Hoofdsponsor

German Flak Crew [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

InFlandersFields

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 nov 2009
Berichten
1.952
Hello,

Mijn eerste schuchtere stappen in de militaire modelbouw.

Om mijn SdKfz 7.2 te bemannen, de Trumpeter kit is niet voorzien van figuren, moet ik zelf de handen uit de mouwen steken.

Naar voorbeeld van de grote kleppers op dit forum, probeer ik en figuur te bouwen met Magic Sculp.

Het bovenlichaam stamt uit een kit van Master Box : Stuka's im Anflug !
De laarzen zijn uit de spare box, en komen van een Tamiya figuur.
De pose is getest op het model, het figuur moet de wagen beklimmen via de ladder, alsof er luchtalarm is !

http://www.modelbouwen.be/images/aria/attach/jpg.gif http://www.modelbouwen.be/images/aria/attach/jpg.gif
http://www.modelbouwen.be/images/aria/attach/jpg.gif

Heb wat problemen om foto's te downloaden, het voorbeeld heeft enkel miniaturen, wat doe ik verkeerd ?
 

Bijlagen

  • IMG_6241 IFV.jpg
    IMG_6241 IFV.jpg
    19,5 KB · Weergaven: 58
  • IMG_6244 IFV.jpg
    IMG_6244 IFV.jpg
    17,9 KB · Weergaven: 57
  • IMG_6242 IFV.jpg
    IMG_6242 IFV.jpg
    17,5 KB · Weergaven: 50
voor fotos zie bij faq veel voorkomende vragen;)

grtz

peter alias hugemikus
 
Heb wat problemen om foto's te downloaden, het voorbeeld heeft enkel miniaturen, wat doe ik verkeerd ?

Voor de link van je foto zet je


Dan krijg je volgend effect.

647d1263057474-german-flak-crew-


648d1263057504-german-flak-crew-


649d1263057517-german-flak-crew-img_6242-ifv.jpg


Erik.
 
Gelukkig nog iemand erbij die zich gaat wagen aan de figuren ! De hoop vergroot en dat is een goede zaak voor het forum !
Ik miszie enkel iets aan het been dat naar achter staat. Er zit een vreemde knik in als ik mezelf onder de stof een been probeer te visualiseren. Voor het overige ziet het er zeker niet verkeerd uit en alle begin is moeilijk. Succes, met doorzetting lukt dit zeker en dan wordt het volgende figuurtje al wat makkelijker.
 
@ Erik : bedankt voor de hulp.

@ GUnit : inderdaad, daar scheelt iets met dat been, zal dat nog even bijwerken. Op een uitvergrote foto kun je dat beter opmerken als met het blote oog, zelfs met loupe.
 
Gaat lekker zo met de sculpters

Ik zou ook nog proberen wat vertikale plooien te maken in de broekspijp wat net uit de laars komt en mss een soort driehoek plooi (zoals aan de voorkant) net onder de jas

Uhh.......alsof ik zo ervaren ben

BertUS
 
Ik heb vandaag wat verbeteringen aangebracht aan het been van Fritz, (dit is dialect voor frieten in de Westhoek, :D:D)






Met het restantje Magic Sculp heb ik wat kaalkoppen van haar voorzien, werkt beter, vlugger en goedkoper als al die middeltjes die verkrijgbaar zijn bij de kapper !



Die pijp is geknutseld uit enkele restjes messingdraad.
 
Dit ziet er zeer goed uit.
Benieuwd wat het wordt op je SdKfz 7.2...
 
Voor mij een puntzak met Frietz....:P:P:P:P..maar ik moet zeggen Frietz begint er goed uit te zien...ik volg je maatje....;););)
 
Dit ziet er zeer goed uit.
Benieuwd wat het wordt op je SdKfz 7.2...

Ik ben ook benieuwd, ;)

Eigenlijk hoort het niet thuis in dit draadje, maar ik heb een probleem met de SdKfz 7.2
Hier zitten voldoende patronen bij om het geschut te laden, extra's zal ik hiervan moeten afgieten.
Maar bij de Trumpeter kit zitten geen ammo boxes, weet iemand bij welk merk deze verkrijgbaar zijn ?
Of is er een andere mogelijkheid om hieraan te verhelpen ? Zelfbouw ?

Groeten Rik
 
Rik,

Ik ga je draadje volgen want een figuurman ben ik zeker niet. Ik heb hier nog enkele doosjes van Master Box liggen (fijne sculptuur, mogelijkheden om andere figuren te maken).

Die Magic Sculp werkt dat ook voor kaalkoppen op schaal 1/1? Anders schaf ik mij enkele kilo's aan :P:P:P.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan