heb voor de groene camo een tamiya spuitbusje gebruikt die ik nog had liggen. Moet ik dan met Tamiya verf van hetzelfde nummer de retouchkes doen? Ik vrees dat ik dan nooit hetzelde kleur zal verkrijgen als dat uit het spuitbusje met het gevolg dat de camo niet meer mooi effen groen zal zijn.
 
Hey, :)

Mad ice, spuit wat van de verf in een potteke. Neem daarna een fijne borstel en wrijf de verf lichtjes over de beschadigde 'plekken', komt wel goed dan. Zo zit je ook met kleurverschillen op je stukken.
;)
 
Deze methode van retoucheren heb ik ook al een paar keer toegepast wanneer ik met Tamiya spuitbusjes werkte. Maar nu heb ik wel één probleem dat mijn spuitbusje leeg is; en een nieuw spuitbusje gaan kopen om enkel die retouchkes te doen. Da zie ik nu ook wel niet zitten. De tijd van het spuiten met de spuitbusjes is namelijk voorbij sinds ik m'n airbrush heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan