Hoofdsponsor

1/72 Fokker D.XXI (PM Model) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nils

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
331
vanwege dat er op het nederlands modelbrouwers forum een groepsbouw aan de gang is ter gelegenheid van 100 jaar Fokker, dacht ik, sinds ik hier enkele fokkers liggen heb, ermee aan deel te nemen.

modelleje dat ik hiervoor ga gebruiken is de PM Model Fokker D.XXI van schaal 1/72. heb dit doosje een tijdje geleden aangekocht en in vergelijking metde D.XXI van andere merken, kost het maar een prikje (4 euro).

004.png

de kit zelf ziet er niet slecht uit, al mocht er wat meer detail in zitten, met name in de verzinkingen.
er zit geen cockpit in, alleen maar een stoel en voor de rest niks, maar ik zal kijken of ik nog een vrijwilliger kan vinden om in het toestel te steken :D.
de camoflage ziet er best ingewikkeld uit, maar ik denk dat ik het wel aankan, zal wel moeten uitkijken voor de juiste verfkleuren (je kent de noorderburen :D)
 
Succes Nils, gewoon niet te gehaast en dat komt wel in orde :)
 
Nils...dit is echt weer een nostalgietje...:nowink::nowink::nowink:...prachtig toestelletje..jij gaat er echt iets mooi van maken...ben ik zeker van...;););)
 
leuk toestelletje en vooral ook leuke doos
finse luchtmacht versus rus
succes met de bouw
ik ga me ook een fokker maken
maar dan wel eerste wereldoorlog
en als het kan in een grotere schaal
tot hoors
de groeten
 
ok, het is ondertussen een goeie 10 maanden geleden dat ik nog heb verder gewerkt aan dit toestelletje, maar sedert enkele dagen ben ik terug begonnen hiermee.

ik ging hier enkele updates plaatsen, maar voor de 1 of andere reden was het forum onbereikbaar. de vorderingen en foto's van de bouw kan je terug vinden op het topicje op het modelbrouwers forum.

http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=137&t=26090

intussen zit het toestel voor een 1ste laag al in de camoflage (LVA kleuren)
nieuwe foto's volgen morgen :)
 
de laatste dagen rustig verder gewerkt, en hij is nu zo goed als klaar 8)
ik zal later betere foto's posten 8)

001-2.png

002-1.png

003.png
 
Mooi afgewerkt Nils.
Het zou mij niets verbazen dat dit een heruitgave is van het oude Frog model, kitje van zo'n +30 jaar oud.
Kwam vroeger met dezelfde Nederlandse decals en met een Finse optie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan